loader
Ericsson ConsumerLab mapeaza maturitatea 5G a furnizorilor de servicii de comunicatii

Ericsson ConsumerLab mapeaza maturitatea 5G a furnizorilor de servicii de comunicatii

Aceasta este prima analiza a pietei 5G (realizata in industrie) pe segmentul consumatorilor, care imbina datele privind satisfactia consumatorilor cu cifre din piata, evaluand nivelul de maturitate 5G si strategiile de venituri in randul a 73 de furnizori de servicii de comunicatii

• Studiul Ericsson indica patru etape de maturitate a adoptiei tehnologiei 5G in randul furnizorilor de servicii de comunicatii

• Unul din cinci furnizori de servicii de comunicatii, inclusi in acest studiu, a fost clasat in categoria celor aflati in avangarda implementarii tehnologiei 5G (5G Pacesetters) si sunt considerati lideri pe segmentul tehnologic si in ceea ce priveste calitatea retelelor 5G, au un marketing mai eficient si pun la dispozitia consumatorilor servicii cu un grad mai ridicat de inovatie

• Furnizorii din categoria 5G Pacesetters au de trei ori mai multe sanse sa isi pastreze clientii, in timp ce dezvolta inovatii oferind servicii 5G care includ aplicatii de cloud gaming si realitate virtuala (VR) sau augmentata (AR)

In comparatie cu alti furnizori de servicii de comunicatii, cei care fac parte din categoria 5G Pacesetters – care include furnizorii care sunt, in prezent, lideri in ceea ce priveste cererea globala de servicii 5G pe segmentul destinat consumatorilor – au de trei ori mai multe sanse sa isi pastreze clientii si aproape de doua ori mai multe sanse sa-si majoreze veniturile medii pe utilizator (ARPU) si pe cele rezultate din furnizarea serviciilor mobile. Acestea sunt cateva date care reies din noul raport Ericsson ConsumerLab (NASDAQ: ERIC), denumit “5G Pacesetters”.

Aceasta este prima analiza a pietei 5G (realizata in industrie) pe segmentul consumatorilor, care imbina datele privind satisfactia consumatorilor cu cifre din piata, evaluand nivelul de maturitate 5G si strategiile de venituri in randul a 73 de furnizori de servicii de comunicatii care activeaza pe 22 de piete de la nivel global, inclusiv in Romania. Studiul a fost realizat pe baza unui numar de 105 criterii.

Cercetarea identifica patru etape de maturitate 5G in randul furnizorilor de servicii de comunicatii: 5G Explorers (aflati abia in fazele incipiente); 5G Potentials (clientii lor sunt multumiti de retelele 4G performante operate de acestia, insa ei nu au investit prea mult in retelele si in ofertele 5G); 5G Aspirationals (acei furnizori care cauta provocarile din piata, au obiective mari in ceea ce priveste implementarea retelelor 5G si incearca sa imbunatateasca nivelul de satisfactie al consumatorilor); 5G Pacesetters (sunt mai avansati in ceea ce priveste ritmul de implementare si asigurarea unei acoperiri 5G de cea mai buna calitate, dar mai au, inca, aspecte de imbunatatit).

Unul din cinci furnizori inclusi in acest studiu, perceputi pe scara larga de consumatori ca fiind lideri de piata pe segmentul 5G, nu detine neaparat si cea mai mare cota de piata (acolo unde activeaza).

Acestia au cel mai bun Scor Net Promoter (NPS) in pietele pe care activeaza si genereaza inovatie oferind in medie trei servicii din categoria 5G pentru consumatori, precum cloud gaming, video imersiv (AR/VR) si Fixed Wireless Access.

In timp ce pietele din Asia de Nord-Est si America de Nord (avansate in ceea ce priveste implementarea retelelor 5G) au cea mai mare pondere a furnizorilor de servicii de comunicatii din categoria 5G Pacesetters, doar o treime dintre cei care activeaza in Europa sunt clasati in aceasta categorie.

Cele mai importante concluzii ale raportului:

• 50% dintre 5G Pacesetters si-au majorat veniturile medii pe utilizator (ARPU) cu 1% sau mai mult, de la an la an, comparativ cu un sfert dintre ceilalti furnizori de servicii

• 75% dintre 5G Pacesetters monetizeaza tehnologia 5G pe baza vitezei si a calitatii serviciilor pe care le ofera, pe baza serviciilor de Fixed Mobile Convergence (FMC) sau a continutului oferit in pachet

• 5G Pacesetters asigura o acoperire medie a populatiei de 75%, viteze de descarcare de 270 Mbps si o disponibilitate medie a serviciilor 5G de 14% sau mai mult

• In medie, 5G Pacesetters sunt perceputi ca lideri de piata pe segmentul 5G de aproximativ 70% dintre abonatii lor

• Aproape 50% dintre 5G Pacesetters au lansat deja servicii 5G de Fixed Wireless Access

• Funrizorii din categoria 5G Pacesetters sunt cei mai proactivi in ceea ce priveste implementarea capabilitatilor 5G standalone si a celor de multi-access edge computing (MEC)

Raportul propune, de asemenea, diferite cai prin intermediul carora furnizorii de servicii de comunicatii se pot dezvolta si isi pot imbunatati pozitia pe piata (ca jucatori din categoria 5G Pacesetters):

• asigurarea unei acoperiri extinse a serviciilor si comunicarea realizarilor importante 

• imbunatatirea operatiunilor de marketing pentru serviciile 5G, pentru a se pozitiona ca un lider in perceptia consumatorilor

• extinderea gradului de acoperire in spatiile interioare si imbunatatirea vitezei serviciilor oferite

• explorarea posibilitatii de a introduce in portofoliu oferte convergente cu tehnologia 5G

• furnizarea de servicii 5G in banda larga in retelele de la domiciliu

• inovatie in portofoliul de planuri tarifare prin atragerea de utilizatori in abonamente  de valoare mai mare pe segmentul 5G

• introducerea de noi servicii si experiente imersive pentru consumatori

• promovarea unor parteneriate si programe, la nivel de ecosistem, pentru smartphone-uri si nu doar

Erik Ekudden, CTO al Ericsson, a precizat: „Principala modalitate prin care furnizorii de servicii de comunicatii isi pot creste veniturile pe segmentul 5G este reprezentata de angajamentul pe care acestia si-l asuma spre a deveni lideri in domeniul tehnologic si a asigura calitatea retelelor pe care le opereaza. Acestia isi pot imbunatati afacerile pe segmentul destinat consumatorilor si, in acelasi timp, pot explora noi oportunitati. Nu este surprinzator faptul ca furnizorii din categoria 5G Pacesetters cauta noi provocari astfel incat sa poata face elementele de conectivitate 5G mai relevante pentru oameni, pentru afaceri si pentru societate”.

Jasmeet Singh Sethi, seful departamentului ConsumerLab, din cadrul Ericsson Research, a afirmat: „Serviciile 5G destinate segmentului consumatorilor pot debloca oportunitati de venituri de pana la 3,7 trilioane de dolari pentru furnizorii de servicii de comunicatii, pana in anul 2030. Acest raport subliniaza faptul ca 5G Pacesetters (care pot demonstra ca au capacitatea de a adopta noi tehnologii, de a influenta perceptia consumatorilor, dar si ca sunt pregatiti sa investeasca si sa se concentreze pe dezvoltarea de inovatii in aria serviciilor 5G) sunt deja in fata competitorilor lor in cursa catre noi oportunitati de venituri. Explorand noi oportunitati bazate pe tehnologia 5G, tot mai multi furnizori de servicii de comunicatii vor putea intra in categoria denumita «5G Pacesetters» si isi vor putea creste veniturile in acelasi ritm”.

DESPRE ERICSSON:

Ericsson le ofera furnizorilor de servicii de comunicatii solutii complete pentru imbunatatirea conectivitatii si a serviciilor. Portofoliul companiei acopera domenii precum Retele (Networks), Solutii pentru Servicii Digitale (Digital Services), Servicii de Externalizare (Managed Services) si Business-uri Emergente (Emerging Business) si este menit sa sprijine clientii companiei in procesul de digitalizare, sa sporeasca eficienta companiilor acestora si sa ajute la identificarea unor noi surse de venit. Inovatiile Ericsson au pus beneficiile telefoniei si ale conexiunii mobile la dispozitia a miliarde de oameni, de la nivel global. Compania este listata la bursa din New York (NASDAQ), precum si la filiala acesteia – NASDAQ Stockholm. www.ericsson.com

Autori

foto
ERICSSON TELECOMMUNICATIONS ROMANIA SRL