loader
Kaufland Romania celebreaza incluziunea persoanelor cu dizabilitati printr-o experienta imersiva in lumea diversitatii, alaturi de MINA, Museum of Immersive New Art

Kaufland Romania celebreaza incluziunea persoanelor cu dizabilitati printr-o experienta imersiva in lumea diversitatii, alaturi de MINA, Museum of Immersive New Art

Retailerul incheie Caravana A.C.C.E.S. alaturi de George Balta si Tedy Necula cu o ultima oprire in Bucuresti

Timp de 4 luni, Kaufland Romania a strabatut mai multe orase din tara cu proiectul „Caravana A.C.C.E.S.”, alaturi de George Balta, fost jucator de rugby si actual maratonist in scaun rulant, si regizorul Tedy Necula, pentru a promova integrarea persoanelor cu dizabilitati pe piata muncii. Pe 16 mai, de Ziua Globala a Constientizarii Accesibilitatii, Caravana a avut ultima oprire la Bucuresti. In cadrul unui eveniment special la MINA, Museum of Immersive New Art, compania a marcat atat 5 ani de la demararea programului A.C.C.E.S. (Angajare de Candidati cu Cerinte si Evolutii Speciale), cat si lansarea a patru experiente senzoriale dedicate mai multor dizabilitati, care vor putea fi explorate de publicul larg in cadrul muzeului pana pe 17 iunie.

In cei 5 ani de la lansarea programului A.C.C.E.S., Kaufland si-a extins echipa cu peste 500 de colegi cu dizabilitati si a derulat o serie de activitati pe plan national pentru promovarea diversitatii si incluziunii, prin actiuni de recrutare, educare si parteneriate cu diferite organizatii.

In cadrul evenimentului aniversar de la muzeul MINA, invitatii s-au bucurat de discutii pe teme despre egalitate de sanse, integrarea pe piata muncii si accesibilitate ca parte a panelurilor cu reprezentatii Kaufland, precum si cu partenerii companiei. Totodata, publicul a avut ocazia de a explora galeria „ALT Portraits / Portrete Alternative”, o expozitie de portrete ale angajatilor din echipa Kaufland, accesibilizate pentru persoanele cu dizabilitati. Aceasta le-a permis vizitatorilor sa descopere atat detalii din viata fiecaruia, ce ii definesc ca oameni dincolo de dizabilitate, cat si mai multe informatii despre importanta accesibilitatii digitale in mediul online.

Anul acesta, programul Kaufland A.C.C.E.S implineste 5 ani de la lansare, moment in care ne-am asumat primele angajamente oficiale de a sprijini integrarea persoanelor cu dizabilitati in campul muncii. Pentru a marca aceasta etapa importanta, am organizat un eveniment aniversar, impreuna cu MINA si cateva asociatii partenere. Astfel, am lansat o serie de experiente senzoriale imersive prin care vizitatorii pot intelege mai bine cum este sa te confrunti cu diferite tipuri de dizabilitati. Scopul acestor experiente este sa aduca oamenii impreuna intr-un demers de empatie si constientizare, sa discutam despre problemele pe care le avem de rezolvat in continuare, solutiile pe care le putem dezvolta impreuna si, mai presus de toate, umanitatea care ne uneste. La Kaufland, credem in importanta diversitatii si a oportunitatilor egale, de aceea, investim permanent in dezvoltarea unui mediu de lucru bazat pe incluziune si colaborare.”, a declarat Estera Anghelescu, Director de Recrutare & Employer Branding, Kaufland Romania.

Fiecare dintre cele patru experiente imersive le ofera participantilor ocazia sa experimenteze si sa inteleaga mai multe despre:

dislexie, o tulburare specifica de invatare, detaliata prin intermediul unei experiente realizate impreuna cu Asociatia Bucuresti pentru Copii Dislexici;

surditate si limbajul semnelor, printr-o experienta realizata in parteneriat cu Asociatia Nationala a Surzilor din Romania;

lipsa vederii, cu ajutorul unei experiente sonore interactive dezvoltata impreuna cu Asociatia Nationala a Nevazatorilor din Romania;

dificultatile intampinate de persoanele in scaun rulant in orase, prezentate atat printr-un traseu fizic, cat si prin intermediul tehnologiei VR, intr-o experienta realizata in parteneriat cu Fundatia Motivation Romania si Asociatia Ajuta Viata – Help to Heart.

De-a lungul celor patru luni ale Caravanei A.C.C.E.S., peste 500 de persoane au luat parte la intalnirile din Timisoara, Oradea, Cluj, Sibiu, Brasov, Constanta, Iasi si Craiova. Cu totii au avut oportunitatea de a participa la workshopuri interactive, dar si de a descoperi experienta lui George Balta, care a impartasit din trecutul sau profesional si obstacolele depasite. Regizorul Tedy Necula a oferit si el sfaturi celor prezenti, povestind despre curajul si motivatia de a te reinventa atunci cand viata te pune la incercare.

Sunt foarte mandru sa fiu parte din aceasta calatorie alaturi de Kaufland si sa pot transmite mai departe atat povestea mea, cat si mesajul diversitatii. Iar ceea ce a reusit Kaufland prin programul A.C.C.E.S. nu poate decat sa ma bucure. Astfel de initiative arata cat de mult conteaza sustinerea companiei, a comunitatii, dar si puterea exemplului. Si ceea ce este cel mai important, din punctul meu de vedere, este ca prin intermediul acestui eveniment, am putut oferi o noua perspectiva asupra dizabilitatilor, datorita activarilor senzoriale de la MINA, prin care vizitatorii pot experimenta ce inseamna sa traiesti cu o dizabilitate.”, a declarat George Balta, ambasador al programului A.C.C.E.S..

La finalul evenimentului aniversar, cei prezenti s-au bucurat de proiectia filmului „Mai departe” in regia lui Tedy Necula, ce il are in rolul principal chiar pe George Balta. Filmul reda povestea de viata a lui George si contureaza un portret de curaj si perseverenta in fata provocarilor.

Echipa Kaufland continua sa creasca, iar toti cei care isi doresc un loc de munca au mai multe modalitati prin care pot aplica: online, pe cariere.kaufland.ro, printr-un email la adresa cariere@kaufland.ro, telefonic la 021 91 32 sau se pot adresa colegilor de la biroul de informatii din oricare magazin Kaufland din Romania.

Despre Kaufland Romania

Kaufland se numara printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu 1.500 de magazine in 8 tari, 148.000 de angajati si o retea de 178 de magazine in Romania. In 2021, Kaufland Romania a primit pentru a patra oara certificarea Best Buy Award, care atesta ca este lantul de magazine cu cel mai bun raport calitate – pret de pe piata locala. Kaufland detine si distinctia Customers’ Friend pentru compania cu cele mai bune servicii pentru clienti, acordata de Institutul international ICERTIAS, in urma unei analize de piata. Obiectivul nostru este sa aplicam cele mai inovatoare tehnologii in domeniul retail, astfel incat clientii sa se bucure de produse proaspete, la cel mai bun raport calitate-pret, prin promovarea sustenabilitatii si a produselor locale. Pentru mai multe informatii, vizitati www.kaufland.ro.

Autori

foto
KAUFLAND ROMANIA SCS