loader
Cel mai mare studiu realizat de Ericsson, pana la acest moment, arata ca tehnologia 5G deschide calea catre metavers

Cel mai mare studiu realizat de Ericsson, pana la acest moment, arata ca tehnologia 5G deschide calea catre metavers

Implementarea retelelor 5G in tot mai multe parti ale lumii marcheaza inceputul tranzitiei catre o utilizare extinsa a acestei tehnologii

• Raportul 5G: the Next Wave, realizat de Ericsson ConsumerLab, este cel mai mare sondaj referitor la tehnologia 5G, efectuat pana in prezent pe baza opiniilor consumatorilor

• Fata de utilizatorii 4G, utilizatorii 5G  petrec in medie cu o ora mai mult, saptamanal, utilizand servicii disponibile in metavers, precum: gaming in medii virtuale sau aplicatii de realitate augmentata (AR)

• Jumatate dintre consumatorii de servicii 5G care folosesc, deja, saptamanal servicii pentru XR sunt de parere ca aplicatiile de AR vor fi transferate de pe smartphone-uri pe casti XR, in urmatorii doi ani

Implementarea retelelor 5G in tot mai multe parti ale lumii marcheaza inceputul tranzitiei catre o utilizare extinsa a acestei tehnologii, iar un nou studiu realizat de Ericsson (NASDAQ: ERIC) – acesta fiind si cel mai extins studiu efectuat, pana in prezent, la scara globala, la nivelul industriei – evidentiaza interesul tot mai amplu manifestat de consumatori fata de tehnologia 5G si, totodata, asteptarile acestora privind viitoarele scenarii de utilizare.

Raportul Ericsson ConsumerLab, intitulat 5G: The Next Wave, arata impactul pe care tehnologia si serviciile 5G l-au avut asupra primilor consumatorilor din mai multe tari, inca de la lansare, si evalueaza intentiile si asteptarile consumatorilor care nu au, inca, abonamente pentru servicii 5G, in ceea ce priveste adoptarea acestei tehnologii. Potrivit raportului, cel putin 30% dintre utilizatorii de smartphone-uri intentioneaza sa se aboneze la servicii 5G in urmatorul an.

Gratie datelor colectate de Ericsson privind lansarile de retele 5G din 2019 si pana in prezent, si noului sondaj efectuat, cercetatorii din cadrul Ericsson ConsumerLab au identificat sase tendinte principale, care vor influenta adoptia de servicii 5G.

Raportul vizeaza schimbarile de la nivelul obiceiurilor de consum ale utilizatorilor, aparute ca urmare a abonamentelor de servicii 5G puse la dispozitia lor de catre furnizorii de servicii de comunicatii – in special cresterea traficului video si a utilizarii aplicatiilor de realitate augumentata (AR).

Raportul analizeaza si viteza de adoptie la scara larga a tehnologiei 5G, gradul de indeplinire a cerintelor consumatorilor, schimbarile aparute in ceea ce priveste utilizarea smartphone-urilor 5G si impactul acestora asupra traficului in retea.

Cuprinzand opiniile a 49.000 de consumatori din 37 de tari, acesta este atat cel mai mare sondaj global efectuat de industrie, pana acum, cu privire la tehnologia 5G, precum si cea mai extinsa cercetare, care analizeaza opiniile consumatorilor, realizata de Ericsson, in toate domeniile. Domeniul de aplicare al sondajului este reprezentativ pentru opiniile a aproximativ 1,7 miliarde de consumatori din intreaga lume, incluzand 430 de milioane de abonati 5G.

Jasmeet Singh Sethi, Director al Ericsson ConsumerLab, afirma: „Amploarea acestui studiu ne ofera o perspectiva autentica asupra opiniilor si atitudinii consumatorilor fata de tehnologia 5G. Raportul arata ca potentialii viitori consumatori de 5G au asteptari diferite de la aceste servicii, spre deosebire de cei care le utilizeaza deja. In general, consumatorii vad tehnologia 5G ca o parte a stilului lor de viata in viitor”.

Este interesant de remarcat faptul ca, in cazul celor care o utilizeaza deja, 5G se dovedeste a fi un factor important care favorizeaza adoptarea serviciilor disponibile in metavers, precum socializarea, activitatile de gaming si achizitionarea de articole digitale prin intermediul platformelor interactive de jocuri virtuale 3D. De asemenea, comparativ cu utilizatorii 4G, timpul petrecut de utilizatorii 5G pe aplicatiile de realitate augmentata s-a dublat, in ultimii doi ani”, adauga Jasmeet Singh.

Conform raportului, consumatorii 5G care utilizeaza deja aplicatii de realitate extinsa (XR) ar urma sa fie primii care sa adopte si noi dispozitive, pe masura ce acestea vor fi dezvoltate, fiind mai increzatori in potentialul dispozitivelor pentru realitatea mixta. Jumatate dintre utilizatorii 5G care folosesc, deja, saptamanal servicii de XR sunt de parere ca aplicatiile de AR vor migra de pe smartphone-uri pe casti XR, in urmatorii doi ani; spre comparatie, doar o treime din consumatorii de servicii 4G impartasesc aceasta opinie.

Astfel, raportul 5G: the Next Wave identifica 6 tendinte principale:

1. Adoptarea tehnologiei 5G nu pare sa fie influentata de rata inflatiei: cel putin 510 milioane de consumatori din 37 de piete ar urma sa adopte 5G in 2023, iar 8 din 10 utilizatori, actuali de servicii 5G, nu doresc sa se intoarca la serviciile 4G.

2. In viitor, utilizatorii vor deveni mai exigenti: in viitor, utilizatorii de servicii 5G vor avea asteptari mari de la aceasta tehnologie, in special in ceea ce priveste acoperirea retelelor; spre comparatie, cei care au trecut deja la aceste servicii sunt mai interesati de inovatiile aduse de tehnologia 5G. 

3. Disponibilitatea serviciilor 5G, perceputa de consumatori, devine un standard: cu toate ca, in multe piete, acoperirea retelelor 5G depaseste 60% din populatie, doar 33% dintre utilizatorii 5G percep faptul ca sunt conectati la retele 5G mai mult de 50% din timp.

4. Tehnologia 5G favorizeaza aparitia unor solutii de realitate augmentata imbunatatite:  in ultimii doi ani, comparativ cu utilizatorii de 4G, timpul petrecut de utilizatorii 5G in aplicatiile de AR s-a dublat, ajungand la  doua ore pe saptamana.

5. Noi cai de monetizare a tehnologiei 5G: 6 din 10 consumatori se asteapta ca beneficiile din ofertele 5G sa evolueze si sa nu mai includa doar volume de date si viteze mai mari, ci si capabilitati de retea care se pot adapta unor nevoi specifice.

6. Adoptarea 5G, o cale catre metavers: fata de utilizatorii 4G, utilizatorii 5G petrec deja, in medie, cu o ora mai mult pe saptamana utilizand servicii disponibile in metavers. In plus, se estimeaza ca va creste cu doua ore consumul saptamanal de pe dispozitivele mobile, iar 1,5 ore din acestea pe ochelari AR/VR, pana in 2025.

Linkuri asociate:

Ericsson 5G: The Next Wave report

Ericsson ConsumerLab: The Voice of the Consumer

Ericsson Industry Lab: the voice of business, industry and society

Ericsson 5G

Why the metaverse needs 5G - Ericsson

12 metaverse use cases in coming years - Ericsson

DESPRE ERICSSON:

Ericsson le ofera furnizorilor de servicii de comunicatii solutii complete pentru valorificarea intregului potential al conectivitatii. Portofoliul companiei acopera urmatoarele segmente: Networks, Cloud Software & Services, Enterprise Wireless Solutions, Global Communications Platform si Technologies & New Businesses. Acest portofoliu este menit sa sprijine clientii companiei in procesul de digitalizare, sa sporeasca eficienta companiilor si sa ajute la identificarea unor noi surse de venit. Inovatiile Ericsson au pus beneficiile comunicatiilor mobile si de banda larga la dispozitia a miliarde de oameni, de la nivel global. Compania este listata la bursa NASDAQ din New York, precum si la NASDAQ Stockholm. www.ericsson.com

Autori

foto
ERICSSON TELECOMMUNICATIONS ROMANIA SRL