loader
Orange Romania anunta rezultatele financiare pentru al doilea trimestru din 2021

Orange Romania anunta rezultatele financiare pentru al doilea trimestru din 2021

Grupul Orange anunta rezultatele financiare pentru cel de-al doilea trimestru al anului 2021, disponibile la 30 iunie

In intervalul aprilie – iunie 2021, Orange Romania a realizat o cifra de afaceri in valoare de 268 milioane de euro, in crestere cu 11% fata de aceeasi perioada a anului anterior. In primele sase luni din 2021, evolutia este de 6,6% pana la 532 milioane de euro. Aceasta evolutie este sustinuta de o crestere a serviciilor mobile, fiind in continuare determinata si de cresterea vanzarilor de echipamente, inregistrata ca urmare a mutarii in mediul digital a multor activitati economice.

La 30 iunie 2021, Orange Romania oferea servicii mobile, fixe si TV pentru 10.628.000 de clienti[i], in crestere cu 4% comparativ cu finalul primului semestru din 2020. Serviciile fixe in banda larga aveau 432.000 de clienti, in crestere cu 17% fata de aceeasi perioada din 2020.

Retea

Pe parcursul T2 2021, 29.000 de locuitori din 72 de noi localitati din mediul rural au primit acces la conectivitate 4G, procentul de acoperire fiind de 98,21% din populatie, in timp ce 317 de noi localitati din mediul urban si rural s-au bucurat de avantajele retelei 4G+.

Reteaua Orange 5G este in expansiune, fiind disponibila astazi clientilor din 20 de orase, printre care Brasov, Bucuresti, Craiova, Cluj-Napoca, Constanta, Iasi, Timisoara, precum si orase din judetul Ilfov, statiuni montane si estivale.

Un alt moment definitoriu pentru reteaua 5G in trimestrul doi al anului 2021 il reprezinta lansarea 5G Lab in luna aprilie, initiativa Orange in colaborare cu Institutul de Cercetare CAMPUS al UPB, ce isi propune sa sustina cercetatorii, startup-urile si companiile sa isi testeze in avans solutiile bazate pe 5G.

Servicii B2B - Orange Business Services

Pe segmentul B2B, in trimestrul al doilea al anului 2021, dar si pe durata intregului semestru s-a inregistrat o evolutie pozitiva in zona de ITC, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.

Companiile au acordat o atentie suplimentara solutiilor de securitate cibernetica Orange Business Services, care au cunoscut o crestere accelerata fata de de T2 2020, ajungand pana aproape de 60%.
 In primele sase luni ale anului serviciile profesionale IT&C si solutiile cloud au cunoscut cresteri notabile fiind cerute in procesele de digitalizare ale companiilor.

Servicii financiare mobile - Orange Money

In al doilea trimestru al acestui an, Orange Money a inregistrat o crestere de aproape 50% a numarului total de tranzactii fata de aceeasi perioada a anului trecut si o crestere de 30% a bazei totale de clienti, care acum numara aproximativ 285.000 de utilizatori.
 
Servicii digitale

In perioada aprilie-iunie 2021, a crescut nivelul de utilizare a serviciului My Orange pentru tranzactii procesate digital, tranzactiile de reincarcare si plata in My Orange crescand semnificativ fata de perioada similara a anului trecut.

YOXO, primul abonament mobil complet digital din Romania, fara perioada contractuala, se bucura de o crestere constanta, peste asteptari, si in T2 2021. In plus, din luna aprilie a acestui an, cu YOXO portarea a devenit 100% digitala, astfel mai multi utilizatori au experimentat avantajele celui mai flexibil abonament.
 
“Eficienta si perseverenta din primul semestru au dat roade si ne-au reconfirmat trendul ascendent pe care ne aflam. Ne-am concentrat  pe serviciile care au adus valoare clientilor, din zona de inovatie, conectivitate si cercetare, oferind solutii performante tuturor utilizatorilor nostri, fie ei clienti rezidentiali sau companii. Progresul s-a observat in extinderea retelei 4G si a celei 5G, in dezvoltarea portofoliului B2B & ITC, dar si in ceea ce priveste numarul in crestere al clientilor YOXO. Desi in martie s-a implinit un an de cand continuam sa lucram intr-un model nou, atipic, cu din ce in ce mai putina predictibilitate, echipele Orange s-au adaptat intr-un timp record si au livrat peste asteptari. Un obiectiv major pentru noi este sa devenim prima alegere in piata serviciilor convergente din Romania. Un pas inainte in aceasta strategie este reprezentat de aprobarea conditionata a Comisiei Europene pentru tranzactia prin care Orange Romania a semnat pentru achizitia pachetului majoritar de 54% din actiunile Telekom Romania Communications.” a declarat Liudmila Climoc, CEO Orange Romania.
 

Autori

foto
ORANGE ROMANIA SA