loader

Inteligenta Organizationala: alinierea nevoilor informationale ale companiei cu obiectivele ei strategice

In lumea de astazi, informatia este doar la un click distanta

Cu toate ca accesul la informatii este acum mai usor ca niciodata, de cele mai multe ori, devine mai greu ca oricand sa o identificam pe cea de care avem cu adevarat nevoie.  

 

Volumul de big data creste vertiginos. 90% din volumul de date din lume a fost creat doar in ultimii doi ani. Mai mult, se estimeaza ca volumul de informatii digitale se va dubla la fiecare doi ani, pe parcursul acestui deceniu. În urmatorii 10 ani, volumele de date vor depasi cu mult capacitatea tehnologiilor de stocare. Prin urmare, companiile se vor trezi in situatia de a fi nevoite sa aleaga, in urma unui proces riguros de evaluare si selectie, ce tip de informatie vor pastra si la ce informatii trebuie sa renunte.

 

În aceste date stocate sunt si informatii care pot ajuta companiile sa inteleaga mai bine o serie de factori care sunt critici pentru atingerea succesului – cum ar fi clienti, piete, produse, lanturi de aprovizionare, concurenti si riscuri.

 

Desi companiile din intreaga lume si-au intensificat semnificativ investitiile digitale in ultimul deceniu, monitorizarea, organizarea, analizarea si selectarea tuturor acestor date – pe scurt, identificarea valorii acestora pentru organizatie – este un demers foarte complex, de lunga durata si, nu de putine ori, spinos.  

Analizarea tuturor acestor date fara o intelegere a beneficiilor pe care ele le pot aduce afacerii este un exercitiu inutil, care duce la o serie de rezultate nesatisfacatoare din perspectiva investitiilor si a construirii unor astfel de capabilitati in organizatie.

 

O companie inteligenta isi va construi un portofoliu de instrumente de analiza adaptate anumitor obiective de business.

 

În trecut, multe organizatii s-au concentrat foarte mult pe T(= tehnologie), parte din  IT – care sa sustina procesele de business si sa permita reducerea costurilor operationale.

 

În prezent,organizatiile trebuie sa raspunda provocarii reprezentate de componenta I (= informatie), care sa fie accesibila atat intern cat si extern, intr-un mod cat mai inteligent si care sa le ajute sa supravietuiasca si sa se diferentieze in piata economica volatila din prezent.

 

Ce este Inteligenta Organizationala?

Escaladarea muntelui imens de informatii disponibile in prezent, face ca acest demers sa para imposibil, la o prima vedere. Însa, Inteligenta Organizationala poate face aceasta ascensiune mai usoara.
 

Prin Inteligenta Organizationala intelegem capacitateaunei organizatii de a-si optimiza performantele prin: (1) identificarea informatiilor relevante; (2) analizarea adecvata a acestor date astfel incat sa ajunga la informatii mai eficiente decat cele ale competitiei;(3) capacitatea de a actiona pe baza indicatiilor rezultate in urma acestei analize. 

 

Inteligenta Organizationala ajuta compania sa identifice noi valente ale informatiei pe care o detine, dincolo de simpla sa accesare si gestionare. Prin abordarea informatiei din unghiul Inteligentei Organizationale, companiile isi pot alinia nevoile informationale la strategia si obiectivele lor de business.

 

Inteligenta Organizationala ofera o modalitate de abordare care asigura o viziune globala asupra intregului lant valoric al informatiei. Astfel, compania beneficiaza, de o serie de informatii rezultate in urma interconectarii datelor care pot contribui la cresterea performantelor afacerii.    
 

Deciziile bazate pe oimagine informationala completa imbunatatesc managementul riscurilor companiei. Valoarea acestor informatii este definita si masurata prin relevanta pe care ele o au in luarea deciziilor. Astfel, Inteligenta Organizationala este o arma strategica in arsenalul unei companii.

 

 

Cele patru componente ale Inteligentei Organizationale

Informatiile au impact asupra performantei afacerii si a procesului de luare a deciziilor. Abordarea Inteligentei Organizationale combina toate disciplinele necesare pentru a ajuta companiile sa genereze valoare din informatiile pe care le detin, sa-si imbunatateasca abilitatea de a-si defini avantajele competitive, sa-si accelereze performantele de business si sa ia cele mai bune decizii strategice pe baza intelegerii si prelucrarii informatiei.

 

Inteligenta Organizationala are patru arii majore de aplicare:

 

1.    Managementul performantei companiei:deoarece ajuta organizatiile sa-si calibreze mai bine sau sa-si imbunatateasca activitatea de planificare, de bugetare si prognozare, de management al raportarilor si al consolidarilor bugetare, astfel incat managementul performantei sa se deruleze prin folosirea celor mai adecvate solutii tehnologice pentru urmarirea rezultatelor vizate.

2.    Date pentru analizele de risc si performanta:deoarece permite companiilor sa foloseasca informatiile pe care le detin pentru a genera date concrete care sa fie utilizate in luarea deciziilor de business sau a unor masuri care sa imbunatatesca activitatile de control, de reducere a riscului, de optimizare a performantei si de generare a cresterii.

3.    Procesarea si integrarea informatiilor: deoarece ofera posibilitatea companiei sa faca trecerea de la o organizatie bazata pe prelucrarea datelor la una bazata pe cunoastere sau la o afacere sociala, in care informatiile interconectate favorizeaza configurarea unui ecosistem reciproc avantajos.

4.    Strategia si managementul informatiei: deoarece ajuta organizatiile sa identifice si sa cuantifice domeniile de informatii relevante din interiorul si din afara afacerii si sa le alinieze valorilor de business, imbunatatind, in acelasi timp, procesul de prelucrare a informatiilor, operatiunile si comportamentul angajatilor.

 

De ce vorbim acum despre Inteligenta Organizationala

Dezvoltarilerecente ale tehnologiilor moderne si noile lor performantepermit acum companiilor sa faca simulari complexe in care sa includa experiente si date din trecut si sa genereze, in timp real, posibile evolutii sau sa anticipeze anumite evenimente de business care sa leajute sa reactioneze mai rapid si sa isi conduca afacerea mai eficient si mai sigur.

 

Folosind in acest mod informatiile pe care le detin, companiile pot sa-si creasca performantele, sa-si diferentieze ofertele, sa identifice noi surse de venit si oportunitati de inovare, sa-si minimizeze expunerea la risc, sa-si imbunatatesca eficienta organizationala si sa faca fata mai usor incertitudinii din economia globala volatila.

 

„Aplicand Inteligenta Organizationala,companiile pot folosi informatiile pe care le detin pentru a intelege mai bine trecutul si pentru a anticipa viitorul, astfel incat sa poata lua cele mai bune decizii in prezent. Acest lucru va ajuta companiile sa identifice zonele in care detin avantaje competitive si sa ia masuri proactive, imbunatatind astfel rezultatele afacerii”, spune Elena Badea, Director de Marketing, EY Romania.

Autori

foto
ERNST & YOUNG SRL