loader
Calea catre leadership in economia digitala

Calea catre leadership in economia digitala

Liderii digitali sunt foarte eficienti in alinierea strategiei de afaceri cu cea de IT, cu o rata de doua ori mai mare decat a altor organizatii.

Transformarea digitala este un proces continuu, o calatorie masurata in ani. Cei care au avut succes - liderii digitali - fac unele lucruri mai bine decat toti ceilalti. Expertii KPMG mai stiu ca aceasta transformare este grea si nu este lipsita de riscuri, deoarece doar una din cinci organizatii este in prezent calificata pentru a fi numita lider digital. Directorii IT care isi iau in serios rolul de „agent al schimbarii” si lucreaza pro-activ cu ceilalti directori din organizatie dar si cu alti lideri din ecosistem in coordonarea transformarilor digitale, au reusit sa-si pozitioneze organizatiile pe o pozitie mai buna, cu sanse mai mari de reusita.

 

Suntem incantati sa publicam rezultatele unui nou studiu al Centrului de Excelenta in Tehnologie al KPMG, studiu referitor la conducerea afacerilor digitalizate: „The route to digital business leadership”. Aceste rezultate fac parte dintr-o cercetare mai ampla efectuata de KPMG in colaborare cu Harvey Nash in 2017 in care au fost intervievati peste 4.400 de directorii IT la nivel global.

 

Principalele concluzii ale studiului sunt:


- Doar 18% dintre organizatiile respondente sunt lideri digitali;
- Este de patru ori mai probabil ca liderii digitali sa fie foarte eficienti in promovarea inovatiei comparativ cu alte organizatii;
- Liderii digitali sunt foarte eficienti in alinierea strategiei de afaceri cu cea de IT, cu o rata de doua ori mai mare decat a altor organizatii;
- Liderii digitali sunt adepti ai integrarii sistemelor de baza clasice cu noile tehnologii digitalizate
- Liderii digitali investesc agresiv in tehnologii inovatoare
- Liderii digitali sunt foarte eficace in alegerea celor mai potrivite tehnologii si arhitecturi.

 

In studiul realizat in anul 2017 de catre Grupul Harvey Nash in colaborare cu KPMG, am observat ca exista un grup de respondenti (18%, mai putin de unul din cinci) care sunt "foarte eficienti" in utilizarea tehnologiilor digitale pentru a-si dezvolta strategia de afaceri. Am numit aceste organizatii “lideri digitali”.

 

"Digitalizarea schimba lumea in care traim si lucram. Noile tehnologii au creat noi piete care, la randul lor, creeaza noi concurenti. Si acesti concurenti creeaza noi asteptari. Pentru a reusi in lumea digitala, companiile nu trebuie doar sa ofere experiente superioare consumatorilor, clientilor, angajatilor si cetatenilor, ci si sa isi indeplineasca promisiunile intr-un mod mai rapid, mai agil", declara Richard Perrin, Partener in departamentul de consultanta al KPMG Romania.

 


Pe baza unei analize extinse a datelor din studiu, a experientei profesionale a firmelor membre KPMG si a discutiilor cu clientii, am identificat patru categorii de bune practici, care diferentiaza "liderii digitali" de celelalte organizatii. Raportul descrie in detaliu fiecare din urmatoarele puncte:

 

1. Construirea unei infrastructuri stabile si sigure - Infrastructura si aplicatiile trebuie sa fie proiectate astfel incat sa poata detecta automat defectiunile si sa reactioneze corespunzator.
2. Investirea agresiva in tehnologii agile si perturbatoare - Liderii digitali investesc agresiv in tehnologii agile si perturbatoare, incluzand metodologii agile, cloud, automatizarea muncii si inteligenta artificiala.
3. Alinierea strategiei de afaceri cu cea de IT - Este foarte important pentru organizatii sa se asigure ca strategia IT si de afaceri sunt strans aliniate, deoarece o strategie de afaceri care nu este in mod intrinsec legata de tehnologie va duce la esec.
4. Concentrarea pe inovatie si crestere - Liderii digitali se concentreaza mai mult pe inovare si crestere decat alte organizatii. Inovatia determina noi modele de afaceri si de operare; digitizarea proceselor de baza ale afacerii si crearea de noi fluxuri de venituri.

 

Calitatea de Lider Digital nu se limiteaza doar la companiile nou infiintate, desi acestea au avantajul de a nu fi impovarate cu sisteme invechite si culturi inradacinate. Este bine cunoscut faptul ca organizatiile care sunt de mai mult timp pe piata sunt mai cunoscute si au deja o baza de clienti existenta, iar de cele mai multe ori au si resurse care sa sustina digitalizarea afacerii lor.

 

"Natura exponentiala a schimbarii cu care ne confruntam necesita o intelegere rapida a principalelor motoare ale schimbarii, precum si o aliniere rapida la aceasta noua realitate. Digitalizarea unei afaceri existente nu este un proces trivial. Aceasta necesita utilizarea celor mai noi tehnologii pentru a conduce dematerializarea atat a modelelor de afaceri, cat si a modelelor de livrare a produselor si serviciilor. Nu toate companiile care pornesc in aceasta calatorie reusesc de la bun inceput, iar unele dintre acestea pierd oportunitati importante pe parcurs. Ceilalti devin Liderii Digitali ai acestor noi ecosisteme", declara Ciprian Negura, Senior Manager - Management Consulting in KPMG Romania.

 

Dar cum devii lider digital? Am identificat sase pasi pe care organizatiile ii pot urma pentru a diminua riscul esecului si pentru a evolua cu succes in digitalizarea afacerii lor.

 

1. Educarea si atragerea directorilor executivi in procesul de digitalizare a afacerii
2. Reorganizarea companiei pentru a fi agila si deschisa catre inovare
3. Sustinerea unui ecosistem de capabilitati in cadrul companiei
4. Promovarea autonomiei in folosirea tehnologiei in afaceri
5. Acceptarea necesitatii de a renunta la tehnologiile vechi
6. Inserarea programelor de schimbare a culturii organizationale in toata compania.

 

Raportul complet poate fi descarcat aici.
 

Autori

foto
KPMG ROMANIA SRL