loader
HR Barometru: 80% dintre companii vor deconta testarea epidemiologica si / sau vaccinarea

HR Barometru: 80% dintre companii vor deconta testarea epidemiologica si / sau vaccinarea

Din acest motiv ar ajuta ca legiuitorii sa simplifice procedurile si sa stimuleze cat mai multe companii sa puna in practica facilitatile fiscale

Testarea epidemiologica si/sau vaccinarea angajatilor ocupa primul loc in topul beneficiilor nou incluse in Codul Fiscal care vor fi acordate de catre angajatorii din Romania, urmate de sumele acordate pentru telemunca in limita a 400 lei si cele pentru educatia timpurie a copiilor, potrivit sondajului HR Barometru realizat de PwC Romania.

Interesul angajatorilor pentru fiecare categorie de beneficii difera in functie de profilul companiei si de sectorul in care activeaza. Totusi observam ca, in general, sunt mai putin dispusi sa ofere beneficii daca implementarea lor devine costisitoare sau complicata din punct de vedere procedural. Din acest motiv ar ajuta ca legiuitorii sa simplifice procedurile si sa stimuleze cat mai multe companii sa puna in practica facilitatile fiscale, intrucat ne aflam intr-o perioada de transformare pe piata muncii, iar legislatia fiscala trebuie sa tina pasul cu aceste schimbari”, Daniel Anghel, Partener, Liderul serviciilor fiscale si juridice PwC Romania.

Astfel, 80% dintre companii vor deconta testarea epidemiologica si / sau vaccinare, 36% vor acorda sume in limita a 400 lei angajatilor aflati in telemunca, 30% sume pentru educatia timpurie a copiilor, iar 16% vor deconta contravaloarea serviciilor turistice in limita anuala a unui castig salarial mediu brut.

In ceea ce priveste testarea si/sau vaccinarea, toate companiile respondente din energie vor acorda acest beneficiu si 89% dintre cele din sectorul produselor industriale si farmaceutic/sanatate. La polul opus se afla companiile IT&C, BPO. Dintre acestea, 43% iau in calcul acordarea acestui beneficiu. In schimb, angajatii din IT/BPO vor beneficia de sumele pentru telemunca, avand in vedere ca 71% dintre companiile din aceste domenii intentioneaza sa le acorde, urmate de cele din sectorul produselor industriale (44%) si servicii financiare (33%).

Companiile de produse industriale conduc clasamentul in cazul sumelor acordate pentru educatia timpurie a copiilor (56%) si a decontarii serviciilor turistice in limita anuala a unui castig salarial mediu brut (33%). Ultimele locuri sunt ocupate de Retail/FMCG (19%) si, respectiv, de serviciile financiare (11%).

Principala dificultate identificata de companii in aplicarea beneficiilor nou introduse in Codul Fiscal este reprezentata de costuri, urmate de procedurile interne in cazul sumelor pentru telemunca, respectiv de normele de aplicare pentru testare/vaccinare si pentru banii destinati educatiei timpurii si de procesul de decontare in cazul serviciilor turistice.

Orice facilitate fiscala este binevenita atata timp cat aceasta poate fi aplicata cu usurinta si produce efectele pozitive scontate. Desi mult dorita de multi angajati parinti, facilitatea referitoare la educatia timpurie se dovedeste a fi dificil de pus in practica de catre angajatorii acestora, in lipsa unor norme de aplicare clare pe care autoritatile ar trebui sa le elaboreze cat mai curand. Totodata, rezultatele barometrului arata ca angajatorii ar dori extinderea acestei facilitati la toate formele de educatie”, explica Irina Nistor, Director PwC Romania.

De asemenea, respondentii apreciaza ca, in contextul actual, autoritatile ar putea lua in calcul majorarea sumei acordate pentru evenimentele Craciun/Paste, care in prezent este de 150 lei/eveniment (valoare nemodificata de mai bine de 16 ani), precum si cresterea limitei de deductibilitate pentru pensii/asigurari medicale private, in prezent de 400 euro pe an/angajat.

Studiul HR Barometru a fost derulat de catre PwC in perioada 27 Ianuarie – 1 Februarie 2021, pe baza informatiilor furnizate de catre 56 de companii participante din IT&C, BPO Produse industriale, Energie (utilitati /produse petroliere), Farmaceutic /Medical, Servicii financiare si FMCG/Retail.

Aproape o treime (32%) dintre companiile respondente au intre 101 - 500 angajati, 23% sub 100 angajati, 18% intre 1.001 - 3.000 angajati, 18% peste 3.000 angajati si 9% intre 501 - 1.000 angajati.

Despre PwC

Misiunea PwC este de a construi incredere in cadrul societatii si de a contribui la rezolvarea unor probleme importante. Suntem o retea de firme prezenta in 155 de tari cu mai mult de 284.000 de profesionisti ce ofera servicii de calitate in domeniul auditului, consultantei fiscale si consultantei pentru afaceri. Spuneti-ne care sunt lucrurile importante pentru dumneavoastra si descoperiti mai multe informatii despre noi vizitand site-ul www.pwc.ro.

PwC se refera la reteaua de firme PwC si/sau la una dintre firmele membre, fiecare dintre acestea fiind o entitate juridica.

Autori

foto
PRICEWATERHOUSECOOPERS SERVICII SRL