loader

Colaborarea dintre Directorii Financiari si Directorii de Marketing este esentiala in noua lume digitala

Relatia dintre directorul financiar (Chief Financial Officer – CFO) si directorul de marketing (Chief Marketing Officer – CMO) a devenit mai apropiata si mai colaborativa in ultimii trei ani. Cu toate astea, in multe organizatii aceasta transformare nu se realizeaza suficient de rapid pentru adaptarea la o lume digitala, se arata in cea de-a patra editie a studiului EY - Partnering for performance.

Studiul EY are la baza un sondaj derulat la nivel global in randul a 652 de CFO si o serie de interviuri in profunzime cu directori financiari si de marketing. Conform studiului, lipsa de instrumente, procese si de indicatori-cheie comuni de masurare a performantei, precum si diferentele culturale raman bariere semnificative in dezvoltarea relatiei dintre CFO si CMO.

 

Elena Badea, Director Marketing EY Romania, spune: "Directorii financiari si cei de marketing au fost in mod traditional aliati de la distanta. Insa, in cadrul economiei digitale de astazi, o relatie puternica dintre financiar si marketing poate face diferenta intre organizatiile cu un ritm rapid de crestere si cele care stagneaza sau raman in urma.

 

Liderii departamentului financiar si de marketing pot dezvolta o relatie de colaborare mai eficienta daca ajung sa cada de acord asupra indicatorilor din activitatea lor care conteaza pentru valoarea companiei, daca reusesc sa depaseasca decalajul cultural dintre cele doua functii, sa colaboreze in directia transformarii marketingului din punct de vedere al analizei datelor si daca lucreaza in echipa la planificarea activitatii de marketing.

 

Companiile in care directorul financiar si cel de marketing pot colabora cu adevarat, se vor pozitiona diferit fata de competitorii lor si vor avea cu adevarat impact in piata."
 

Autori

foto
ERNST & YOUNG SRL