loader

Sonae Sierra inregistreaza Profit Net de 96,3 milioane euro in 2014

Sonae Sierra, expertul international in centre comerciale, a inregistrat Profit Net de 96,3 milioane euro in 2014, comparabil cu 3,6 milioane euro inregistrate in anul anterior.

Acest rezultat este determinat de un Rezultat Direct de 52,7 milioane euro si un Rezultat Indirect de 43,6 milioane euro. Rezultatul Direct a scazut cu 9% in comparatie cu anul anterior, sub influenta vanzarii unor active din Europa, variatiei nefavorabile a ratei medii de schimb a realului brazilian, precum si intaririi structurii corporative, pentru a sustine dezvoltarea companiei in noi zone geografice. Pe baza portofoliului like-for-like si excluzand impactul ratei de schimb nefavorabile, Profitul Direct Net a crescut cu 5,6%, datorita calitatii activelor si a abordarii de management.


In comparatie cu anul 2013, Rezultatul Indirect a crescut datorita redresarii de pe pietele europene, reflectata in compresia randamentului imobiliar (yield-ul), datorita imbunatatirii performantei operationale a activelor din Europa si Brazilia si influentei pozitive a vanzarii a 40% din centrul Le Terrazze, vanzarii terenului adiacent centrului Alexa, precum si consolidarii dreptului de proprietate in centrele comerciale AlbufeiraShopping si C.C. Continente de Portimão, ambele din Portugalia.


Vanzarile chiriasilor din portofoliul european au inregistrat o crestere de 3,3% like-for-like in 2014, fata de anul 2013, remarcandu-se Portugalia, cu o crestere de 5,5%, si Italia, cu o crestere de 4,5%. In Brazilia continuam sa inregistram o performanta pozitiva, cu o crestere like-for-like de 8,4% (exprimata in BRL) fata de rezultatele anului 2013.


Rata globala de ocupare a portofoliului a atins 95,5%, putin peste rata de 94,4% inregistrata in anul anterior. Portofoliul global al companiei Sonae Sierra a atras peste 440 de milioane de vizitatori in 2014.


Potrivit lui Fernando Guedes de Oliveira, CEO Sonae Sierra: „Rezultatele financiare obtinute de Sonae Sierra in 2014 reflecta calitatea activelor si eficienta managementului companiei intr-un mediu macroeconomic care, in ciuda unor indicatori clari de redresare, inca poarta semnele volatilitatii in sectorul imobiliar de retail din Europa. Suntem pregatiti sa profitam la maxim de ciclul de redresare economica care incepe, printr-o strategie activa de reciclare a capitalului si prin cautarea unor noi oportunitati de afaceri pe piete cu potential de crestere.”


Expansiunea internationala prin noi proiecte si prin furnizarea serviciilor
Compania isi continua strategia internationala prin dezvoltarea unor noi proiecte proprii si prin furnizarea serviciilor profesionale catre terte parti, atat pe piete unde este unde este deja prezenta, cat si pe noi piete emergente.


In Romania, am inceput constructia centrului ParkLake, proiect care reprezinta o investitie de 180 milioane euro. Programat sa se deschida in anul 2016, acest centru va avea o suprafata totala inchiriabila de 70.000 m2, 200 de magazine si 2.600 de spatii de parcare in interior. Aflat inca in etapa de dezvoltare, proiectul a atins deja o rata de inchiriere/contractare de 70% si va include un hipermarket Carrefour, printre alte branduri nationale si internationale de renume.


Subliniem de asemenea acordul semnat intre Sonae Sierra si McArthurGlen in vederea dezvoltarii unui centru Designer Outlet in sudul Spaniei, in Malaga, reprezentand o investitie de 115 milioane euro si primul proiect de acest fel in regiune, cu 30.000 m2 suprafata totala inchiriabila.


In Maroc, unde compania este prezenta din 2011 prin furnizarea serviciilor profesionale, am anuntat prima investitie pentru dezvoltarea centrului comercial Zenata din Mohammedia (Casablanca), care va fi inaugurat in 2017. Reprezentand o investitie de 100 milioane euro, centrul va avea 90.000 m2 suprafata totala inchiriabila, 250 de magazine, o parcare cu aproximativ 3.600 de spatii si va servi o arie de acoperire de peste 5,9 milioane de locuitori.


In ceea ce priveste evaluarea activelor, compania si-a continuat strategia de investitii in lucrari de extindere si de renovare, alaturi de imbunatatirea mix-ului de chiriasi.


In acest an, am realizat doua proiecte de extindere si renovare in Brazilia si in Portugalia: extinderea si renovarea centrului comercial Franca Shopping (São Paulo, Brazilia), o investitie de 31 milioane euro, si renovarea centrului comercial NorteShopping, reprezentand o investitie de 5 milioane euro, programata sa fie finalizata in primul semestru al anului 2015.


Strategia de reciclare a capitalului adoptata de companie cu scopul asigurarii unei dezvoltari sustenabile s-a materializat in 2014 prin vanzarea centrului comercial La Farga (Spania), precum si vanzarea a 40% din centrul Le Terrazze (Italia), unde Sonae Sierra inca detine 10% si este responsabila de managementul proprietatii.


In ceea ce priveste furnizarea serviciilor, Sonae Sierra a adaugat la prezenta sa internationala China si Rusia si a semnat in total un numar de 41 de contracte noi, in Europa, nordul Africii si Asia, contracte cu o valoare globala de 22,6 milioane euro, comparabil cu 20,2 milioane euro in 2013.

 

In China, compania a incheiat un parteneriat joint venture cu CITIC Capital, cea mai importanta companie de administrare a investitiilor din China, in vederea furnizarii serviciilor de management al proprietatii si de inchiriere pentru centrele comerciale din tara.


In Rusia, Sonae Sierra a fondat o companie joint venture in participare egala cu OST Development si va furniza servicii de management si de inchiriere centrului comercial Mozaica, o destinatie comerciala si de divertisment de referinta pentru capitala Rusiei, cu peste 210 magazine si 67.800 m2 suprafata totala inchiriabila.

 

 


Valoarea activului net (NAV) si indicatori financiari

Sonae Sierra calculeaza NAV conform liniilor directoare publicate in 2007 de INREV (European Association for Investors in Non-Listed Real Estate Vehicles).


Pe baza acestei metodologii, la data de 31 decembrie 2014, valoarea activelor nete ale companiei Sonae Sierra a atins 1,1 miliarde euro. Aceasta valoare reprezinta o crestere de 11,4% fata de valoarea din decembrie 2013, determinata mai ales de Profitul Net inregistrat in 2014.

Sonae Sierra si-a pastrat strategiile conservatoare si echilibrate de finantare pe termen lung si de acoperire a riscurilor (hedging). Structura capitalului este sustinuta de un termen mediu al scadentei datoriilor de 4,6 ani, din care 62% reprezinta imprumuturi cu rata fixa a dobanzii.

 

Graficul urmator ilustreaza profilul de scadenta a datoriilor la data de 31 decembrie 2014.
 

 

Sonae Sierra continua sa beneficieze de un bun acces la finantare, atat pe piata imprumuturilor, cat si pe piata de capital. Costul mediu al datoriei pentru compania Sonae Sierra este cu 5 puncte procentuale sub acelasi indicator pentru 2013, situandu-se in prezent la 3,8%. Cu exceptia Braziliei, costul mediu al datoriei este de 3,2%, un nivel comparabil cu cel al companiilor europene din sector. 

 

Indicatorii financiari din ce in ce mai robusti ai companiei continua sa demonstreze pietei puterea sa financiara si atitudinea sa prudenta.  

 

Articol furnizat de Sonae Sierra, www.sonaesierra.com

Autori

foto
DOINGBUSINESS.RO SRL