loader
Primul tren bloc complet GEFCO pe noul Drum al matasii: din China in Franta in mai putin de 3 saptamani

Primul tren bloc complet GEFCO pe noul Drum al matasii: din China in Franta in mai putin de 3 saptamani

Grupul GEFCO, un jucator global in logistica industriala si lider european in logistica auto, saluta sosirea in Franta a trenului bloc incarcat cu containerele sale, dupa un parcurs de 11.000 de km, avand ca punct de plecare China.

Trenul a transportat containere de 40ft din Wuhan, China, pana in Dourges, in nordul Frantei, pentru clientul sau PSA, in mai putin de 3 saptamani.

 

O calatorie exceptionala pe Drumul Matasii

 

Trenul bloc a plecat din Wuhan, China pe 3 noiembrie 2017, transportand containerele prin Kazahstan, Rusia si Belarus. United Transport and Logistics Company (UTLC), un consortiu de companii feroviare, a furnizat servicii feroviare pe sectiunea de linie ferata de 1520 mm* dintre Dostyk (Kazahstan) si Brest (Belarus).

 

Trenul bloc si-a continuat parcursul prin Polonia si Germania, inainte de a ajunge la capul de linie Dourges din Franta, pe data de 22 noiembrie 2017. Dupa autorizarea vamala, incarcatura a fost distribuita direct catre fabrica Française de Mécanique, o filiala a PSA din Douvrin, nordul Frantei.

 

Incarcat cu containere de 40ft, trenul a ajuns la destinatie in mai putin de 3 saptamani, dupa parcurgerea unui traseu care a traversat sapte tari pe coridorul comercial Drumul Matasii, la o viteza de aproximativ 600 km pe zi.

 

GEFCO a gestionat si coordonat proiectul cu parteneri feroviari din diverse tari, impreuna cu echipele GEFCO Forwarding din Shanghai, Moscova si Paris.


Acest prim tren incarcat cu containere face parte din initiativa „O centura, un drum” lansata de guvernul din China pentru a beneficia de noua ruta Drumul Matasii care face legatura intre China si Europa.

 

Legatura stabilita cu Franta prin acest transport este un progres important, menit sa pozitioneze mai bine Franta pe noul Drum al matasii si sa apropie mai mult expeditorii si destinatarii, deoarece pana acum, noul Drum al matasii a avut ca destinatii finale Germania si Polonia.

 

GEFCO se axeaza pe noul Drum al matasii

 

In timp ce China investeste masiv in dezvoltarea si promovarea transportului feroviar dintre Asia si Europa, GEFCO isi dezvolta in continuare propriile servicii feroviare pentru a indeplini cerintele in continua crestere ale clientilor in ceea ce priveste solutiile flexibile din zona.


Transportul feroviar de marfuri este complementar transportului de marfuri aerian si oceanic, deoarece prezinta avantaje competitive atat din punct de vedere financiar cat si ecologic pentru bunurile pentru care timpul de livrare este esential, precum piesele din industria automobilelor, produsele electronice provenite din China si, in sens invers, bunurile de consum, serviciile de transport in regim frigorific si piesele de schimb pentru piata de piese auto aftermarket din China.

 

Timpul de transport al clientilor este redus la jumatate in comparatie cu transportul oceanic. Iar in comparatie cu transportul de marfuri aerian, calea ferata are un pret mult mai scazut si este mai putin poluanta pentru mediu. GEFCO gestioneaza un volum mediu lunar de 300 TEU** transportat pe cale ferata, in ambele directii.

 


„Cu o experienta de peste 65 de ani in logistica, GEFCO opereaza de peste 4 ani transporturi de marfuri pe cale ferata din Asia catre Europa. Grupul a sustinut comertul din ce in ce mai intens dintre cele doua continente, precum si livrarile de containere pe cale ferata, cautand in permanenta noi solutii sigure, fiabile, flexibile si eficiente din punct de vedere al costurilor pentru a indeplini cerintele clientilor si a le sustine dezvoltarea comerciala” a declarat Anthony Gunn, Vicepresedinte executiv al GEFCO Freight Forwarding.

 

GEFCO este prezent in China din 1995, cu peste 2.000 de angajati, 10 sedii si parteneri care acopera aproape intreaga regiune. Grupul este prezent si in Vietnam, Tailanda si Coreea de Sud.

 

GEFCO este in permanenta in cautarea de solutii noi si competitive care sa indeplineasca cerintele clientilor si sa le sustina dezvoltarea comerciala intre Asia si Europa. Compania furnizeaza diverse servicii, de la FCL (Full Container Load - container complet) pana la LCL (Less than Container Load - container partial), transport de vehicule finite, toate personalizate pentru produsele clientilor: vehicule, retail, stiinte naturale etc., cu ajutorul echipelor sale operationale experimentate.


* zona 1520 se refera la latimea sinei de cale ferata standard din Rusia. Aceasta zona include tarile din Comunitatea Statelor Independente (CIS), Ucraina, Georgia, Turkmenistan, tarile baltice, Mongolia si Finlanda.

** TEU (Twenty-foot Equivalent Unit - unitate echivalenta cu 20 de picioare) este o unitate de masura a capacitatii de incarcare, utilizata pentru a descrie capacitatea unui container intermodal cu o lungime de 20 de picioare (6,1 m).


 

Autori

foto
GEFCO ROMANIA SRL