loader
Golin & iSense Solutions analizeaza influenta pe care o au social media asupra deciziei de cumparare

Golin & iSense Solutions analizeaza influenta pe care o au social media asupra deciziei de cumparare

Pentru 9 din 10 romani, un review bun in social media inseamna peste nota 4.

Golin si iSense Solutions au realizat un nou studiu sub umbrela Bold by Lowe Group, analizand influenta social media asupra deciziei de cumparare. Potrivit studiului, aspectele din social media care imbunatatesc increderea romanilor in produse sunt un review bun (51%) si un review recent bun (49%), viteza de raspuns a brandului (37%) si continutul de calitate (34%). La polul opus, pentru consumatori, cele mai putin relevante sunt share-urile (16%) si numarul de followeri ai brandului (12%).

Daca 90% dintre romanii din mediul urban se informeaza de pe internet (site-ul brandului, magazine online sau social media) atunci cand vor sa faca o achizitie, 63% aleg magazinele fizice sau showroom-urile si 49% apeleaza la familie, prieteni sau cunostinte.

In ceea ce priveste influenta social media asupra deciziei de achizitie, Facebook influenteaza decizia de cumparare a alimentelor (in proportie de 23%), a produselor de casa si accesorii (33%), a electronicelor si electrocasnicelor (31%), a hainelor si incaltamintei (36%), a energiei si utilitatilor (17%), a serviciilor financiare (18%). YouTube inflenteaza decizia de cumparare cel mai mult pentru electronice si electrocasnice (18%), urmate de produse de casa si accesorii (16%) si haine si incaltaminte (13%). Instagram influenteaza cel mai mult cumpararea de haine si incaltaminte, 9% dintre persoanele intervievate afirmand ca au fost influentate de acest mediu pentru cumpararea lor.

„Social media este o componenta esentiala a vietii de azi. Fie ca ne aruncam ochii in notificarile de pe Facebook dis-de-dimineata, fie ca adormim urmarind filmulete de pe YouTube sau ne decidem ce tinuta sa ne cumparam pentru un festival, inspirati de postarile influencerilor, am fost curiosi sa aflam ce relatie exista intre comunicarea din social media si decizia de cumparare. Azi, cand social media ne influenteaza pana la impulsul de cumparare, este necesar sa intelegem ce se afla in spatele cortinei si cum putem fi din ce in ce mai prezenti acolo unde sunt si consumatorii nostri si cum putem fi relevanti in comunicarea cu ei”, spune Irina Roncea, Deputy Managing Director, Golin.

„Acum consumatorii cauta activ infomatii despre branduri nu doar pe Google, ci si pe canalele de social media, unde avem, pe de o parte, informatii oficiale de la branduri, dar si interactiunea si experienta altor consumatori cu aceste branduri. Din analizele facute de noi, am constatat ca influenta canalelor de social media in decizia de cumparare este mai mare cu 20% daca un consumator a fost expus la reclame pe canalul respectiv si, in paralel, s-a si informat activ pe acel canal despre produsele care il interesau. Aceasta inseamna ca o strategie de construire de continut, combinata cu o strategie de advertising, au un maxim de impact”, adauga Traian Nastase, Managing Partner, iSense Solutions.

In ceea ce priveste influenta pe care romanii simt ca o au in randul celor din jurul lor, 7 din 10 romani (vs. 6 din 10 in 2017), considera ca influenteaza opiniile sau deciziile persoanelor din jurul acestora. Cum? Prin exprimarea parerii despre subiectele curente (77%), prin acordarea unor sfaturi pentru luarea unor anumite decizii de viata (72%) si prin recomandarea de produse/ locuri/ evenimente (66%) etc.

Daca discutam despre analiza motivelor care i-ar determina sa recomande un produs, pentru 98% din romani primeaza calitatea, apoi experienta cu produsul (88%), iar mai apoi pretul acestuia (74%), pe ultimele locuri fiind ambalajul produsului (40%) sau reclama (33%).

Studiul realizat de iSense Solutions a vizat canalele de top din social media (Facebook, YouTube, Instagram, LinkedIn, Snapchat, Twitter si Pinterest) si urmatoarele sase categorii de produse: alimente, produse de casa si accesorii, electronice si electrocasnice, haine si incaltaminte, energie si utilitati si servicii financiare.

Studiul a fost realizat de compania iSense Solutions in exclusivitate pentru Golin si a inclus un esantion de 500 de respondenti, utilizatori de internet din mediul urban, cu varsta cuprinsa intre 16-55 de ani, pentru partea cantitativa.

De asemenea, calitativ au fost realizate 3 interviuri in profunzime, cu utilizatori de social media cu varsta cuprinsa intre 19-36 de ani.

Datele au fost culese online prin intermediul Panelului ResearchRomania.ro, in lunile august-septembrie 2018, si sunt reprezentative la nivel urban. Rezultatele studiului au un grad de eroare de +/- 4,38%, la un nivel de incredere de 95%.

Autori

foto
GOLIN HARRIS PUBLIC RELATIONS SA