loader

Vanzari mai mici cu 26% pe piata anvelopelor de masini in 2013

In 2013, valoarea vanzarilor de anvelope noi de autoturisme ?i camionete a inregistrat o scadere de 26% fata de 2012, totalizand aproximativ 124,3 milioane de euro

Cea mai importanta scadere s-a inregistrat la anvelopele destinate camionetelor (-39%). Segmentele de anvelope de autoturisme ?i cel reprezentat de anvelopele pentru SUV-uri ?i autovehicule 4x4 au avut ?i ele scaderi considerabile, de -25%.

 

Vestea buna este ca anvelopele de vara au inregistrat o cre?tere de 16% in valoare fata de 2012, avand in vedere ca acest segment a fost puternic afectat in momentul in care Guvernul a decis obligativitatea echiparii autoturismelor cu anvelope de iarna. Pe fondul acestei legi, in ultimii 3 ani, piata anvelopelor a inregistrat o sezonalitate puternica in perioada octombrie – decembrie, atunci cand cererea s-a indreptat catre anvelopele de iarna. Practic, bugetele destinate achizitionarii anvelopelor s-au cheltuit in mare parte pe acest segment in special in 2011, dupa care interesul a inceput sa scada.

 

“Anul trecut, valoare vanzarilor de anvelope de iarna a inregistrat o scadere de -39%, cea mai mare din ultimii 3 ani. Ramane de vazut daca in 2014 piata va reu?i sa mai recupereze din pierderile inregistrate in 2012 ?i 2013 ?i daca segmentul de vara va reu?i sa atraga in continuare o cerere importanta”, declara Ileana Tilvan, Client Service Automotive Consumer Choices GfK Romania.

 

Piata uleiurilor de motor, in scadere u?oara

 

Valoarea vanzarilor de uleiuri de motor destinate autoturismelor ?i camionetelor a inregistrat in 2013 o scadere u?oara, de -2% fata de 2012, insumand aproximativ 132,4 milioane de euro. Scaderea s-a mai diminuat fata de anul anterior, in 2012 aceasta fiind de -16% comparativ cu 2011. Din punctul de vedere al structurii pietei, ea este corelata cu parcul auto: piata este dominata de uleiuri destinate ma?inilor pe benzina, dar ?i de uleiuri cu o vascozitate ridicata, cele de 10w40 reprezentand aproape 40%, parcul auto roman fiind inca unul imbatranit.

 

În comparatie cu 2012, segmentul de uleiuri de motor destinate ma?inilor pe motorina a inregistrat o u?oara cre?tere, de +4%. Acest lucru este  u?or de explicat daca tinem seama de importul masiv de ma?ini second hand din UE,  majoritatea fiind diesel.

 

Studiul

Rezultatele se bazeaza pe studiile desfa?urate regulat inca din ianuarie 2011 pe panelul de retail al GfK care monitorizeaza vanzarile magazinelor auto specializate din Romania.

Autori

foto
GFK ROMANIA-INSTITUT DE CERCETARE DE PIATA SRL