loader
Grupul Nestle raporteaza rezultatele anuale pentru 2023 si anunta o crestere organica de 7,2%

Grupul Nestle raporteaza rezultatele anuale pentru 2023 si anunta o crestere organica de 7,2%

Inflatia fara precedent din ultimii doi ani a crescut presiunea asupra multor consumatori si a afectat cererea de produse alimentare si bauturi

La nivelul anului 2023 pentru Grupul Nestle,  cresterea organica a atins 7,2%, cu pricing de 7,5% si o crestere interna reala (RIG) de -0,3%. Cresterea a fost extinsa in toate geografiile si categoriile. Vanzarile totale raportate au fost de 93,0 miliarde CHF, o scadere de 1,5% (FY-2022: 94,4 miliarde CHF).

Mark Schneider, Nestle CEO, comenteaza: "Inflatia fara precedent din ultimii doi ani a crescut presiunea asupra multor consumatori si a afectat cererea de produse alimentare si bauturi. Privind catre anul 2024, ne concentram pe cresterea volumului si mixului cu sprijin sporit pentru branduri, in timp ce imbunatatim valoarea pentru consumatori prin inovatie si renovare, calitate premium, accesibilitate si optiuni mai nutritive. Suntem increzatori ca avem strategia, portofoliul si resursele potrivite pentru a atinge obiectivele noastre pentru anul 2025”.

Vanzarile la nivelul Grupului Nestle

Cresterea organica a fost de 7,2%. Pricingul a fost 7,5%, reflectand cresterea costurilor din ultimii doi ani. RIG a fost de -0,3%, cresterea fiind afectata de cererea consumatorilor, constrangerile legate de capacitate si o perturbare temporara a aprovizionarii cu vitamine, minerale si suplimente in a doua jumatate a anului. Dupa cum era de asteptat, RIG a devenit pozitiv atat in trimestrul al patrulea, cat si in a doua jumatate a anului, beneficiind de optimizarea portofoliului, imbunatatirea nivelurilor de servicii pentru clienti si sprijinul sporit pentru branduri. Cresterea a fost extinsa pe majoritatea zonelor geografice si a categoriilor. In pietele dezvoltate, cresterea organica a fost de 6,4%, condusa de preturi cu un RIG negativ. In pietele emergente, cresterea organica a fost de 8,4%, stimulata de preturi si un RIG pozitiv.

Cresterea organica a fost de 8,2%, pricing de 10,6%. RIG a fost de -2,4%, reflectand elasticitatea cererii si constrangerile de capacitate. Vanzarile raportate in Zona Europei au inregistrat o scadere de 0,2%, ajungand la 19,1 miliarde CHF. Cresterea in Zona Europei a fost sustinuta de pricing, dezvoltarea puternica a vanzarilor pentru comertul electronic si continuarea momentului favorabil pentru canalele out-of-home. Zona a inregistrat castiguri de cota de piata in segmentul hranei pentru animale de companie si mancare pentru bebelusi.

Dupa categorii de produse, principalul contribuitor la crestere a fost Purina PetCare, datorita ofertelor diferite in cadrul marcilor premium Felix, Gourmet si Purina ONE. Cafeaua a inregistrat o crestere de o cifra, condusa de produsele Nescafe solubile si Ready to Drink. Dulciurile au inregistrat o crestere semnificativa de o cifra, cu castiguri continue de cota de piata pentru KitKat. Nestle Professional a inregistrat o crestere de doua cifre, condusa de bauturi. Mancarea pentru bebelusi a inregistrat o crestere mare de o cifra, bazata pe momentul favorabil continuu pentru formulele premium pentru sugari, in special NAN. Produsele alimentare au inregistrat o crestere medie de o cifra, cu dezvoltari solide ale vanzarilor pentru Maggi.

Rezultatele financiare ale Nestle Romania pentru 2023

Intr-un an plin de provocari si schimbari, Nestle Romania a reusit o performanta remarcabila, o crestere organica de 18,8% la nivelul intregului an. Aceasta crestere se datoreaza echipei de peste 600 de profesionisti Nestle, care au dat dovada de dedicare si implicare in fiecare zi. Multumesc intregii echipe Nestle Romania, tuturor partenerilor cu care colaboram si, bineinteles, tuturor consumatorilor care continua sa prefere si sa foloseasca marcile si produsele noastre, zi de zi”, declara Silvia Sticlea, Country Manager Nestle Romania.

Rezultatele au fost la fel de bune si in ceea ce priveste implicarea sociala a companiei Nestle Romania, care a continuat educatia pentru o nutritie echilibrata prin campanii nationale, prin programele educationale din scoli, ajungand la peste 80.000 de elevi la nivel national, donatii de peste 60 de tone catre Banca pentru alimente, si sustinerea cu produse a activitatii celor 38 de asociatii de elevi si studenti cu care colaboreaza.

Business as a force for good: Planul Net Zero pe drumul cel bun

Nestle a realizat o reducere neta de 13,5% a emisiilor sale de gaze cu efect de sera (GES) fata de baza sa de referinta din 2018, in timp ce a continuat calatoria spre atingerea obiectivului de Net Zero. Compania a depasit varful emisiilor de carbon in 2019 si a reusit sa decupleze cresterea sa de emisii. Nestle este pe drumul cel bun pentru a atinge o reducere de 20% a emisiilor de GES pana in 2025.Pentru prima data, compania ofera acum transparenta cu privire la reducerea gazelor specifice. De exemplu, a realizat o reducere de 15,3% a metanului fata de baza de referinta din 2018. Aceasta reducere semnificativa a fost posibila datorita concentrarii grupului asupra aprovizionarii cu lapte, ca fiind cea mai mare sursa de emisii de metan. Nestle isi face propriile operatiuni mai eficiente din punct de vedere energetic si isi creste gradul de utilizare a energiei electrice regenerabile. La sfarsitul anului 2023, 91,9% din energia electrica utilizata in unitatile sale de productie la nivel global provenea din surse regenerabile. Scopul este de a atinge 100%. Compania continua sa reduca emisiile din lantul sau de valoare (Scopul 3). Colaboreaza cu furnizorii sai si cu fermierii de la care obtine materii prime pentru a-i ajuta sa reduca emisiile si sa treaca la agricultura regenerativa. La sfarsitul anului trecut, 15,2% din materiile prime folosite de Nestle proveneau de la fermieri care adopta astfel de practici. Ambitia companiei este de a ajunge la 20% pana in 2025. De asemenea, compania a redus utilizarea combustibililor fosili in domenii precum ambalarea si distributia produselor.

Mai multe detalii pot fi gasite in raportul Nestle's Creating Shared Value and Sustainability Report (pdf, 20Mb), care a fost publicat astazi.

Perspective pentru anul 2024:  Compania se asteapta la o crestere organica a vanzarilor de aproximativ 4%. Obiectivele pe termen mediu pentru 2025 sunt pe deplin confirmate: o crestere organica a vanzarilor de o cifra.

Despre Nestle

Nestle este cea mai mare companie de produse alimentare si bauturi din lume. Este prezenta in 189 de tari din intreaga lume, iar cei peste 300.000 de angajati sunt dedicati scopului Nestle de a imbunatati calitatea vietii si de a contribui la un viitor mai sanatos. Nestle ofera un portofoliu larg de produse si servicii pentru oameni si animale de companie, pentru tot parcursul vietii. Cele peste 2000 de brand-uri ale Nestle includ nume emblematice precum NESCAFE®, Nespresso®, Maggi® si Nesquik. Performanta companiei este sustinuta de strategia Nutrition, Health and Wellness. Sediul principal al Nestle se afla in Vevey, Elvetia, unde compania a fost fondata in urma cu mai bine de 150 de ani. Nestle isi mentine pozitia de lider global in industria de alimente si bauturi prin portofoliul de produse sanatoase accesibile consumatorilor. Indicele global The Access To Nutrition Initiative (ATNI) evalueaza cei mai mari 25 de producatori de alimente din lume, concentrandu-se pe politicile, practicile si performantele lor legate de nutritie. Pozitia de top conferita Nestle este recunoasterea angajamentului sau permanent fata de nutritie si sanatate, precum si angajamentul sau de a ajuta la abordarea provocarilor globale ale obezitatii si subnutritiei.

Autori

foto
NESTLE ROMANIA SRL