loader
Ce iti trebuie pentru cresterea vanzarilor in 2020?

Ce iti trebuie pentru cresterea vanzarilor in 2020?

Sunt cinci elemente esentiale care, prin impactul lor asupra eficientei, conduc la cresterea vanzarilor in 2020

Cresterea vanzarilor in afacerile business-to-business (B2B) are la baza un proces minutios de pregatire care porneste de la analiza rezultatelor din anul anterior, a proceselor care nu au functionat si a celor care au functionat remarcabil de bine, a oportunitatilor din piata si a comportamentelor de cumparare ale clientilor.

Procesele de vanzare sunt mai eficiente atunci cand au la baza tactici concepute cu atentie pentru a ghida prospectii prin diversele etape ale procesului de cumparare. Iata care sunt cele cinci elemente esentiale care, prin impactul lor asupra eficientei, conduc la cresterea vanzarilor in 2020.

1. Un sistem de CRM bine corelat cu etapele procesului de vanzare

Platformele de management al relatiilor cu clientii (CRM) sunt utile mai ales daca au structura corecta pentru a sustine eforturile reprezentatilor de vanzari si nu creeaza presiune administrativa suplimentara care greveaza timpul acestora. Alegerea sistemului CRM potrivit permite reprezentantilor care se ocupa cu activitatea de business development sa adune eficient informatii de calificare si sa desfasoare rapid activitatile de prospectare. Platforma de CRM trebuie sa ajute la formalizare a modului in care echipa de vanzari ajunge la prospecti si ii transforma in clienti. Cel mai important lucru este sa ne asiguram ca metoda folosita este una eficienta din punct de vedere al costurilor si eficace in ceea ce priveste obtinerea tipului potrivit de clienti pe termen lung.

2. Un sistem inteligent de calificare a prospectilor

Ce califica un potential client? In ce moment un potential client devine un prospect si un prospect devine pregatit pentru  inchiderea vanzarii? Functia de business development necesita procese clare pentru calificarea potentialilor clienti. Trimiterea necalificata a prospectilor catre echipa vanzari conduce la o pierde de timp pretios. Procesele de calificare a potentialilor clienti sunt cele asupra carora echipele de marketing, business development si vanzari necesita o intelegere unitara.

3. Un portal central de gestionare a continutului

Echipa de vanzari foloseste o multime de materiale colaterale si continut pentru a educa prospectii si pentru a califica oportunitatile. Adesea gasirea acestor materiale forteaza reprezentantii de vanzari sa piarda timp pretios in cautarea celor cu continut adecvat pentru fiecare tipologie de clienti prospecti.

Adesea reprezentantii recurg la utilizarea unor materiale mai putin eficiente, dar care se potrivesc nevoilor lor generale. Cand firma are un portal central de gestionare a acestor materiale aprobate care sunt clasificate in mod clar pentru diverse tipuri de cumparatori si diferitele etape din procesul de cumparare, echipa de business development are resursele necesare pentru a influenta si ghida deciziile de cumparare.

4. O platforma centrala cu analiticele vanzarilor

O platforma centrala care sa prezinte in timp real aproape datele analitice de vanzari ajuta reprezentantii de vanzari sa stie care sunt cele mai eficiente materiale de vanzare corelate fiecarui tip de cumparator si pentru diferitele etape ale procesului de cumparare. Echipa de marketing poate optimiza programele de targetare numai daca au datele care sa le arate de ce este nevoie pentru a avea succes. Reprezentantii de vanzari sunt cunoscuti pentru modul defectuos in care isi mentin bazele de date, iar liderilor echipelor vanzarilor le pasa de datele privind prognoza vanzarilor (pe motiv intemeiat). Pe de alta parte, echipele de vanzari bine gestionate sunt remarcabil de bune in furnizarea de date. Echipele de vanzari sunt literalmente „live” in aplicatia CRM toata ziua, iar oamenii sunt incurajati sa obtina date bune de marketing pentru a isi face viata mai usoara.

5. Un mijloc de colaborare si feedback

Dezvoltarea vanzarilor este cu adevarat puntea dintre marketing si vanzari, iar aportul continuu din ambele parti este necesar pentru imbunatatirea continua. Cele mai eficiente procese de dezvoltare a vanzarilor contin un mecanism de feedback incorporat. Acest lucru permite echipelor de marketing sa informeze echipa de business development cu privire la nuantele si provocarile specifice legate de oportunitatile de vanzari, permitand in acelasi timp echipelor de vanzari sa ofere feedback despre disponibilitatea prospectilor si usurinta de a-i converti.

Indiferent daca sunt definite sau nu ca atare, toate firmele utilizeaza procesele de dezvoltare a afacerilor intr-o anumita forma sau alta. Cu cat procesele de business development sunt mai atent construite si cu cat echipele de marketing si vanzari sunt mai bine instruite, cu atat vor genera potentiali clienti mai bine calificati si mai multe vanzari. Iata de ce este extrem de util un plan strategic de business development bazat pe date pentru a obtine constant eficienta, rate de conversie bune si un randament mai mare.

Despre autor

Gabriela Streza are peste 15 ani de experienta in echipe de marketing si business development ale unor mari companii multinationale si afaceri de familie din Romania, liderii in domeniile lor de activitate. Gabriela a absolvit Universitatea Politehnica din Bucuresti si are o expertiza solida in marketing, comunicare si business development dobandita in decursul a sute de proiecte gestionate cu succes in cariera. Gabriela are de asemenea o vasta cunoastere a relatiilor publice si a comunicarii profesionale cu inalta calificare in comunicari interpersonale, organizatii si management de evenimente pentru a genera constientizarea brandului companiei si a dezvoltarii de business.In ultimii ani a coordonat proiecte complexe de marketing si business development care au implicat antreprenori romani, asociatii non-profit si companii multinationale.

Despre Valoria

Valoria Business Solutions este o companie de consultanta,training, si coaching. Misiunea companiei este aceea de a transforma in valoare potentialul echipelor si organizatiilor. Competenta, increderea, inovatia si pasiunea sunt valorile pe care le sustinem prin tot ceea ce facem. Credem in oameni si in aspiratia lor de implinire personala si profesionala si in dorinta lor de a-si accelera potentialul. Aflati mai multe despre noi pe: www.valoria.ro

Autori

foto
VALORIA BUSINESS SOLUTIONS SRL