Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Diferentierea gradului de performanta a conectivitatii, in functie de preferintele consumatorilor 5G, poate aduce oportunitati pentru furnizorii de servicii de comunicatii | DoingBusiness.ro
loader
Diferentierea gradului de performanta a conectivitatii, in functie de preferintele consumatorilor 5G, poate aduce oportunitati pentru furnizorii de servicii de comunicatii

Diferentierea gradului de performanta a conectivitatii, in functie de preferintele consumatorilor 5G, poate aduce oportunitati pentru furnizorii de servicii de comunicatii

Unul din cinci utilizatori de dispozitive smartphone compatibile cu tehnologia 5G este dispus sa plateasca abonamente mai scumpe cu pana la 11% pentru a beneficia de servicii 5G de calitate superioara, experiențe de utilizare mai bune și o conectivitate mai buna, arata o noua cercetare realizata de Ericsson.

  • 20% dintre utilizatorii de dispozitive smartphone compatibile cu tehnologia 5G sunt dispusi sa plateasca in plus pentru o calitate diferentiata a serviciilor 5G
  • Consumatorii 5G sunt de trei ori mai predispusi sa schimbe furnizorul din cauza experientelor slabe de conectivitate in locatii importante cum sunt stadioanele, spatiile mari de evenimente si aeroporturile
  • Erik Ekudden, CTO al Ericsson, afirma: Cercetarile ConsumerLab privind 5G consolideaza potentialul de business al interfetelor de programare a aplicatiilor (API-uri) din retele 

Raportul, intitulat “5G Value: Turning Performance into Value”, analizeaza gradul de satisfactie si loialitatea utilizatorilor si evidentiaza potentialul cresterii afacerilor furnizorilor de servicii de comunicatii (CSPs) 5G, in contextul in care un numar tot mai mare de clienti din intreaga lume sustin ca sunt multumiti de calitatea serviciilor 5G.

Raportul mai arata si faptul ca, din cauza conectivitatii 5G scazute in locatii aglomerate (stadioane, sali de spectacole, aeroporturi etc.), clientii sunt de pana la trei ori mai predispusi sa-si schimbe furnizorul de servicii de comunicatii.

Cercetarea ampla – care reflecta opiniile unui numar de aproximativ 1,5 miliarde de consumatori la nivel global, printre care si aproximativ 650 de milioane de utilizatori 5G – face parte dintr-o serie de studii derulate de Ericsson, prin intermediul carora compania isi propune sa urmareasca evolutia pietei de consum a serviciilor 5G inca din anul 2019. 

De altfel, acestea au aratat ca se modifica inclusiv factorii care influenteaza satisfactia consumatorilor, trecand in principal de la considerentele legate de acoperirea geografica a retelelor 5G la valori bazate mai mult pe experienta oferita de aplicatii, cum ar fi calitatea streamingului video, experienta oferita de jocurile mobile/apelurile video si constanta vitezei in retelele 5G, in special in randul celor care se numara printre primii utilizatori ai tehnologiei 5G.

Potrivit lui Jasmeet Singh Sethi – directorul Ericsson ConsumerLab – aproximativ 37% dintre consumatorii 5G intervievati considera ca o crestere a volumului de date inclusa in abonamentele lor 5G ar justifica introducerea unor tarife premium de catre furnizorii de servicii de comunicatii: „Este interesant faptul ca aproximativ unul din cinci utilizatori de dispozitive de tip smartphone compatibile cu 5G, pe care i-am chestionat, si-a exprimat o preferinta clara pentru o calitate diferentiata a serviciilor de conectivitate. Pentru ei nu mai este de ajuns sa li se ofere conectivitate 5G in general,  de tip “best effort”. Ei cauta in mod activ performante de retea ridicate si constante, concepute special pentru rularea unor aplicatii solicitante si acoperirea unor locatii cheie specifice. Cercetarea noastra arata ca, pentru asta, utilizatorii respectivi sunt dispusi sa plateasca abonamente cu pana la 11 procente mai scumpe".

Sethi a mai precizat ca un alt indicator clar al nivelului de loialitate al clientilor de servicii 5G este legat de calitatea conectivitatii 5G in locuri aglomerate si spatii care gazduiesc evenimente majore: „In astfel de situatii, multi consumatori 5G se asteapta ca aceasta tehnologie sa le ofere o experienta superioara, cu valoare adaugata (spre exemplu la un mare spectacol de divertisment sau intr-un aeroport). Daca experienta lor in astfel de locatii este nesatisfacatoare, este de trei ori mai probabil ca acestia sa treaca la un alt furnizor care sa le poate oferi o experienta 5G optima".

Erik Ekudden – Chief Technology Officer (CTO) la Ericsson – afirma ca raportul confirma potentialul interfetelor de programare al aplicatiilor din retele (API-uri) pentru dezvoltatorii de software, ca mijloc prin care furnizorii de servicii de comunicatii pot oferi experiente de retea imbunatatite pentru care clientii sunt dispusi sa plateasca: „In era 5G, API-urile de retea sunt in fapt conexiuni de business pentru dezvoltatorii de software si furnizorii de aplicatii, oferindu-le acestora acces la capabilitatile retelei prin intermediul unor interfete familiare si usor de utilizat". Ekudden adauga: „Pe masura ce utilizatorii isi exprima dorinta de a plati suplimentar pentru noi functionalitati si o calitate diferentiata a serviciilor, este clar ca aceste API-uri sunt esentiale in industrie. Ele favorizeaza un mediu in care dezvoltatorii de software au acces la capabilitatile 5G, pentru a oferi experiente premium deosebite, in timp ce pentru furnizorii de servicii de comunicatii, ele deblocheaza noi surse de venit prin monetizarea valorii inerente a retelelor lor".

Alte concluzii din raport:

Raportul abordeaza modul in care implicarea utilizatorilor 5G si, in consecinta, consumul de date mobile, sunt stimulate de includerea in abonamentele 5G a continutului video imbunatatit: 4K, experiente 360, video cu optiunea de multi-view si aplicatii de realitate augmentata (AR).

Utilizatorii 5G spun ca in ultimii doi ani au petrecut, in medie, cu 47% mai mult timp consumand astfel de formate video imbunatatite. Totodata, numarul de utilizatori care folosesc in fiecare zi aplicatiile de realitate augmentata (AR) s-a dublat de la sfarsitul anului 2020.

Raportul identifica patru tendinte:

Elementele care influenteaza nivelul de satisfactie al consumatorilor in ceea ce priveste tehnologia 5G nu mai vizeaza doar gradul de acoperire. Noii utilizatori 5G inca apreciaza acoperirea si viteza 5G in spatii exterioare. Insa, in pietele in care acoperirea 5G pentru populatie depaseste 80%, utilizatorii fideli acorda prioritate calitatii video si vitezei de incarcare pentru aplicatiile pe care le utilizeaza, ceea ce reflecta asteptari tot mai mari.

5G aduce noi abordari in ceea ce priveste streamingul video si utilizarea realitatii augmentate (AR). Formatele noi determina din ce in ce mai mult utilizarea si consumul de date 5G, pe masura ce furnizorii de servicii de comunicatii includ in abonamentele de acest tip continut media imbogatit.

Performanta 5G in locatii cheie influenteaza loialitatea consumatorilor. Aproximativ 17% dintre consumatorii din 28 de piete si-au schimbat furnizorul de servicii de la lansarea tehnologiei 5G, in principal din cauza problemelor legate de performanta retelei, experienta 5G in locatii importante (cum ar fi arenele sportive si aeroporturile) influentand semnificativ deciziile lor.

Consumatorii 5G vor plati in plus pentru conectivitate diferentiata. 20% dintre utilizatorii de smartphone-uri se asteapta la conectivitate 5G diferentiata. Mai mult, acestia apreciaza conectivitatea premium si sunt dispusi sa plateasca cu pana la 11% mai mult pentru un plan 5G care sa asigure performante ridicate ale retelei.

Metodologia raportului:

In lunile mai si iunie 2023 au fost intervievati peste 37.000 de consumatori din 28 de tari. Cercetarea reflecta opiniile a aproximativ 1,5 miliarde de consumatori, incluzand 650 de milioane de utilizatori 5G.

Cititi raportul complet:  5G Value: Turning performance into loyalty

Linkuri asociate:

Ericsson ConsumerLab: the voice of the consumer

Ericsson ConsumerLab: 5G Reports

Ericsson Private Networks

NOTE PENTRU EDITORI

URMARITI ACTIVITATEA NOASTRA:

Abonati-va la comunicatele de presa Ericsson aici
Abonati-va la materialele de pe blogul Ericsson aici
https://twitter.com/ericsson
https://www.facebook.com/ericsson
https://www.linkedin.com/company/ericsson

MAI MULTE INFORMATII:
Ericsson Newsroom
media.relations@ericsson.com  (+46 10 719 69 92)
investor.relations@ericsson.com  (+46 10 719 00 00)

 

DESPRE ERICSSON:

Ericsson le ofera furnizorilor de servicii de comunicatii solutii complete pentru valorificarea intregului potential al conectivitatii. Portofoliul companiei acopera urmatoarele segmente: Networks; Cloud Software & Services; Enterprise Wireless Solutions; Global Communications Platform; Technologies & New Businesses. Acest portofoliu este menit sa sprijine clientii companiei in procesul de digitalizare, sa sporeasca eficienta companiilor si sa ajute la identificarea unor noi surse de venit. Inovatiile Ericsson au pus beneficiile comunicatiilor mobile si de banda larga la dispozitia a miliarde de oameni, de la nivel global. Compania este listata la NASDAQ Stockholm, precum si la bursa NASDAQ din New York. www.ericsson.com

 

 

Autori

foto
ERICSSON TELECOMMUNICATIONS ROMANIA SRL
   Update cookies preferences