Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Cresterea cererii de energie din partea companiilor creeaza noi provocari, dar si o mare oportunitate pentru furnizori | DoingBusiness.ro
loader
Cresterea cererii de energie din partea companiilor creeaza noi provocari, dar si o mare oportunitate pentru furnizori

Cresterea cererii de energie din partea companiilor creeaza noi provocari, dar si o mare oportunitate pentru furnizori

Cresterea accentuata a cererii de energie din partea companiilor transforma piata energetica globala, determinand furnizorii de energie sa-si regandeasca modul in care sprijina dezvoltarea si ofera valoare

• Peste 70% dintre companii intentioneaza sa puna un accent mai mare pe electrificare, emisii si costurile cu energia in urmatorii trei ani

• 66% sunt preocupate de accesul la surse sigure de energie necesara pentru a se dezvolta

• 64% dintre companii au declarat ca majorarea si instabilitatea costurilor cu energia au un impact asupra rentabilitatii si competitivitatii lor

Cresterea accentuata a cererii de energie din partea companiilor transforma piata energetica globala, determinand furnizorii de energie sa-si regandeasca modul in care sprijina dezvoltarea si ofera valoare. Potrivit unui nou studiu realizat de EY, doua treimi dintre companii sunt preocupate de accesul la surse sigure de energie necesara pentru dezvoltare, iar 64% afirma ca majorarile si instabilitatea costurilor cu energia le afecteaza deja rentabilitatea si competitivitatea. In contextul in care energia este perceputa in prezent ca un factor esential pentru crestere si nu doar ca un cost operational, aceasta volatilitate creeaza un grad semnificativ de incertitudine pentru companiile din toate sectoarele.

Aceste sunt principalele concluzii reiesite din programul de cercetare EY Navigating the Energy Transition, care, in acest an, a sondat peste 2.400 de decidenti din cadrul unor companii marii si medii de pe opt piete din intreaga lume. Studiul evidentiaza nevoia urgenta ca furnizorii sa reinventeze modul in care presteaza serviciile de furnizare a energiei catre consumatorii persoane juridice, in conditiile in care se preconizeaza ca cererea de electricitate se va dubla pana in 2050 si ca trei sferturi din aceasta crestere vor fi reprezentate de companii.

Mihai Draghici, Partener, Consultanta, EY Romania: „Pe fondul cresterii cererii de energie si al volatilitatii preturilor, companiile din Romania resimt tot mai acut nevoia unor solutii energetice fiabile, sustenabile si adaptate specificului local. Cu peste 70% dintre afaceri orientandu-se spre electrificare si reducerea emisiilor, este esential ca furnizorii de energie sa devina parteneri activi in strategia de dezvoltare a clientilor lor. Energia nu mai este doar un cost operational - devine un diferentiator strategic pentru competitivitate si crestere sustenabila”.

Companiile doresc si dezvoltare, si durabilitate, nu una sau cealalta

Cercetarea a relevat ca mai bine de 70% dintre companii intentioneaza sa isi intensifice eforturile in directia electrificarii, reducerii emisiilor si gestionarii costurilor energetice in urmatorii trei ani. Cu toate acestea, tehnologiile invechite, operatiunile compartimentate si competentele limitate legate de acest sector au creat nemultumiri in randul multor companii in legatura cu furnizorii lor, determinandu-le sa ia in considerare alte optiuni.

Si presiunea de a asigura acces la surse de energie durabila este in crestere. 70% dintre companii intentioneaza sa investeasca in productia proprie de energie si in sisteme de stocare prin acumulatori, urmarind un mai mare grad de autonomie si control. In acelasi timp, sustenabilitatea ramane o prioritate, insa nu in detrimentul dezvoltarii. Pozitia companiilor este ferma: se asteapta la solutii personalizate care sa sustina ambele obiective, iar daca furnizorul de energie nu poate asigura acest lucru, vor gasi unul care poate sau vor actiona pe cont propriu.

Strategia energetica a devenit acum o strategie de afaceri

Potrivit studiului EY, 71% dintre companii si-au definit strategii energetice, iar majoritatea cauta in mod activ sa isi consolideze capacitatile energetice prin dezvoltare interna, achizitii sau parteneriate. Cu toate acestea, 42% dintre respondenti au declarat ca doresc ca furnizorii de energie sa actioneze ca promotori in domeniul energiei, nu doar ca simpli furnizori. Doar o treime dintre companii sunt, in prezent, deschise la posibilitatea ca furnizorii sa isi asume roluri mai avansate, precum cel de coordonator de platforme sau de furnizor de solutii, ceea ce evidentiaza un decalaj semnificativ intre perceptie si pozitionare.

In contextul in care cererea creste si asteptarile se schimba, mesajul din partea companiilor este clar: furnizorii trebuie sa actioneze rapid pentru a transforma modul in care presteaza serviciile de furnizare a energiei. Aceasta presupune asigurarea unor solutii mai inteligente, personalizate si a unor instrumente digitale, inclusiv inteligenta artificiala, pe care 71% dintre companii doresc sa o integreze in interactiunile lor in domeniul energiei.

Despre EY Romania

EY este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale la nivel global, cu 392.995 de angajati in peste 700 de birouri in 150 de tari si venituri de aproximativ 51,2 miliarde de USD in anul fiscal incheiat la 30 iunie 2024. Reteaua lor este cea mai integrata la nivel global, iar resursele din cadrul acesteia ii ajuta sa le ofere clientilor servicii prin care sa beneficieze de oportunitatile din intreaga lume.

Prezenta in Romania inca din anul 1992, EY furnizeaza, prin intermediul celor peste 1.000 de angajati din Romania si Republica Moldova, servicii integrate de audit, asistenta fiscala, juridica, strategie si tranzactii, consultanta catre companii multinationale si locale.

Avem birouri in Bucuresti, Cluj-Napoca, Timisoara, Iasi si Chisinau. EY Romania s-a afiliat in 2014 singurei competitii de nivel mondial dedicata antreprenorialului, EY Entrepreneur Of The Year. Castigatorul editiei locale reprezinta Romania in finala mondiala ce are loc in fiecare an, in luna iunie, la Monte Carlo. In finala mondiala se acorda titlul World Entrepreneur Of The Year. Pentru mai multe informatii, vizitati: www.ey.com

Autori

foto
ERNST & YOUNG SRL
   Update cookies preferences