loader
Perspectiva optimista in legatura cu evolutia economiei in 2023 dezvaluita de Barometrul afacerilor locale realizat la Brasov

Perspectiva optimista in legatura cu evolutia economiei in 2023 dezvaluita de Barometrul afacerilor locale realizat la Brasov

150 de antreprenori si manageri din Brasov si din judetele invecinate au participat la conferinta „Business Evolution. Finantare. Digitalizare. Sustenabilitate.”

”Business Evolution”, cel mai important road show de conferinte dedicate top managementului companiilor si antreprenorilor, a atras la Brasov peste 150 de participanti interesati sa afle mai multe despre solutiile bancare dedicate, fondurile nerambursabile europene, guvernamentale sau din PNRR, despre digitalizare, GDPR, vanzari, sustenabilitate sau tranzitia verde.

Evenimentul este sustinut de importanti parteneri: Raiffeisen Bank Romania, Telekom Romania Mobile, Dent Estet, Bridge-to-Information, Valoria Business Solutions, DigiQuery, Tudor Galos Consulting, Proteus Diona, REI Finance, Kompass Romania.

Rezultatele barometrului despre mediul de afaceri local

Barometrul are la baza raspunsurile primite de la antreprenorii si oamenii de afaceri care au participat la conferinta Business Evolution de la Brasov. Pentru realizarea cercetarii s-au colectat 105 raspunsuri la un chestionar alcatuit din 12 intrebari. Au raspuns 30% companii cu cifra de afaceri sub 250.000 Euro, 27% companii cu cifra de afaceri intre 250.000 Euro si 1 milion de Euro si 30% companii cu cifra de afaceri intre 1 milion de euro si 10 milioane Euro.

Rezultatele barometrului arata ca 82% dintre companiile respondente se asteapta la cresterea cifrei de afaceri in 2023, 64% la cresterea profitului, iar 42% la cresterea numarului de angajati. Daca 67% dintre companii sunt foarte increzatoare si oarecum increzatoare in evolutia favorabila a economiei nationale, procentul creste la 71% cand vine vorba de evolutia favorabila a industriei din care compania face parte.

                              

Pe primele locuri intre actiunile care vor ajuta la cresterea vanzarilor in acest an au fost mentionate: extinderea vanzarilor catre noi piete locale sau internationale (56%), adaugarea de noi produse sau servicii in portofoliu (54%), cresterea investitiilor in marketing si comunicare (54%) si deschiderea de noi canale de distributie (51%).

Pe de alta parte, cele mai importante obstacole pentru antreprenori si manageri in dezvoltarea afacerilor sunt urmatoarele: birocratia (45%), nivelul taxarii (45%), lipsa educatiei antreprenoriale (45%), incertitudinea din mediul de afaceri (42%).

Pentru a imbunatati dezvoltarea antreprenoriatului in Romania, managerii si antreprenorii prezenti la Business Evolution Brasov au indicat urmatoarele masuri care ar avea cel mai mare impact in urmatorii 3 ani: asigurarea stabilitatii mediului de reglementare si fiscalizare (60%), simplificarea reglementarilor si a taxarii (57%), adaptarea la noile schimbari tehnologice (43%).

Cele mai importante idei prezentate la Brasov

In deschiderea conferintei, Emilia Dirstaru, Director Regional IMM Transilvania, Raiffeisen Bank Romania a vorbit despre solutiile de finantare pentru IMM-uri si a punctat indicatorii si alte elemente cheie urmarite in analiza aplicatiei de credit.

La workshop-ul din partea a doua a evenimentului, ea a trecut in revista pasii unui proiect pe fonduri europene, a subliniat greselile frecvente si cum pot fi evitate prin colaborarea dintre companie, consultantul de fonduri structurale si banca.

Evenimentul de la Brasov a adus mediul antreprenorial local alaturi de specialisti in finantare, solutii digitale si sustenabilitate. A fost un foarte bun context sa luam pulsul pietei si sa facem schimb de idei, astfel incat impreuna sa gasim solutii pentru dezvoltarea afacerilor”, a declarat Emilia Dirstaru, Director Regional IMM Transilvania, Raiffeisen Bank Romania.

Gabriel Traistaru, Digital Director, Telekom Romania Mobile a aratat ca Romania este pe locul 27 in Indicele economiei si societatii digitale (DESI) si a vorbit in prezentarea sa despre tehnologii si solutii digitale pe care IMM-urile le pot accesa, precum si modurile in care isi pot proteja activitatea de riscurile cibernetice.

Irina Vijoli, Founding Partner DigiQuery a vorbit despre provocarile pe care le au afacerile in lumea caracterizata de volatilitate, incertitudine si schimbare constanta. Ea a aratat importanta mentinerii unui echilibru corect intre gandirea tactica si cea strategica si a prezentat un instrument valoros pentru a face acest lucru: business model canvas.

Melinda Morariu, CEO and Co-Founder, BRIDGE-to-INFORMATION a aratat ca desi afacerile sunt inconjurate de un ocean de date, produse in mediul intern, de companie, sau existente in mediul extern, din alte surse, apare o problema majora cand vine vorba de a utiliza datele si anume aceea ca majoritatea datelor nu sunt ready-to-use.

Florentina Parosu, Director Zonal Centru, REI Finance Advisors a prezentat oportunitatile actuale si viitoare de accesare a fondurilor nerambursabile europene, guvernamentale si din PNRR pentru dezvoltarea afacerilor, digitalizare si sustenabilitate.

In partea a doua a conferintei s-au prezentat aspecte practice care aplicate in companie conduc la imbunatatirea rezultatelor.

Dumitru Ion, CEO, Doingbusiness.ro si Kompass Romania le-a vorbit antreprenorilor si managerilor prezenti despre resursele pe care le pot folosi pentru a vinde mai mult si pe mai multe piete si cum trebuie sa procedeze pentru a genera noi oportunitati.

Cristian Taban, Director Executiv, Dent Estet a prezentat modul in care antreprenorii pot obtine rezultate excelente si o cultura de incredere in companie, punand accentul pe oameni si punctele forte ale acestora.

Tudor Galos, Senior Consultant, Tudor Galos Consulting a explicat care sunt cele cinci greseli des intalnite in legatura cu cerintele GDPR si a aratat modul in care conformitatea la GDPR creste valoarea firmei, optimizeaza operatiunile si scade costurile.

La final, Elena Badea, Marketing & Sales Expert, Managing Director, Valoria Business Solutions a explicat cele mai importante elemente care trebuie adresate pentru performanta in vanzari: competente, tehnologie, procese si oameni, motivati, competitivi si responsabili.

Radu Soviani, cunoscut analist si jurnalist economic a moderat evenimentul contribuind si facilitand excelent interactiunea constanta dintre audienta si expertii invitati ca vorbitori.

In toamna urmeaza conferintele de la Constanta si de la Iasi

Road show-ul Business Evolution va continua in luna septembrie cu editia de la Iasi, urmata de cea de la Constanta in luna octombrie. De fiecare data se va realiza un barometru al mediului de afaceri local.

Si aceste noi editii vor oferi o oportunitate pentru toti membrii din conducerea companiilor, precum si pentru managerii departamentelor de dezvoltare, IT, vanzari, marketing de a face schimb de idei pentru impartasi cele mai bune practici si a discuta cu specialistii si expertii invitati ca vorbitori.

De asemenea, le vor oferi participantilor ocazia de a relationa cu alti lideri de business si de a obtine informatii despre cele mai recente tendinte si evolutii din diverse industrii.

Partenerii media ai evenimentului sunt: Agerpress, Transilvania Business, Jurnalul de Afaceri, Spotmedia.ro, SpatiulConstruit.ro, Bucuresti Business, Financial Market, BZI, Jurnal de Craiova, Iasi4U, Prahova Business.

Despre Business Evolution

De peste 15 ani, Business Evolution este cel mai important road show de conferinte dedicate top managementului companiilor, antreprenorilor, dar si managerilor departamentelor de dezvoltare, IT, financiar, marketing sau vanzari pentru a discuta cele mai recente tendinte si evolutii din mediul macro-enonomic, precum si tendinte si oportunitati. Seria de conferinte Business Evolution ofera participantilor o platforma pentru a face schimb de idei, a impartasi cele mai bune practici si a interactiona cu experti de top in domeniu. Pentru mai multe informatii vizitati: www.businessevolution.ro

Despre Doingbusiness.ro

Doingbusiness.ro este agentia locala de marketing, comunicare si business development B2B, ce ofera servicii integrate premium multimedia la cele mai inalte standarde de calitate. Portalul www.doingbusimess.ro este una dintre cele mai cuprinzatoare platforme online de afaceri din Romania si ofera acces la: studii si perspective asupra evolutiilor economice, interviuri cu directori generali si lideri din industrie, cele mai importante stiri de afaceri zilnice, clasamentele celor mai mari companii din Romania, evenimente de afaceri importante, date financiare pe 5 ani pentru 800.000 de companii locale. CEO Conference – Shaping the Future este cel mai important eveniment pentru liderii din top managementul afacerilor din Romania. Este organizat de doua ori pe an de Doingbusiness.ro in parteneriat cu mari companii din Romania. Aflati mai multe pe: www.doingbusiness.ro

Pentru mai multe detalii puteti accesa si documentul de mai jos:

Autori

foto
DOINGBUSINESS.RO SRL