loader

Companiile intentioneaza sa investeasca anual aproximativ 5% din venitul realizat din vanzarile digitale in procesul de digitalizare

Companiile intentioneaza sa investeasca anual aproximativ 5% din venitul realizat din vanzarile digitale in procesul de digitalizare, la nivel mondial, respectiv 907 miliarde dolari, se arata intr-un studiu al PwC remis, miercuri, AGERPRES.

"Liderii companiilor industriale digitalizeaza activitati esentiale in cadrul propriului lant vertical al valorii si de asemenea in relatia cu partenerii la nivel orizontal din lantul de aprovizionare.

 

In plus, isi imbunatatesc portofoliul de produse introducand functionalitati digitale si servicii de date inovatoare. La nivel mondial, companiile intentioneaza sa investeasca anual aproximativ 5% din venitul realizat din vanzarile digitale in procesul de digitalizare.

 

Pe baza sondajelor realizate in randul sectoarelor industriale, 5% din venitul realizat din vanzarile digitale corespunde cu o investitie totala de 907 miliarde de dolari", se precizeaza in studiul PwC Industry 4.0: Building the digital enterprise, in cadrul caruia au fost chestionate peste 2.000 de companii din noua sectoare industriale din 26 de tari.


Potrivit sursei citate, aceste investitii se vor axa in principal pe dezvoltarea de tehnologii digitale precum senzori sau dispozitive de conectare, software si aplicatii precum sisteme de prelucrare.


"Mai mult decat atat, companiile investesc in formarea angajatilor si in implementarea schimbarii organizationale necesare. Mai mult de jumatate dintre aceste companii (55%) considera ca isi vor amortiza aceste cheltuieli in decursul a doi ani", arata studiului mentionat.


Pe parcursul acestei tranzitii, managerii companiilor analizate estimeaza o reducere a costurilor in medie de 3,6% pe an si venituri suplimentare anuale in medie de 2,9%.


"Companiile se asteapta ca digitalizarea sa aduca beneficii uriase si, in consecinta, investesc sume mari in acest proces. Studiul nostru arata ca aceasta tranzitie are loc in egala masura in toate tarile analizate, nu numai in cele industrializate. Daca cel putin jumatate dintre asteptarile legate de Industria 4.0 se concretizeaza, acest lucru va schimba in mod fundamental mediul concurential in urmatorii cinci ani", a declarat Mircea Bozga, partener, Servicii de Audit, PwC Romania.

 


Potrivit PwC, peste 80% dintre companii se asteapta ca metodele de analiza a datelor sa aiba o influenta semnificativa asupra proceselor de luare a deciziilor in decursul urmatorilor cinci ani.


"Analizarea datelor in mod profesional ofera o perspectiva valoroasa asupra modului in care sunt utilizate produsele si face posibila relatia pe termen lung cu clientii. Instrumentele de analiza a datelor permit dezvoltarea produselor si totodata le permit companiilor sa-si extinda serviciile si sa-si alinieze si mai bine ofertele cu nevoile clientilor", a adaugat Bozga.


Studiul mai arata ca problemele identificate de companiile analizate in implementarea Industriei 4.0 sunt mai degraba cele ce tin de lipsa unei culturi, viziuni sau formari interne in domeniul digital, precum si lipsa specialistilor, decat cele legate de achizitionarea tehnologiei necesare.


Aproximativ 40% dintre companiile participante la sondaj se bazeaza pe expertiza angajatilor de analiza a datelor, dar nu au departamente dedicate pentru aceste sarcini.


Studiul se bazeaza pe cercetarea derulata in perioada noiembrie 2015 — ianuarie 2016, implicand peste 2.000 de directori executivi din companii de produse industriale din 26 de tari. Majoritatea participantilor au fost directori de digitalizare si alti directori executivi cu responsabilitati la inalt nivel in companiile lor in ceea ce priveste strategia si activitatile din cadrul proiectului Industria 4.0. Rezultatele au fost ponderate in raport cu PIB-ul pe tara pentru a asigura o perspectiva echilibrata asupra rezultatelor globale.


Industria 4.0 se axeaza pe digitalizarea de la un capat la altul a tuturor activelor fizice si proceselor precum si integrarea in ecosisteme digitale impreuna cu partenerii din lantul valoric.


AGERPRES/(AS — autor: Florin Barbuta, editor: Mariana Nica)

 

http://www.agerpres.ro/economie
 

Autori

foto
AGENTIA NATIONALA DE PRESA AGERPRES