loader
Noul Ford Puma – construit de Ford Otosan la Craiova, sofisticat la exterior, revolutionar la interior

Noul Ford Puma – construit de Ford Otosan la Craiova, sofisticat la exterior, revolutionar la interior

De asemenea, Ford anunta astazi ca Puma Gen-E, complet electrica, va fi prezentata in cursul acestui an – fiind prima Puma care permite conducerea cu emisii zero

Ford a prezentat astazi noua Puma – o evolutie eleganta, high-tech a celei mai bine vandute masini din Marea Britanie, favorita a soferilor din intreaga Europa si fabricata exclusiv in fabrica Ford Otosan din Craiova.

Un crossover sofisticat care aduce multa placere la volan – si spatiu pentru cinci persoane si bagajele lor – noul Ford Puma face calatoriile mai placute si mai relaxante cu un interior complet nou, afisaje digitale mari, conectivitate de ultima ora si tehnologii avansate de conducere si asistenta.

Interiorul noului Ford Puma este revolutionar, soferul avand la dispozitie doua ecrane de mari dimensiuni, in timp ce butoanele fizice au fost reduse la minimum pentru o ambianta calma. Clientii pot utiliza conectivitatea 5G fie pentru a utiliza date despre trafic in timp real, fie pentru actualizari de sistem sau conexiunea cu aplicatia Ford Pass.

Tehnologiile sofisticate de noua generatie permit conducerea mai naturala cu tempomatul activat, acesta fiind capabil sa incetineasca inainte de intersectii si curbe, iar noile faruri Dynamic Matrix LED ajutand soferii sa vada mai clar pe timp de noapte.

Libertatea de a gasi aventura dincolo de oras vine de la sistemele de propulsie Mild-Hybrid eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil, cu pana la 155 CP – sau 170 CP pentru versiunea sportiva Puma ST Powershift.

De asemenea, Ford anunta astazi ca Puma Gen-E, complet electrica, va fi prezentata in cursul acestui an – fiind prima Puma care permite conducerea cu emisii zero.

Tehnologie care simplifica utilizarea de zi cu zi

Doua ecrane de dimensiuni generoase pastreaza ridicat nivelul de informatie pentru soferi si permit controlul facil asupra tuturor sistemelor. Instrumentarul de bord digital de 12,8 inchi poate fi personalizat pentru a afisa informatiile pe care fiecare sofer le considera utile, in timp ce ecranul tactil central de inalta rezolutie, de 12,0 inchi, faciliteaza vizualizarea si controlul hartilor, sistemului multimedia si a functiilor precum climatizarea si incalzirea scaunelor.

Noul sistem multimedia SYNC 4 are o putere de calcul de doua ori mai mare decat versiunea anterioara si se adapteaza pentru a facilita accesul la functiile utilizate cel mai mult de soferi. Recunoasterea vocala intelege limbajul natural, iar telefoanele inteligente pot fi conectate wireless cu usurinta folosind Apple CarPlay si Android Auto, dar si reincarcate wireless. 

Sistemul audio B&O este disponibil optional si dispune de 10 difuzoare, printre care un Soundbar pe bord. Confortul si functionalitatea sunt imbunatatite de o noua cotiera glisanta si un volan cu un design sportiv, cu doua spite, cu partea de jos tesita, similar unei masini de curse.

Tempomatul adaptiv inteligent, cu functiile Stop & Go si Lane Centring accelereaza si franeaza lin pentru o functionare mai naturala si poate utiliza Predictive Speed Assist pentru a regla viteza de croaziera in viraje, sensuri giratorii si la intrarea sau iesirea de pe autostrazi. In oras, un sistem de camere video la 360 de grade poate afisa o vedere panoramica, pentru a simplifica manevrele de parcare.

Noile faruri inseamna mai mult decat un design proaspat si o semnatura luminoasa distinctiva. Tehnologia optionala Dynamic Matrix LED utilizeaza Predictive Dynamic Bending Light pentru a monitoriza drumul din fata si pentru a lumina virajele, ceea ce va ajuta soferii sa vada mai clar.

Noul Puma are caracterul practic al unei masini mari. Un MegaBox de 80 de litri de sub podeaua portbagajului este suficient de mare pentru a permite stocarea unui mic carucior de cumparaturi dintr-un supermarket. Doua seturi de crose de golf pot sta in pozitie verticala in portbagaj si, chiar si cu cinci persoane la bord, exista mai mult de 450 de litri de spatiu pentru bagaje, cumparaturi sau o cusca pentru caini.

Clientii pot alege dintre modelele Titanium, ST-Line si ST-Line X, fiecare cu stilul exterior personalizat. Noul Ford Puma propune un nou design pentru bara de protectie fata, grila si jantele din aliaj. Sase culori – inclusiv noul Cactus Grey – si luminile LED care proiecteaza din oglinda logo-ul Puma pe sol vor intoarce, de asemenea, numeroase priviri.

Noile modele Puma sunt propulsate de motorul Ford EcoBoost Mild-Hybrid de 1,0 litri, care functioneaza la 48 de volti pentru a eficientiza consumul de combustibilului sau pentru a creste performanta. Pentru un condus mai sportiv, Ford Performance a dezvoltat noul Puma ST Powershift cu un tren de rulare, design si specificatii speciale – si pana la 170 CP, livrata standard printr-o cutie de viteze automata cu sapte trepte cu schimbare rapida, disponibila si pentru alte variante Puma.

Proiectat si construit in Europa, Puma este fabricat la uzina Ford Otosan din Craiova, Romania. Preturile nu au fost inca communicate, acestea urmand sa fie anuntate odata cu startul comenzilor iar livrarile ar putea incepe in a doua parte a anului.

Autori

foto
FORD ROMANIA SA