METRO Romania isi continua transformarea multicanal, multi-client printr-o investitie strategica in infrastructura logistica: o facilitate de livrare a produselor alimentare (Food Service Delivery – FSD) dezvoltata la Stefanestii de Jos, in parteneriat cu WDP. Proiectul, evaluat la 19,6 milioane de euro, acopera 12.000 mp si este integrat in platforma centrala de 65.000 mp a companiei.
Inaugurarea noului depozit a avut loc in prezenta CEO-ului METRO AG, Dr. Steffen Greubel. In discursul sau de deschidere, acesta a declarat: „In ultimii ani, Romania a fost una dintre cele mai de succes tari din Grupul METRO, nu doar ca performanta financiara, ci si in termeni de inovatie si de stabilire a unor noi directii pentru alte tari din familia METRO. METRO Romania este atat un model, cat si o inspiratie pentru strategia actuala a Grupului, multe dintre elementele dezvoltate aici fiind exportate in alte tari unde operam. Suntem pregatiti sa continuam sa investim in Romania, cu planuri in valoare de sute de milioane de euro pana in 2030. Suntem pregatiti sa investim in viitorul economic al Romaniei si sa construim noi infrastructuri, dar, ca o companie internationala, avem nevoie de un climat de incredere si predictibilitate.”
Evenimentul a inclus si discursuri sustinute de domnul Laurentiu Gadei, Secretar de Stat in Ministerul Economiei, Antreprenoriatului, Digitalizarii si Turismului; E.S. doamna Angela Ganninger, Ambasadorul Germaniei in Romania; domnul Nicolae Bociu, Secretar de Stat si Presedintele ANSVSA (Autoritatea Nationala Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor); domnul Sebastian Metz, CEO al AHK Romania (Camera de Comert si Industrie Romano-Germana); si domnul George Badescu, Directorul Executiv al AMRCR (Asociatia Marilor Retele Comerciale din Romania).
Noua facilitate este conceputa pentru a consolida una dintre cele mai dinamice linii de business – livrarile catre sectorul food service – si raspunde direct cererii tot mai mari din partea clientilor romani: comercianti independenti, antreprenori din HoReCa, cea mai mare franciza independenta din tara, LaDoiPasi, si reteaua in continua crestere de magazine LaDoiPasi Extra.
„Aceasta investitie este mai mult decat o extindere a infrastructurii logistice. Este un angajament ferm fata de clientii nostri si o confirmare a rolului METRO ca partener de incredere pentru afacerile independente din Romania”, a declarat Karan Khurana, CEO METRO Romania.
Cu 26 de centre regionale de distributie, sustinute de hubul central de langa Bucuresti (One Roof, de 65.000 mp) si platformele din Resita si Slobozia, METRO Romania asigura livrari la nivel national in fiecare zi printr-o flota de peste 300 de camioane, deservind peste 11.000 de clienti. Activitatea este sustinuta de o echipa dedicata de 500 de profesionisti, flota de livrare parcurgand impreuna mai mult de 40.000 km pe an pentru a garanta livrarile la timp.
Portofoliul METRO pentru noul depozit FSD include peste 11.500 de produse – de la proaspete la congelate, de la ambient la refrigerate – toate oferite cu preturi stabile, calitate constanta si eficienta operationala.
„Noul depozit Food Service Delivery aduce clientilor din Bucuresti, Ilfov si zonele adiacente Capitalei livrari mai predictibile, disponibilitate mai sigura a stocurilor si calitate pastrata pe tot lantul frigorific, in cadrul unor operatiuni eficiente si sustenabile. Este, de asemenea, un hub de expertiza unde formam specialisti si construim cariere, nu doar locuri de munca. Romania joaca, de asemenea, un rol strategic in regiune, ca punct de plecare pentru extinderea capacitatilor FSD si pentru integrarea ulterioara a livrarii, magazinelor si francizei intr-o singura experienta pentru client”, a subliniat Adrian Ariciu, Vicepresedinte Executiv Cluster East METRO AG.
„Dincolo de logistica, depozite sau camioane, oamenii raman factorul decisiv. Investim pentru oameni, pentru afaceri independente si pentru a construi impreuna un viitor mai puternic”, a adaugat Karan Khurana, CEO METRO Romania.
Compania si-a exprimat recunostinta fata de partenerul WDP pentru incredere si colaborare, fata de echipa METRO Romania pentru expertiza si dedicare, precum si fata de clientii si partenerii prezenti la inaugurare.
Adrian Ariciu s-a adresat de asemenea autoritatilor romane: „Nimic din toate acestea nu functioneaza fara colaborare. Atunci cand mediul de afaceri si institutiile mentin un dialog constant, progresul este mai rapid. Vom continua sa ne implicam transparent in ceea ce priveste siguranta alimentara, trasabilitatea si protectia consumatorului, in timp ce din partea politicilor publice asteptam reguli stabile, implementare clara si decizii la timp.”
Despre METRO
METRO este un lider international in comertul cu ridicata de produse alimentare si nealimentare, specializat in deservirea nevoilor hotelurilor, restaurantelor si firmelor de catering (HoReCa), precum si ale comerciantilor independenti (Traders). La nivel global, METRO deserveste aproximativ 15 milioane de clienti care beneficiaza de un mix multicanal unic: pot cumpara produsele fie din unul dintre magazinele mari din zona lor, fie prin livrare la locatie (Food Service Distribution, FSD) — totul integrat si sustinut digital. In paralel, METRO MARKETS se dezvolta ca un marketplace international pentru clientii profesionisti, care creste si se extinde continuu incepand din 2019. Unul dintre principiile de baza ale companiei este abordarea sustenabila, METRO fiind listata in diferiti indici si clasamente de sustenabilitate, precum MSCI, Sustainalytics si CDP.METRO opereaza in peste 30 de tari si are peste 85.000 de angajati la nivel mondial. In anul financiar 2023/24, METRO a inregistrat vanzari de 31 de miliarde de euro.