loader
VTEX raporteaza rezultatele financiare pentru al doilea trimestru din 2021

VTEX raporteaza rezultatele financiare pentru al doilea trimestru din 2021

Rezultatele VTEX au fost elaborate in conformitate cu International Accounting Standard 34, “Interim Financial Reporting”

GMV de 2.4 miliarde USD, crestere YOY de 25.4%, excluzand efectele fluctuatiilor cursului de schimb.

Venituri totale de 30.9 milioane USD, crestereYOY de 18.2%, excluzand efectele fluctuatiilor cursului de schimb.

VTEX (NYSE: VTEX), platforma enterprise de comert digital, lidera in accelerarea transformarii comertului in America Latina, care se extinde in prezent la nivel international, anunta rezultatele pentru cel de-al doilea trimestru al acestui an, care s-a incheiat pe 30 iunie 2021. Rezultatele VTEX au fost elaborate in conformitate cu International Accounting Standard 34, “Interim Financial Reporting”.

Suntem onorati sa prezentam primele rezultate financiare semestriale in calitate de companie tranzactionata public. Performanta noastra solida accentueaza amploarea oportunitatii digitalizarii pe pietele emergente, inclusiv in Romania, in pofida redeschiderii graduale a retailului fizic”, afirma Cristi Movila, Eastern Europe General Manager & EMEA Sales VP in cadrul VTEX.

Principalele rezultate financiare  pe al doilea trimestru al lui 2021

● GMV a ajuns la 2.4 miliarde USD in cel de-al doilea trimestru al anului 2021, reprezentand o crestere YOY (year-over-year) de 30.4% in USD si 25.4%, excluzand efectele fluctuatiilor cursului de schimb.

● Veniturile totale au crescut pana la 30.9 milioane USD in cel de-al doilea trimestru al anului 2021, de la 25.3 milioane USD in cel de-al doilea trimestru al anului 2020, reprezentand o crestere YOY de 22.1% in USD si 18.2%, excluzand efectele fluctuatiilor cursului de schimb.

● Veniturile din abonamente au reprezentat 96.1% din veniturile totale si au crescut pana la 29.7 milioane USD in cel de-al doilea trimestru al anului 2021 de la 23.9 milioane USD in cel de-al doilea trimestru al anului 2020, o crestere YOY de 23.9% in USD si 20.0%, excluzand efectele fluctuatiilor cursului de schimb.

● Profitul brut din abonamente a fost de 20.2 milioane USD in cel de-al doilea trimestru al anului 2021, comparat cu 15.9 milioane USD in primul trimestru al anului 2021.

● Marja bruta din abonamente s-a imbunatatit cu 68.1% in cel de-al doilea trimestru al lui 2021, de la 64.7% in primul trimestru al anului curent. Imbunatatirile YOY ale marjei brute de profit din abonamente reflecta eficientizarea costurilor pentru hosting operational.

● Pierderile Non-GAAP din operatiuni au fost de 10.4 milioane USD pe durata celui de-al doilea trimestru al lui 2021, comparat cu venitul Non-GAAP din operatiuni de 6.7 milioane USD in cel de-al doilea trimestru al anului 2020, in principal din cauza investitiilor progresive in vanzari, marketing si cercetare si dezvoltare, intrucat compania a continuat sa investeasca pentru a profita de accelerarea dezvoltarii comertului electronic.

● Fluxul de numerar liber Non-GAAP a fost de (14.7) milioane USD in cel de-al doilea trimestru al anului 2021, comparat cu 5.4 milioane USD in cel de-al doilea trimestru al anului precedent.

● La data de 30 iunie 2021, numarul total de angajati ai VTEX a crescut la 1486, reprezentand o crestere anuala de 88.1%.

Inovatii ale produselor VTEX in al doilea trimestru al lui 2021

● VTEX a dezvoltat si lansat  imbunatatiri ale capabilitatilor de comert pentru a se diferentia in continuare. VTEX Intelligent Search este interconectat de acum la VTEX OMS si legat de inventory intelligence pentru a regionaliza rezultatele cautarii, crescand astfel ratele de conversie. De asemenea, VTEX OMS a lansat o noua functionalitate care le permite clientilor sa isi gestioneze capacitatea pentru livrari planificate, avand ca obiectiv imbunatatirea preciziei SLA-urilor promise cumparatorilor si procentajul de SLA-uri indeplinite la livrarile planificate.

● VTEX a lansat multiple functionalitati pentru a imbunatati diferentierea locala in anumite piete strategice. In Brazilia, noi parametri de plata au fost adaugati integrarilor native, astfel incat clientii nostri sa respecte noile reglementari pentru marketplace. In Argentina a fost imbunatatita precizia de geolocatie la checkout pentru a spori conversia. In SUA au fost adaugate regulile locale fiscale pentru rapoartele OMS.

● Noul VTEX Admin, cu o noua interfata unificata pentru utilizatori si cu un nou dashboard de vanzari, se lanseaza pentru toti clientii din SUA. Mai mult, VTEX continua sa isi dezvolte produsul intr-un mod care inlatura „frictiunea” de utilizabilitate pentru utilizatorii enterprise si a imbunatatit experientele utilizatorilor pentru a gestiona inventarul, a crea promotii si pentru ca operatorii de marketplace sa poata evalua si cataloga noi oferte din partea vanzatorilor.

Perspective de afaceri

Putem observa cum economia isi revine incet in 2021, intorcandu-ne la normal dupa contractia din 2020, cauzata de efectele pandemiei COVID-19.

Cresterea  comertului online pe piata din America Latina continua la un nivel mai mare decat era inaintea pandemiei, demonstrand ca accelerarea legata de carantina din 2020 este sustenabila. Ecommerce creste chiar si atunci cand magazinele fizice de retail incep gradual sa se redeschida in intreaga regiune.

Clientii VTEX care au inclusiv prezenta fizica in retail pot acum opera pe o strategie omnichannel. Ne asteptam ca VTEX sa treaca prin tendinte similare si in cel de-al treilea trimestru. Credem ca evolutiile favorabile solide ale sectorului vor continua sa stimuleze dezvoltarea si ca ratele de crestere generale ale comertului electronic in regiune sa continue, in pofida predictiilor pe termen scurt. Preconizam ca tendintele sezoniere vor ramane la fel ca in anii precedenti si ne asteptam ca venitul nostru sa creasca secvential pentru trimestrele ramase din 2021.

Luand in considerare tendintele mentionate anterior si performanta VTEX in cele sase luni care s-au incheiat la 30 iunie 2021, in prezent ne asteptam sa obtinem o crestere solida. Tintim venituri care sa se situeze in intervalul de 31,0 milioane USD si 31,5 milioane USD pentru cel de-al treilea trimestru al 2021 si in intervalul 124 milioane USD si 126 milioane USD pentru anul fiscal care se va incheia la 31 decembrie 2021, luand in considerare ratele FX ale perioadei curente.

Mai important, vom continua sa investim in dezvoltarea business-ului, sa ne consolidam pozitia de lider in America Latina si sa exploram noi oportunitati in afara regiunilor deja acoperite.

Perspectiva evolutiilor mentionate mai sus constituie informatii anticipative si se bazeaza pe un numar de presupuneri si este sub rezerva unor riscuri. Rezultatele reale pot varia ca rezultat al mai multor factori, inclusiv anumiti factori de risc, dintre care multi sunt in afara controlului VTEX. A se vedea mai jos observatia de avertisment cu privire la „Declaratii anticipative”. Fluctuatiile rezultatelor operationale ale VTEX pot fi deosebit de pronuntate in mediul economic actual. Nu exista nicio siguranta  ca VTEX va raporta  aceste rezultate.

Urmatorul tabel rezuma cateva  valori esentiale operationale si financiare pentru cele trei si respectiv sase luni care s-au incheiat la 30 iunie 2021 si 2020.

Despre VTEX

VTEX (NYSE: VTEX) furnizeaza o platforma enterprise de comert electronic. Platforma noastra le permite brandurilor si retailerilor sa realizeze un time-to-market mai rapid, sa ajunga la clientii din oricare canal si sa descopere noi arii pentru dezvoltare.

VTEX a fost infiintata in Brazilia, iar acum se extinde la nivel global, fiind lideri in accelerarea transformarii comertului electronic din America Latina. Platforma VTEX este conceputa in conformitate cu standarde si cu functionalitati de tip enterprise-level, iar peste 2000 de clienti cu peste 2500 de magazine active in 32 de tari au incredere in noi pentru a-i conecta cu clientii lor*.

Autori