loader

In 2015, romanii au platit contactless cu cardurile MasterCard si Maestro de zece ori mai mult decat in 2014

In Romania, numarul de tranzactii contactless efectuate cu cardurile MasterCard si Maestro a avansat cu 636% anul trecut

In 2015, romanii au platit contactless cu cardurile MasterCard si Maestro de zece ori mai mult decat in 2014, aceasta modalitate intrand tot mai mult in rutina zilnica de cumparaturi a consumatorilor. Acest lucru este relevat si de faptul ca romanii platesc tot mai des cu cardurile contactless, numarul tranzactiilor de acest tip crescand cu peste 600% in 2015 comparativ cu anul anterior.

 

Cheltuiala medie achitata contactless anul trecut cu carduri MasterCard sau Maestro a fost de 60 lei. Prin comparatie, valoarea medie a unei tranzactii cu cardul este de 145 lei, ceea ce arata ca platile contactless incep sa devina optiunea preferata pentru cumparaturile obisnuite, de zi cu zi. De altfel, preferinta pentru aceste carduri este evidenta – in 2015, numarul de carduri contactless active MasterCard si Maestro era de sase ori mai mare decat in 2014.

 

“Popularitatea platilor contactless este in crestere, ceea ce arata ca tot mai multi consumatori apreciaza beneficiile pe care le aduce aceasta tehnologie in termeni de eficienta, securitate si usurinta in utilizare. Faptul ca ne aflam printre tarile cu cele mai mari rate de crestere din Europa denota nu doar potentialul de dezvoltare al segmentului contacless, ci si faptul ca Romania isi reduce intr-un mod accelerat decalajul fata de tarile dezvoltate, unde plata contacless este deja un gest normal” a declarat Cosmin Vladimirescu, General Manager pentru Romania in cadrul MasterCard.

 

Europenii prefera, de asemenea, tehnologia contactless pentru efectuarea platilor, numarul total de tranzactii contactless MasterCard sau Maestro depasind pragul de 1 miliard in 2015 – o crestere de 150% fata de nivelul inregistrat in 2014. La nivel european, 13% dintre tranzactiile procesate de MasterCard in magazine in trimestrul al patrulea al 2015 au fost contactless.

 

Cele mai recente date arata ca valoarea totala a tranzactiilor contactless MasterCard si Maestro a crescut, la nivelul intregii Europe, cu 183% in 2015 fata de 2014, in timp ce numarul de carduri contactless, telefoane mobile sau alte dispozitive cu functionalitati de plata contactless a crescut cu 121%. Mai mult de atat, numarul de carduri contactless si dispozitive de plata contactless a crescut cu 50% in 2015.

 

Rezultatele confirma atitudinea pozitiva a consumatorilor cu privire la metoda de plata contactless, care ofera beneficii semnificative in materie de viteza si simplitate a efectuarii tranzactiei, asigurand astfel o experienta la plata superioara.

 

 

Dar aceste avantaje nu sunt singurele care sustin tendinta de crestere a segmentului contactless. Platile contactless reprezinta o alternativa mai sigura la numerar, oferindu-le consumatorilor o protectie de ultima generatie, pe mai multe straturi, pentru securizarea tranzactiilor.

 

Odata cu cresterea in utilizare, consumatorii devin mai familiarizati si increzatori in aceasta tehnologie – peste doua treimi dintre acestia afirma ca tehnologia contactless este cel putin la fel de sigura ca instrumentele traditionale de plata.

 

In Europa sunt deja mai mult de 10 tari care au in circulatie peste 5 milioane de carduri contactless fiecare, in timp ce, la nivel international, tehnologia contactless este prezenta in 74 tari, cele mai recente aparitii pe harta globala contactless fiind Islanda si Estonia.


Tendinta de crestere accelerata a tehnologiei contactless se continua si la nivelul comerciantilor, in contextul in care numarul de locatii care accepta plata contactless a crescut cu 72% in 2015 fata de 2014. MasterCard estimeaza ca peste 4 milioane de locatii, la nivel international, accepta plati MasterCard contactless.

 

George Simon, presedintele diviziei CEE in cadrul MasterCard Europe a afirmat: “Prin intermediul tehnologiei MasterCard contactless, consumatorii pot beneficia de o metoda de plata rapida, sigura si inteligenta, ideala pentru cumparaturile de zi cu zi. Europenii au adoptat cu rapiditate aceasta metoda de plata, preferand tot mai mult tehnologia contactless pentru plata cumparaturilor – cu un efect pozitiv atat in randul comerciantilor, cat si al institutiilor emitente.

 

La nivelul Europei Centrale si de Est, preferinta consumatorilor pentru contactless este evidenta: in Cehia, 77% dintre tranzactiile MasterCard realizate in magazine pe parcursul anului trecut au fost contactless; in Polonia, cifra a fost de 55%, in Ungaria de 38% si in Slovacia de 38%.”


Toate datele mentionate in acest comunicat de presa sunt extrase din MasterCard Data Warehouse, daca nu exista o alta sursa citata.
 

Autori

foto
MASTERCARD EUROPE SPRL - REPREZENTANTA