Peste 65% dintre antreprenorii romani aleg sa lucreze la brandul lor, investesc in activitati de branding si marketing online si sunt dispusi sa aloce un buget intre 5000 – 50.000 de euro iar la nivel international pana la 200.000 de euro, arata datele 2web, companie care furnizeaza Consultanta Branding si servicii digitale user centered pentru antreprenori si companii.
Anul trecut, majoritatea antreprenorilor au adoptat un nou look and feel al website-urilor, platformelor de e-commerce, identitatii vizuale care sa ii diferentieze de concurenta si sa atraga noi categorii de clienti.
Cele mai solicitate servicii in zona de Brand de catre antreprenori, pe parcursul anului 2020 au fost:
- Elaborarea strategiei;
- Market research pentru stabilirea contextului in care functioneaza brandul;
- Mesajele folosite de companie in comunicarea online;
- Design grafic pentru crearea identitatii vizuale a brandului (logo, materiale online, prezente digitale: site, reviste, retele sociale);
- Comunicare si promovarea brandului pe pietele externe.
Cum au perceput antreprenorii branding-ul intr-un an pandemic
Pe parcursul anului 2020, 50% dintre antreprenori au fost constienti de rolul de individualizare si autenticitate pe care il aduce brandingul unei companii si de importanta strategica (ADN-ul companiei) in cadrul obiectivelor de business. Totodata, antreprenorii percep brandingul ca pe un instrument destinat pentru customer experience si loializare si in egala masura asociaza rolul acestuia cu cresterea organizatiei.
Conform datelor 2web, atunci cand investesc in activitati de branding si marketing online, antreprenorii romani vizeaza urmatoarele obiective in cadrul organizatiei:
- Mai buna vizibilitate si diferentiere a produselor;
- Cresterea veniturilor si notorietatii brandului;
- Definirea brandului si transmiterea cat mai clara a mesajului catre audientele ce impartasesc aceleasi valori;
- Imbunatatirea elementelor vizuale existente (logo, website, content design);
- Recunoasterea si diferentierea pe piata internationala;
- Diminuarea efectelor economice ale pandemiei si brandingul intern pentru coeziune in randul echipei.
Detasat au castigat campaniile de promovare din social media, evidentierea brandului prin continut si canale de Youtube, podcasturile nisate pe anumite teme si competente dar si distribuirea de content pe retele sociale cu profil de business de tip Linkedin.
„Toate schimbarile traite au dus la o profunzime mai mare a promisiunii marcii si pe proprietarii de business mult mai aproape de utilizatori. Anul trecut nu a fost vorba despre cel care „striga”, ci despre cel care se face auzit mai bine: in social media si prin platformele proprii, regandite pentru adaptarea la noul stil de viata si de afaceri. Multi dintre antreprenori au optat pentru reinventarea businessului cu scopul de a diminua din efectele pandemiei, altii din domenii precum constructii au avut in continuare proiecte si posibilitatea de a alege clientii in functie de criteriile proprii”, declara Andreea Avramescu, Co-Owner 2web Software & Services.
5 trenduri care se vor dezvolta accelerat in online pentru anul 2021
- Oportunitatile in zona digitala si reasezari sau reinventari ale unor proiecte de perspectiva.
- Parteneriatele si gasirea unor noi modele de colaborare.
- Strategia de brand aliniata cu cea din zona de IT pentru a ajuta business-ul sa beneficieze de vizibilitate si distributie in plan international.
- Live Stream Shopping - Pandemia a scos cumparatorii din magazine si i-a mutat in online. In acest context, retailerii sunt intr-o continua cursa de a adopta noi solutii pentru a mentine vanzarile crescute. Digitalizarea in acesta zona aduce conceptul Live Stream Shopping nou introdus pe piata din Romania, asociat cu traditionalele canale de video shopping (sau teleshopping), Live Stream Shopping-ul transforma procesul de cumparare din e-commerce intr-o experienta interactiva. Cumparatorii urmaresc live o prezentare a produsului, pun intrebari si la momentul oportun cumpara printr-un simplu click, fara a opri sesiunea de prezentare.
- Construirea de mesaje clare, structurate pentru a comunica ”de ce-ul” brandului, scopul pentru care exista, audientei potrivite.
Toate aceste trenduri, impreuna cu o strategie de continut se vor confirma a fi directii de succes, pentru orice companie care face tranzitia catre online si care isi doreste crestere pentru anul 2021.
„Consumatorii dezvolta o experienta de tip “the gut feeling” cu un anumit brand, de la elementele vizuale si pana la customer journey experience, de aceea, este important ca antreprenorii sa vada avantajele care vin din definirea ADN-ului de Brand ce le permite o pozitionare intr-o piata globalizata, intr-un mod diferentiat”, adauga Andreea Avramescu, Co-Owner 2web Software & Services.
Din dorinta de a fi mai aproape de nevoile antreprenorilor, 2web a dezvoltat un ghid cu instrumentele necesare promovarii identitatii companiei - Brand Workbook, destinat antreprenorilor care inca nu au o viziune asupra brandului personal sau de companie sau pentru cei care se pregatesc sa isi deschida un business.
Il poti descarca aici.