Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator RENAULT CAPTUR: LA FEL DE VERSATIL, DAR MAI CONSERVATOR | DoingBusiness.ro
loader
RENAULT CAPTUR: LA FEL DE VERSATIL, DAR MAI CONSERVATOR

RENAULT CAPTUR: LA FEL DE VERSATIL, DAR MAI CONSERVATOR

Incet, incet, toate modelele Renault adera la noul limbaj de design, iar Captur, prin acest facelift, nu face nota discordanta

Modificarile nu sunt foarte mari dar il aduc pe micul crossover intr-o zona mai matura, dar si mai conservatoare. Renault s-a jucat intotdeauna foarte frumos cu designul modelelor sale, iar uneori au fost chiar foarte indrazneti. Si asta o spun din experienta jurnalistului auto, dar mai ales din cea de fost proprietar al unui Megane hatchback din 2006 al carui design, desi uneori criticat, atrage chiar si azi. Indraznesc chiar sa spun, ca o parte din designul actual isi are oarecum radacina in acea perioada. Ignorand aspectele estetice, Captur ramane un model de succes, de la lansarea lui in 2013 si pana acum, vanzand in Europa peste doua milioane de unitati, insa putem spune ca aparitia lui a determinat si concurenta sa lucreze serios in acest segment.

PRIMA IMPRESIE EXTERIOR

Asa cum spuneam  mai sus, Captur a fost actualizat conform noului limbaj de design cu o grila noua care contine si noul logo Renault, cu faruri si stopuri mai elegante. Exista acum si o gama noua de jante cu dimensiuni de pana la 19 inchi si cu un design absolut impresionant. Privit in ansamblu, exteriorul pare mai robust si mai masculin decat pana acum. Insa, personal cred ca lui Captur I se potrivea ma bine un design mai fluid. In acest moment din anumite unghiuri imi aduce aminte Ford Ecosport, iar “coltii” care nu sunt altceva decat jumatati din sigla Renault, ne trimit cu gandul la rivalii de la Peugeot. Dar fiindca vorbim de design, acesta este pur subiectiv si putem avea cu totii dreptate.

PRIMA IMPRESIE INTERIOR

La interior lucrurile s-au schimbat chiar mai putin decat la exterior. Avem acum un sistem pentru infotaiment alimentat de Google si Android Auto facand totul mai intuitiv, deoarece conectarea telefonului pentru a dispune de unele aplicatii nu va mai fi necesara. O mentiune aici ar fi ca nu toate versiunile beneficiaza de Android Auto din echiparea standard, dar este disponibil ca optiune. Materialele interioare sunt acum un amestec de tesatura si piele sintetica pentru ca Renault a renuntat la folosirea de piele naturala si crom pentru a se incadra in tintele de sustenabilitate. Plasticul este unul de buna calitate, asa cum ne-a obisnuit Renault, iar aspectul general este unul de masina semi-premium. Cusaturile contrastante in culorile Frantei si noul logo Renault de pe volan completeaza micile schimbari de la interior. Tot la capitolul rasfat am putea sa adaugam si sistemul audio Harman Kardon care contine setari audio create de Jean-Michel Jarre si care se aude demential. Este desigur optional, dar merita toti banii.

CUM SE CONDUCE

In gama vei mai avea la dispozitie motorul de 1 litru alimentat cu benzina sau GPL acestea folosind doar cutia manuala. Urmatorul este cel de 1,3 litri Mild Hibrid de 140 si 160 CP. Pentru aceasta versiune de motorizare trebuie sa tii cont ca cel cu 140 CP beneficiaza doar de cutie manuala, iar cel de 160 CP doar de cutie automata cu dublu ambreiaj. In zona superioara gasim versiunea E-Tech cea mai rapida si mai puternica, care beneficiaza de o cutie de viteze multimodala si o putere cumulata a sistemului de 145 CP. Modelul testat este in versiunea de echipare Esprit Alpine E-Tech full hybrid care iti va oferi cele mai bune senzatii de condus.

In oras modelul E-Tech se conduce fluid reusind sa mergi in modul electric aproape 80% din timp. Trecerea de la electric la termic se face destul de bine, insa vei avea scurte momente cand termicul va ramane cu turatia destul de ridicata in momentele in care va functiona si ca generator. Pe autostrada motorul termic va functiona mai mult si va fi ajutat de cel electric atunci cand vei avea nevoie de o accelerare mai puternica. Directia este una in stilul Renault, adica destul de asistata, dar acum este usor mai rapida ajutand la o virare mai buna. Masina este mai ok in viraje acum deoarece suspensia a fost setata pentru a o face mai dinamica, insa asta sacrifica foarte mult confortul pe suprafetele care nu au un asfalt perfect, iar impreuna cu jantele de 19 inchi, la trecerea peste denivelari scurte, devine chiar deranjanta.

CUI SE ADRESEAZA?

Captur este cel mai mic SUV din gama Renault, care poate gazdui pana la 5 persoane, dar pentru confort optim patru persoane vor sta cel mai bine. Segmentul din care face parte se adreseaza soferilor care nu au nevoie de un SUV mare, dar isi doresc o pozitie de condus usor mai inalta, cu o garda la sol mai mare decat a unui hatchback si care ajuta masina sa urce mici borduri prin oras si desigur cu un spatiu ceva mai mare pentru bagaje si pasageri. Astfel Captur ofera mai multa practicabilitate fata de Clio.

CE MI-A PLACUT MAI MULT SI CE NU MI-A PLACUT

Imi place foarte mult cum se conduce in oras, modul hibrid functionand exemplar. De asemenea ambianta interioara este extrem de primitoare iar sistemul multimedia este unul dintre cele mai bune din segment.

Nu imi place sistemul de camere pentru parcare pe care il consider unul low cost. De asemenea confortul suspensie ar fi putut fi mai bun singur optiune pentru imbunatatire ar fi sa va luati jante de 17 inchi.

CONCLUZIE FINALA

Captur ramane ferm pe pozitie in acest segment extrem de disputat. Un mix de tehnologie care functioneaza exceptional si o practicabilitate destul de ridicata il face o alternativa serioasa la achizitionare. Personal regret ca designul interior, dar si cel interior, nu a fost gandit mai vezel cu lucruri care sa atraga mai mult publicul tanar si nonconformist, incadrandu-se poate prea mult in linia actuala de design.

   Update cookies preferences