loader
BenefitOnline: angajatii romani au cumparat in prima jumatate a anului 2019 beneficii de peste 110 milioane de lei, cat in tot anul 2018

BenefitOnline: angajatii romani au cumparat in prima jumatate a anului 2019 beneficii de peste 110 milioane de lei, cat in tot anul 2018

Piata de beneficii extrasalariale din Romania urmeaza o tendinta ascendenta de la an la an

• Veniturile BenefitOnline.ro au crescut cu aproximativ 43% in S1 2019

• Angajatii isi pot dona catre ONG-uri si fundatii bugetele de beneficii primite de la angajatori prin platforma BenefitOnline.ro

• Tichetele culturale vor atrage circa 5% din bugetele angajatilor in acest an

• Vacantele, Sport & Wellness-ul si Sanatatea au inregistrat cele mai mari cresteri in S1 2019

• Circa 4% din angajatii din mediul privat folosesc platforma BenefitOnline.ro

Piata de beneficii extrasalariale din Romania urmeaza o tendinta ascendenta de la an la an, atat prin prisma numarului de beneficii acordate angajatilor, cat si datorita bugetelor mai mari pe care angajatorii le aloca propriilor angajati. Intr-un context atat de favorabil, insa, piata continua sa fie fragmentata si neunitara, majoritatea companiilor optand pentru politici si mecanisme interne de acordare a beneficiilor, in principal, prin sisteme fixe (prin care angajatorii ofera beneficii similare tuturor angajatilor).

De cealalta parte, aproximativ 4% din numarul total de angajati din mediul privat este deservit de un sistem flexibil de acordare de beneficii, potrivit estimarilor BenefitOnline.ro, singura platforma de beneficii extrasalariale din Romania care le permite angajatilor sa isi aleaga singuri beneficiile pe care si le doresc, utilizand bugetele alocate lunar de angajatori.

Un sistem flexibil de acordare a beneficiilor extrasalariale le ofera multiple avantaje atat angajatilor, cat si angajatorilor. Angajatii au libertatea de a cheltui bugetele alegand exact beneficiile pe care si le doresc si de care au nevoie, iar angajatorii au la dispozitie o solutie ce le ofera avantaje de ordin fiscal si de eficientizare a bugetelor, ajutandu-i si la reducerea gradului de incarcare operationala a departamentelor de HR si financiar, contribuind la cresterea nivelului de motivare si retentie a angajatilor”, spune Stelian Bogza, cofondator BenefitOnline.ro.

Noi categorii in BenefitOnline: Tichetele Culturale si Donatii

Cel mai important beneficiu introdus in primele 6 luni ale acestui an in platforma BenefitOnline.ro este tichetul cultural, odata cu actualizarea din luna ianuarie a legii 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare. Tichetele culturale fac parte din categoria de beneficii deductibile si pot fi acordate lunar sau ocazional, in limita a 150 de lei, respectiv 300 de lei, pentru achitarea contravalorii de bunuri si servicii culturale, precum: abonamente si bilete la spectacole, concerte, proiectii cinematografice, muzee, festivaluri, targuri si expozitii, permanente sau itinerante, parcuri tematice, inclusiv cele destinate copiilor, carti, manuale scolare, albume muzicale, filme, in orice format.

Tichetele culturale sunt taxate doar cu 10% (impozit pe venit) pentru angajati, la fel ca in cazul tichetelor de masa si celor de vacanta.

Estimam ca folosirea bugetelor pe tichete culturale va atrage pana la 5% din totalul bugetelor de beneficii cheltuite in platforma BenefitOnline in acest an. Pe termen mediu, insa, ne asteptam ca tichetele culturale sa ajunga in topul celor mai accesate 5 beneficii in platforma”, spune Stelian Bogza.

In prima jumatate a anului, tichetele de masa, cadourile, vacantele in Romania (voucherele de vacanta), transportul (catre si de la serviciu) si serviciile de Sport & Wellness au fost principalele categorii care au atras bugetele angajatilor in platforma BenefitOnline.ro. In perioada similara din 2018, topul celor mai accesate beneficii a inclus, in ordine: tichete de masa, cadouri, transport, vacante in Romania si pensii private.

Dintre beneficiile accesate de angajati cu bani personali, abonamentele de sport, vacantele si categoria hobby/ evenimente/ spectacole au atras, in primele 6 luni ale anului, cele mai mari bugete.

In total, angajatii care au folosit platforma de beneficii flexibile BenefitOnline in primul semestru al acestui an au cheltuit 111 milioane de lei, aproape cat bugetele cheltuite pe tot parcursul intregului an 2018 (114 milioane de lei).

Vacantele in Romania, Sport & Wellness si Sanatate sunt categoriile care au inregistrat cea mai mare crestere in prima parte a anului 2019. Bugetele pe care angajatii le-au cheltuit in categoria Sport & Wellness, de exemplu, au crescut cu aproape 100% in primul semestru din 2019 fata de aceeasi perioada a anului precedent.

Cresterile inregistrate in anumite categorii sunt, pe de-o parte, consecinta bugetelor mai mari acordate de angajatori, dar, mai ales, sunt determinate de semnarea unor companii client cu multi angajati tineri (sub 30 de ani), care, statistic, isi aleg beneficii precum Turism, Sport & Wellness, Sanatate, Tichete Culturale si, mai nou, fac donatii”, spune Stelian Bogza.

Incepand de anul acesta, angajatii au putut folosi bugetele primite de la angajatori si pentru a face donatii catre diferite cauze sociale, culturale sau de mediu.

Am introdus o noua optiune de utilizare a bugetelor de beneficii in platforma, acoperind zona de responsabilitate sociala: donatiile. Acestea au fost incluse la solicitarea angajatilor care doresc sa imparta bugetul de beneficii primit de la angajatori cu cei care au mai multa nevoie de ajutor.  In noua sectiune, angajatii pot face donatii din bugetul de beneficii, dar si din fonduri personale catre ONG-uri si fundatii, sprijinind, astfel, cauzele sociale, culturale, de educatie sau de mediu cu care rezoneaza mai mult”, mai spune Stelian Bogza.

Afaceri de 55 de milioane de lei si 170.000 de utilizatori in 2019

Sumele alocate lunar de angajatori pentru beneficiile angajatilor variaza intre 200 de lei si circa 750 de lei per angajat, media lunara in 2018 fiind de aproximativ 355 de lei. 

In primele 6 luni ale anului 2019, peste 141.000 de angajati la 287 de companii au utilizat aceste bugete si au ales beneficiile dorite din platforma BenefitOnline.ro, dintr-o paleta de 3.354 de oferte disponibile, de la 2.052 de furnizori. La finalul anului trecut, in platforma erau 103.000 de angajati la 258 de companii, iar numarul de beneficii ajungea la 3.073, de la 1.794 de furnizori. 

Numarul mai mare de companii client si suplimentarea bugetelor alocate de companiile deja incluse in platforma au sprijinit cresterea veniturilor BenefitOnline cu circa 43% in primul semestru din 2019, fata de perioada similara din 2018. Pana la finalul anului, business-ul BenefitOnline.ro va ajunge la o cifra de afaceri de 55 de milioane de lei si circa 170.000 de utilizatori in platforma.

Despre BenefitOnline.ro

BenefitOnline.ro este platforma online cu cele mai multe beneficii extrasalariale pentru angajati din Romania si care ofera companiilor un flux complet pentru administrarea, raportarea si integrarea in contabilitate si salarizare a beneficiilor acordate angajatilor.

In prezent, mai mult de 156.000 de angajati din Romania, din peste 300 de companii, acceseaza platforma BenefitOnline.ro pentru a-si alege beneficiile extrasalariale, dintr-o paleta de peste 3.400 de beneficii disponibile, de la 2.200 de furnizori.