loader
Finantare de 1 milion de euro pentru The Outfit, stilistul tau personal online

Finantare de 1 milion de euro pentru The Outfit, stilistul tau personal online

Peste 60.000 femei si-au creat un profil pe platforma, iar portofoliul aduna zeci de branduri locale

theoutfit.ro, startup-ul fondat de Ciprian Dudulea, Serban Buliga si Horia Stupu, a ridicat o noua runda de finantare de tip seed, in valoare de 766.000 euro, de la TSG Capital, follow-on de la investitorii existenti (Sergiu Negut, Ilinca Paun, Alexandru Ghita, Andreas Antonopoulos) si o listare pe Seedblink, platforma de investitii in startup-uri tech, ajungand la o suma totala de 1 milion de euro, incluzand si prima runda de pre-seed de anul trecut.

In primele 12 luni de la lansare, The Outfit, platforma online care face shopping in locul romancelor, combinand data science cu experienta stilistilor vestimentari, a reusit sa atinga venituri de €805.000, livrand 16.000 de comenzi in Romania. Peste 60.000 femei si-au creat un profil pe platforma, iar portofoliul aduna zeci de branduri locale, printre care Alina Cernatescu, Bluzat, Alura, Nissa sau Emat, si internationale, cum ar fi S. Oliver, Tom Tailor, Vero Moda, Edited si multe altele.

Aceasta runda de finantare reprezinta o validare a modelului de business creat si un vot de incredere pentru echipa de peste 30 de membri care a facut posibila o noua experienta de shopping in Romania. Finantarea va fi folosita pentru a accelera cresterea business-ului pe plan local, dezvoltarea echipei (software, buying, marketing) si imbunatatirea experientei clientilor, prin adaugarea de noi categorii. Cu aceste eforturi, ne propunem sa ajungem la peste 1 milion de utilizatori pe platforma, pana la finalul anului 2024”, a precizat Ciprian Dudulea, CEO & co-fondator The Outfit.

Cum functioneaza The Outfit

• Clientele isi completeaza profilul de stil si primesc online o selectie initiala de produse alese de stilistul lor, cu ajutorul algoritmilor de recomandare;

• Ele isi pot alege pana la 10 articole pentru a le proba acasa. Au la dispozitie 3 zile pentru a se decide si platesc doar ce pastreaza;

• Inainte de check-out, clientele trec printr-un proces de feedback pentru fiecare produs probat, pentru ca algoritmii si stilistii sa poata invata si recomanda produse mai potrivite la urmatoarele comenzi.

Scalarea cu ajutorul tehnologiei

Pentru a putea face personal styling-ul accesibil si scalabil, dezvoltam tehnologie in toate ariile business-ului, dar cea mai mare parte din efort merge catre implementarea unor algoritmi care sa acopere componenta matematica din fashion. In felul acesta, echipa de stilisti vestimentari se poate concentra pe componenta creativa, pe interpretarea ocaziei de consum si pe anumite preferinte specifice ale unei cliente”, spune Serban Buliga, co-fondator & COO The Outfit.

Colectarea datelor se face din 3 surse (profilul clientului, produse, feedback), pentru a putea genera un „matching index” - metric generat de algoritmul business-ului care prezice sansa statistica a unui produs de a fi pe placul clientelor.

Rezultatele acestui efort se vad intr-o crestere a calitatii recomandarilor pentru clientele recurente si printr-un grad de retentie ridicat:

• Valoarea medie a unei comenzi este cu 75% mai mare cand clientii ajung la a 5-a comanda;

• 43% dintre comenzile lunare provin de la clientii recurenti.

Capacitatea noastra de a colecta si de a folosi datele ne ofera un avantaj competitiv semnificativ, iar pe masura ce seturile de date devin mai bogate, algoritmii devin din ce in ce mai precisi. Misiunea noastra este sa invatam cat mai bine preferintele clientilor si sa le gestionam, treptat, intreaga garderoba”, a subliniat Horia Stupu, co-fondator & Head of Product The Outfit.