loader

Rezultate financiare record pentru Orbis Hotel Group in primul semestru din 2016

In primul semestru din 2016, Orbis si-a consolidat pozitia de lider de piata prin deschiderea a 6 noi hoteluri in franciza, care cumuleaza aproape 650 de camere noi. Mai mult decat atat, s-au semnat 6 noi contracte de franciza sau de management, care vor aduce pe piata noi hoteluri in curand. Tintind o crestere sustenabila, calendarul de dezvoltare cuprinde 23 de hoteluri ce urmeaza sa se deschida in urmatorii 2 ani.

“Dupa un an 2015 in care Grupul a inregistrat performante semnificative, rezultatele noastre au continuat sa creasca intr-un ritm remarcabil si in S1 2016. Orbis se poate mandri acum cu o crestere de doua cifre a veniturilor RevPAR (venituri pe camera disponibila), de 10,2%, fata de S1 2015, datorita cresterii indicatorilor operationali (de 1,9 p.p. pentru rata de ocupare si 6,9% pentru tariful mediu pe camera) in regiunea de est a Europei. Performanta financiara a inregistrat un nivel record, cu o crestere de +8,2% a veniturilor, pana la 146,1 milioane de euro si EBITDA de 37,5 milioane de euro, in crestere cu 14,8% fata de acelasi interval din 2015. Sunt mandru de echipele Orbis, care au avut un rol important in a da viata Strategiei companiei. Am reusit gratie devotamentului lor, spiritului competitiv pe care il impartasim si situatiei economice favorabile.”– a declarat Gilles Clavie, Presedinte si CEO al Orbis S.A.


Dezvoltarea portofoliului si administrarea activelor


Accesul pe noi piete din regiune, in ianuarie 2015, a crescut agilitatea Orbis si ne-a deschis noi posibilitati de a consolida valoarea companiei pentru actionari. Cu scopul de a opera un portofoliu optim de hoteluri, compania si-a alocat eficient capitalurile pentru administrarea activelor. In S1 2016, s-a realizat cu succes tranzactia de buy-back a doua hoteluri inchiriate din Budapesta iar Consiliul de Administratie nu exclude alte astfel de tranzactii potentiale, care ar permite o gestionare mai eficienta a hotelurilor. In acelasi timp, tranzactiile de vanzare si ulterior administrare in franciza a unor hoteluri non-strategice ilustreaza abordarea Orbis in ceea ce priveste o restructurare activa a portofoliului grupului. Aceasta permite Companiei sa realoce capitaluri catre invetitii mai profitabile in hoteluri noi, situate in destinatii cheie si sa finanteze imbunatatiri ale hotelurilor deja existente. 

 

“Imi manifest satisfactia cu privire la performantele Orbis din prima jumatate a anului 2016. Optimismul nostru se reflecta deja in previziunile EBITDA pentru intreg 2016, care se situeaza la 82,2-84,5 milioane de euro. Privind in perspectiva, suntem in grafic cu obiectivele propuse si inca avem tinte ambitioase de atins in ceea ce priveste dezvoltarea portofoliului si eficienta Grupului. Am asteptari mari referitor la consolidarea pozitiei noastre de lider in regiune.“ - a sumarizat Gilles Clavie

 

Rezultate financiare si operationale