Veniturile grupului au totalizat 4.4 miliarde €, in crestere cu 5.1% de la 4.2 miliarde € in 2016, cu indicele EBITDA in crestere accelerata de 16% la 201 milioane €.
Aspecte principale
• Cifra de afaceri a crescut cu 5.1% la valoarea de 4.4 miliarde €
• EBITDA a crescut cu 16% la valoarea de 201 milioane €.
• Vanzarile catre clientii de pe piata au avut o crestere de 8,1%, sustinuta de dezvoltarea puternica a conturilor globale importante
• Cresterea EBITDA bazata pe un profit brut mai mare, o buna performanta a tuturor diviziilor si un nivel bun al controlului costurilor
• Divizia Overland - plan de dezvoltare care a adus profit prin restructurarea retelei si optimizarea costurilor
• Divizia Freight Forwarding - plan de dezvoltare care a adus profit prin cresterea puternica a vanzarilor catre clienti noi si prin specializarea pe linii comerciale
• Bilantul grupului indica un trend puternic ascendent
Luc Nadal, Presedintele Consiliului de administratie al GEFCO, a declarat: „2017 a reprezentat un alt an puternic pentru GEFCO, cu o evolutie atat in ceea ce priveste veniturile, cat si profitabilitatea, reflectand rezultatele ofertei noastre solide catre clientii nostri si continuarea efortului nostru pentru excelenta operationala.
Strategia noastra continua sa genereze crestere economica, dupa cum arata cresterea de peste 8%, in fiecare an, a veniturilor obtinute de la clientii de piata. Programul nostru de excelenta operationala, lansat in 2014, a inregistrat progrese puternice in ceea ce priveste transformarea diviziilor istorice, generatoare de pierderi, ale companiei si a atins un punct de referinta in 2017, atat in ceea ce priveste activitatile noastre Overland, cat si cele de Freight Forwarding care au generat profit.”
Grupul si-a majorat venituri obtinute de la clientii de piata cu 8,1%, prin castigarea unor contracte importante pe piata auto precum cele cu Jaguar-Land Rover, Volkswagen, Tesla, Audi, Volvo, Renault-Nissan si, de asemenea, Carglass si London Electric Vehicles. Compania a continuat, de asemenea, extinderea accelerata in sectorul non-auto cu noi contracte in domeniul alimentar, al celui de retail si al modei (Amazon, Baron de Rotschild, Kiabi, LC Waikiki si L'Oréal), energie (Gazprom Neft-Supply), industriei aerospatiale (Severstal), producatorilor industriali (Severstal), biostiintei si sanatatii (Fresenius, Procter and Gamble), demonstrand abilitatile si capacitatile unice ale organizatiei. Vanzarile din domeniile non-auto reprezinta acum peste o treime din veniturile non-PSA ale GEFCO.
2017 a insemnat un moment de referinta in strategia de dezvoltare pe termen lung a grupului, atat activitatea Overland, cat si cea de Freight Forwarding, generand profit. Ambele divizii nu au avut performante satisfacatoare la momentul la care noua echipa de management si-a inceput activitatea, in 2013, inregistrand de la acest moment o imbunatatire a marjelor in fiecare an, ca urmare a efortului GEFCO pentru excelenta operationala.
GEFCO a implementat anul acesta initiative de inovare in intreaga organizatie si a infiintat un Laborator de Inovare dedicat, pentru a identifica, sustine si explora ideile interne. GEFCO se va concentra, de asemenea, pe abordarea sa de tip "testare si invatare" pentru a examina noi tehnologii relevante care intra pe piata, in scopul de a determina capacitatea lor de a ajuta clientii sai sau de a imbunatati eficienta. Sunt in curs de desfasurare scheme pilot intr-o gama larga de procese, inclusiv analize de date (cum ar fi „internetul tuturor lucrurilor” - IoT, analiza volumelor mari de data – Big Data, Inteligenta artificiala, Blockchain), platformele Meta si robotizarea mijloacelor de productie.