loader
Orange Romania anunta rezultatele financiare pentru al patrulea trimestru din 2020

Orange Romania anunta rezultatele financiare pentru al patrulea trimestru din 2020

Grupul Orange anunta astazi rezultatele financiare pentru cel de-al patrulea trimestru al anului 2020, disponibile la 31 decembrie

In intervalul octombrie-decembrie, Orange Romania a realizat o cifra de afaceri in valoare de 304 milioane de euro, in crestere cu 1,4% fata de aceeasi perioada a anului anterior. Aceasta evolutie este determinata de o crestere a vanzarilor de echipamente, inregistrata in contextul in care multe dintre activitatile economice s-au mutat in mediul digital. Cifra de afaceri totala pentru 2020 este de 1,076 miliarde de euro.

La 31 decembrie 2020, Orange Romania oferea servicii mobile, fixe si TV pentru 10.727.000 de clienti, in crestere cu 1% comparativ cu finalul T4 2019.

Serviciile fixe in banda larga aveau 403.000 de clienti, in crestere cu 13% fata de aceeasi perioada din 2019.

Retea

In 2020, Orange a continuat dezvoltarea retelei, iar la 31 decembrie 2020 asigura acoperire 4G pentru 99,2% din populatie si 4G+ pentru peste 65% dintre romani fata de 53% la final de 2019. La finalul anului, 230.000 de locuitori din 503 de localitati nou-acoperite au primit acces la conectivitate 4G.

Daca in 2019, reteaua Orange 5G era prezenta in 4 orase, 2020 a adus conectivitatea 5G in 15 orase din Romania, iar capitala este 100% acoperita. Dincolo de viteze comparabile cu cele de fibra optica, cu maxime de 1,2 Gbps – de pana la 10 ori mai mari decat 4G, reteaua Orange 5G permite inovatii tehnologice ce aduc imbunatatiri semnificative viitoarelor proiecte de orase inteligente, mobilitate, media etc.

Dezvoltarile la nivel de infrastructura au fost facute in conditiile imbunatatirii eficientei energetice, prin ajustarea consumului echipamentelor in functie de trafic si prin folosirea unor solutii ce reduc cantitatea de curent electric necesar in centrele de date si in incintele de telecomunicatii. Aceste actiuni reprezinta o parte dintre eforturile Orange pentru reducerea impactului asupra mediului inconjurator.

Servicii pentru companii si sectorul public

In 2020, Orange a fost partener de digitalizare pentru clientii din sectorul public si privat, iar pentru adaptarea activitatii la noile conditii cele mai cerute solutii tehnologice au fost de  lucru colaborativ, call center si securitate cibernetica. In acelasi timp, Orange a raspuns rapid, intr-o situatie de criza, la nevoile spitalelor ori ale scolilor.

Ca parte a implicarii sale in procesul de digitalizare a educatiei in Romania, Orange a livrat peste 180.000 de tablete, pe parcursul anului, pentru ca elevii sa poata continua invatarea online. Acest demers este completat de cel al Fundatiei Orange, care a investit peste 550.000 euro in educatie digitala in 2020 si a adaptat platforma de invatare Digitaliada la noile conditii de invatare pentru mai mult de 35.000 de elevi, profesori si parinti.

In 2020, veniturile din servicii IT&C, destinate companiilor, au cunoscut o evolutie constanta cu o crestere de 20% fata de 2019.

Servicii financiare mobile

Serviciile financiare Orange Money sunt utilizate de peste 260.000 de clienti, in crestere cu 50% fata de finalul lui 2019. De asemenea, baza de carduri emise s-a dublat in 2020 ducand si la o dublare a numarului de plati efectuate cu cardurile de debit Orange Money in T4 2020 comparativ T4 2019. Din noiembrie 2020, clientii Orange pot crea mult mai usor un cont in aplicatia Orange Money, datorita fluxului de inrolare 100% online. Ca urmare a simplificarii procesului, a crescut de trei ori numarul utilizatorilor care aleg un mod digital de inregistrare in aplicatie, comparativ cu T4 2019.

Servicii digitale

In perioada octombrie-decembrie 2020 mult mai multi consumatori au optat pentru servicii si achizitii online, generand o triplare a comenzilor e-commerce fata de T4 2019. Nevoii de servicii digitale a raspuns si Yoxo, primul abonament 100% digital din Romania, ce a cunoscut o crestere constanta pe parcursul ultimelor luni.

Continuand tendinta de la inceputul anului, clientii au fost mult mai interesati sa verifice prin platforme digitale informatii despre serviciile proprii Orange, sa ceara sfaturi si sa faca plati ori reincarcari PrePay. Astfel, numarul utilizatorilor activi My Orange a crescut cu 35% in 2020 fata de finalul anului trecut, in timp ce numarul de conversatii cu chatbot-ul Djingo a crescut cu 80% fata de anul anterior.

Anul 2020 a dovedit valoarea infrastructurii telecom si rolul sau in sustinerea economiei digitale in Romania. La Orange, am demonstrat inca o data robustetea si capacitatea de inovare a retelei, chiar si in cele mai solicitante conditii. In acelasi timp, atingerea unui nivel de acoperire 4G a 99,2% din populatie ne aduce mai aproape de scopul nostru social de reducere a decalajului digital, prin acces la o retea de calitate, care conecteaza romani din toate zonele.

Viziunea noastra strategica, axata pe digitalizarea serviciilor, s-a observat si in nivelul de performanta financiara si comerciala. Am sustinut procesul de transformare digitala a companiilor, in vederea asigurarii continuitatii business-ului. De asemenea, numarul clientilor care s-au indreptat spre solutii digitale de self-care a crescut semnificativ, iar modelul de business axat pe simplitate si transparenta in zona de servicii financiare mobile a atras un numar dublu de clienti spre Orange Money,” a declarat Liudmila Climoc, CEO al Orange Romania.

Pentru o versiune completa consultati materialul de mai jos:

Autori

foto
ORANGE ROMANIA SA