Mazda6 imbatraneste frumos si asta se datoreaza in primul rand designului care, cu mici ajustari in cele doua facelifturi pe care le-a avut aceasta generatie, pare actual si pentru urmatorii doi-trei ani. In al doilea rand, Mazda are grija ca in fiecare an, toate modelele sale sa primeasca update-uri si alte ajustari discrete astfel incat sa ramana actuale si sigure.
Da, stiu, frumusetea unei masini este ceva subiectiv, insa nu cred ca este persoana care sa nu intoarca capul atunci cand trece o Mazda pe strada, chiar daca nu este fan sau nu va merge niciodata sa cumpere unul dintre modele.
Am luat contact cu Mazda6 pentru prima data in anul 2009, in timpul unui test drive cu cea de-a doua generatie si de atunci pot spune ca am ramas un fan al acestei marci, ceea ce ma face sa-i iert mai usor toate pacatele pentru ca nu exista masina perfecta pentru toti, dar, cu siguranta, exista masina perfecta pentru tine.
Pentru a marca aniversarea a 20 de ani de existenta Mazda6, japonezii au scos editia aniversara 20th Anniversary, care aduce cateva tuse de design speciale la interior si exterior, dar si cateva ajustari pentru a corespunde cerintelor actuale de siguranta.
La exterior, modelul aniversar vine cu doua culori, Alb Rodhium si Rosu Artisan, insa daca va uitati mai bine la fotografiile facute in curtea Hotelului Mercure Conacul Cozieni, veti fi de acord cu mine ca puteti uita de culoarea alba. Tot la exterior, special pentru aceasta editie, vei avea jantele de 19 inchi in culoarea argintiu lucios si placutele cromate de pe aripi, cu inscriptia 20th Anniversary.
Modelul aniversar poate fi comandat doar cu motorul de 2,5 litri pe benzina si 194 de cai-putere. Poate ti se pare ca daca nu ai mai condus o masina cu motor aspirat vei avea nevoie de o scurta perioada de acomodare pentru a invata cum sa-l exploatezi corect, pentru a-l lasa sa urce la plaja de turatii ridicata, unde-i place cel mai mult. Desigur, calutii au nevoie sa fie hraniti, consumul pe timpul testului inregistrand o medie de 8,6 litri pentru 100 de kilometri parcursi.
Insa sunt convins ca nu iti vei cumpara aceasta configuratie ghidat de consum, ci mai mult de pasiunea pentru un motor cum nu prea mai intalnesti in ultima vreme, un motor cu un rafinament incredibil, care te imbie la drumuri lungi, rasplatindu-te cu acceleratii bune si cu un sunet deosebit atunci cand apesi viguros pedala de acceleratie.
Si daca tot vorbim despre drumuri lungi, iti pot spune ca suspensia este cea mai confortabila pe care am intalnit-o pe vreun model Mazda de pana acum, chiar si pe drumuri foarte proaste sau macadam.
Interiorul insa ne ofera o atmosfera speciala, premium, care te invaluie cu o combinatie de piele Nappa si velur Legano de culoare maro deschis, cusaturi cafenii de pe panouri sau consola centrala ori logo 20 ANNIVERSARY embosat pe tetiere, care dau o lumina si o caldura aparte, ca un coniac baut la gura semineului. Desigur, la interior vei gasi tot confortul necesar: scaune confortabile, incalzite si ventilate fata si doar incalzite spate, spatiu suficient pentru 4 persoane, un sistem audio Bose cu 11 incinte, conexiune wireless (doar pentru Apple CarPlay) si butoane, multe butoane pentru orice ai avea nevoie. Toate comenzile sunt usor de accesat pentru a nu-ti distrage atentia de la condus, deoarece Mazda pune mare accent pe siguranta la volan. Desigur, daca vei privi mai cu atentie, vei observa ca mai sunt cateva detalii care-i tradeaza „varsta inaintata”, mai ales displayul multimedia de 8 inchi, care arata ca acum 11 ani, iar camerele care ar trebui sa te ghideze la parcare au o rezolutie care cu greu te pot face sa distingi marginile masinii. Daca incerci sa faci o parcare noaptea mai bine renunti si te bazezi pe instinct si senzori.
Stiu, s-ar fi putut face un efort pentru corectarea acestor mici neajunsuri, totusi, pe celelalte modele Mazda gasesti un nou sistem multimedia cu grafica eleganta si camere mult mai bune, insa in momentul cand incepi sa conduci ii vei ierta aceste mici scapari.
Mazda6 20th Anniversary pleaca de la 41.390 de euro cu TVA , dar sincer nu prea ai ce sa mai pui pentru a-i creste pretul. Probabil ca ar mai fi multe de spus despre acest model, dar ma voi opri aici, pentru ca devin din ce in ce mai subiectiv.