loader
Cetatenii europeni cred ca sanatatea, intreprinderile mici, crearea de locuri de munca si digitalizarea ar trebui sa fie prioritatea fondurilor UE de redresare

Cetatenii europeni cred ca sanatatea, intreprinderile mici, crearea de locuri de munca si digitalizarea ar trebui sa fie prioritatea fondurilor UE de redresare

85% dintre romani sunt la curent cu Facilitatea Uniunii Europene de Redresare si Rezilienta (RRF), potrivit unui nou sondaj al Vodafone Institute si realizat de Kantar, care a cuprins 15.000 de cetateni europeni din 15 tari

Vodafone, cel mai mare operator de comunicatii mobile si fixe ​​din Europa, anunta astazi rezultatele unei noi cercetari care dezvaluie atitudinile publicului european fata de Facilitatea Uniunii Europene de Redresare si Rezilienta (RRF). Comandat de Institutul Vodafone si realizat de Kantar, studiul arata un sprijin larg la nivel european fata de Facilitatea Uniunii Europene de Redresare si Rezilienta (RRF).

86% dintre romanii chestionati cred ca aceasta facilitate este un mod eficient de a ajuta tarile europene sa se redreseze, acesta fiind cel mai mare scor comparativ cu celelalte tari.

De fapt, trei din patru persoane participante la sondaj considera ca serviciile publice digitale, competentele digitale si accesul la internet in banda larga sunt aspecte importante pentru redresarea Europei. Procentul cetatenilor romani care sunt de aceasta parere depaseste semnificativ media europeana, 86% considerand importante pentru redresare serviciile publice digitale, 82% - competentele digitale si 79% - accesul la internet in banda larga. Cetatenii romani au acordat cea mai mare importanta comparativ cu alte tari pentru serviciile publice digitale, competentele digitale si adoptia tehnologiilor digitale de catre companii (80%).

In pofida convergentei de opinie intre Comisia Europeana si cetateni, publicul ramane sceptic in ceea ce priveste executia

Cu 20% din Fondul de Redresare si Rezilienta directionat catre digitalizare, exista o convergenta clara intre prioritatile Comisiei Europene si cetatenii europenii, potrivit acestei noi cercetari. Cu toate acestea:

  • 32% dintre romanii chestionati sunt sceptici cu privire la faptul ca toti banii alocati vor ajunge in ariile promise si vor fi directionati, in schimb, catre planuri de salvare pentru diverse industrii, scheme de suport financiar si scheme pentru sustinerea competitivitatii afacerilor;
  • Cetatenii din Germania, Grecia, Ungaria si Marea Britanie sunt cei mai sceptici;
  • 77% dintre romani cred ca Fondurile de Redresare ar trebui sa aiba anumite conditii de utilizare: 45% au votat pentru conditii stricte, iar 32% sunt de parere ca acestea trebuie sa fie mai flexibile. Evident, detaliile conteaza foarte mult pentru cetateni.

Marea majoritate a romanilor chestionati considera ca schema de ajutor ar trebui sa sustina cu urgenta sectorul de sanatate (96%), sa creeze oportunitati pentru intreprinderile mici (94%) si sa genereze noi locuri de munca (95%). De asemenea, romanii considera urgent in cea mai mare masura comparativ cu celelalte tari suportul pentru educatia digitala (90%), serviciile publice digitale (82%) si accesul la internet in banda larga (79%).

Murielle Lorilloux, CEO Vodafone Romania, a declarat: “ Romania se situeaza pe primul loc fata de celelalte tari europene in ceea ce priveste opinia cetatenilor ca fondurile europene reprezinta o modalitate eficienta de a ajuta tara sa se redreseze, oamenii recunoscand, astfel, rolul pe care il are Uniunea Europeana in a determina ca Europa sa iasa din aceasta criza mai puternica, inclusiv cu ajutorul fondurilor europene de redresare.

Aceasta cercetare ne arata ca romanii cred, cu o majoritate covarsitoare, ca transformarea digitala trebuie sa se afle in centrul planului de redresare, acordand importanta cea mai mare, comparativ cu celelalte tari, pentru digitalizarea serviciilor publice, cresterea competentelor digitale si adoptia tehnologiilor si a solutiilor digitale de catre companii. Cercetarea ne arata, totodata, ca asteptarile romanilor ca educatia digitala, serviciile publice digitale si accesul la internet in banda larga sa fie domenii esentiale pentru redresare sunt semnificativ mai mari fata de media europeana. Avem o oportunitate istorica de a reconstrui economia si societatea in ansamblul sau mai puternice si mai pregatite pentru viitor, accelerand transformarea digitala in sectoare cheie precum educatia, sanatatea, serviciile publice. Rezultatele acestui studiu indeamna, o data in plus, la colaborarea stransa dintre sectorul public si privat, intr-un efort comun, pentru a raspunde in mod eficient asteptarilor romanilor de a folosi aceasta oportunitate pentru a realiza o transformare in profunzime si pentru a construi societatea digitala, bazata pe incluziune. La Vodafone ramanem consecventi rolului nostru de a mentine societatea conectata si de a contribui la cresterea rezilientei societatii si a mediului de afaceri prin digitalizare.”

Inger Paus, Director al Vodafone Institute, a declarat: “Acest condaj subliniaza faptul ca cetatenii se uita la guvernele lor nationale pentru a rezolva criza acuta economica si de sanatate si demonstreaza valoarea pe care o acorda serviciilor si infrastructurii de comunicatii. Comisia Europeana poate juca un rol esential in a se asigura ca vocile cetatenilor sunt auzite pe masura ce fondul ajunge in fazele de evaluare si alocare.”

Metodologie

Un sondaj online realizat de Kantar in randul a 15.000 de cetateni din 15 tari europene, incluzand: Cehia, Estonia, Franta, Germania, Grecia, Ungaria, Irlanda, Italia, Olanda, Polonia, Portugalia, Romania, Spania, Suedia, Marea Britanie. A fost utilizat un esantion de cel putin 1.000 de interviuri pe fiecare tara (15.008 de interviuri in total) si toti participantii au fost cu varste de cel putin 16 ani. Aceasta cercetare a fost efectuata in perioada 7 – 18 decembrie 2020.

Despre Vodafone

Vodafone este o companie lider in domeniul telecomunicatiilor in Europa si Africa. Misiunea noastra este sa „conectam pentru un viitor mai bun”, iar capabilitatile, experienta si prezenta noastra extinsa ne ofera oportunitatea unica de a sustine schimbarea pozitiva pentru societate. Retelele noastre mentin familiile, prietenii, afacerile si guvernele conectate si – asa cum a fost demonstrat clar in situatia generata de Covid-19 – avem un rol esential in mentinerea functionarii economiilor si a sectoarelor critice, precum educatia si asistenta medicala.

Vodafone este cel mai mare operator de servicii mobile si fixe in Europa si cel mai mare furnizor de servicii IoT din lume. Platforma noastra de tehnologie M-Pesa permite, in Africa, unui numar de peste 45 de milioane de oameni sa beneficieze de acces la plati mobile si servicii financiare. Operam retele mobile si fixe in 21 de tari si 48 de retele mobile partenere. La 31 decembrie 2020, Vodafone Group avea peste 300 de milioane de utilizatori ai serviciilor mobile, peste 27 milioane de utilizatori ai serviciilor de broadband fix, peste 22 de milioane de clienti ai serviciilor TV si peste 118 milioane de dispozitive IoT conectate.

Sustinem diversitatea si incluziunea prin politicile de concediu de maternitate si parental, sprijinim femeile sa-si atinga potentialul cu ajutorul serviciilor de comunicatii si imbunatatind accesul la educatie si abilitati digitale pentru femei, tinere si pentru societate, in general. Tratam cu respect toate persoanele, indiferent de rasa, etnie, dizabilitate, varsta, orientare sexuala, identitate de gen, credinta, cultura sau religie.

De asemenea, Vodafone ia masuri importante pentru a limita impactul companiei asupra planetei prin reducerea emisiilor de gazele cu efect de sera cu 50% pana in 2025 si pana la net zero pana in 2040, prin achizitia de 100% energie electrica din surse regenerabile pana in 2025 pentru operatiunile sale si prin reutilizarea, vanzarea sau reciclarea a 100% din echipamentele noastre de retea care devin redundante.

Despre Institutul Vodafone pentru Societate si Comunicatii

Institutul este think-tank-ul Vodafone. Exploram utilizarea potentiala si responsabila a tehnologiilor digitale pentru inovatie, crestere si impact social durabil. Prin cercetare si evenimente, oferim expertiza si idei fundamentate, precum si o platforma de dialog intre mediul de afaceri, mediul academic si decindentii politici.

Ne-am angajat sa imbunatatim accesul la tehnologie pentru toate partile societatii, sa dezvoltam si sa sprijinim proiecte concrete pentru sustinerea si promovarea femeilor si educatia digitala. Experienta larga a membrilor consiliului consultativ reflecta intentia Institutului de a actiona ca o platforma pansectoriala.

Despre Kantar

Kantar este cea mai importanta companie din lume de consultanta si analize bazate pe date. Avem o intelegere completa, unica si detaliata a modului in care oamenii gandesc, simt si actioneaza; la nivel global si local in peste 90 de piete. Combinand expertiza oamenilor nostri, resursele noastre de date si parametrii de referinta, analiza si tehnologia noastra inovatoare, ii ajutam pe clientii nostri sa inteleaga oamenii si sa inspire crestere.

Autori

foto
VODAFONE ROMANIA SA