loader
De-a v-ati ascunselea se joaca acum pe mobil

De-a v-ati ascunselea se joaca acum pe mobil

Potrivit rezultatelor analizei facuta de SuperData Research, piata de jocuri si media interactiva la nivel global are o crestere de 12% in 2017.

Industria jocurilor mobile nu mai este doar despre joc. Deoarece jocurile moderne sparg matricea culturala, geografica si chiar fiscala. Nu mai au ca tinta generala publicul masculin, atata timp cat raportul dintre genuri se apropie de 1:1.Nu se mai joaca exclusiv in caminul propriu, cablat la dispozitive fixe si cu accesul limitat la cei cu care joci, ci devine un fenomen e-social mobil.

 

Industria jocurilor este un ecosistem care da libertatea jucatorilor de a alege jocul potrivit pentru ei si de a-si personaliza experienta de joc. Pentru ca, din ce in ce mai mult, jocurile au devenit un spatiu al posibilului; jucatorul este avatar in joc si aceasta personalizare a experientei il face sa fie tot mai implicat.

 

Potrivit rezultatelor analizei facuta de SuperData Research:

• Piata de jocuri si media interactiva la nivel global are o crestere de 12% in 2017
• Piata jocurilor in realitatea virtuala (hardware si software) va atinge 28,3 miliarde dolari in 2020
• 46% din publicul de jocuri video din SUA sunt femei
• 665 milioane de oameni se uita la continut video online despre jocuri
• In 2017 cea mai mare platforma digitala este cea mobila
• In 2017 sunt 2,9 miliarde de jucatorii pe mobil la nivel global

 

Pe baza acestor date, completate si de alte statistici la nivel global, se pot observa urmatoarele tendinte in industria de gaming:

1. Jocurile devin mai mult decat un simplu obicei de consum. Competitiile sportive video online (eSports), jocurile online video si realitatea virtuala ofera jucatorului un ecosistem care faciliteaza personalizarea interactiunii cu jocul.

2. Jucatorii nu respecta stereotipuri. Aproape o jumatate din numarul jucatorilor sunt de gen feminin ceea ce ofera publisher-ilor, brandurilor si platformelor oportunitatea de a se adresa unei mai mari diversitati.

3. Nu exista modele de monetizare care sa raspunda tuturor cerintelor jucatorilor. Free-to-play, functionalitatile suplimentare si microtranzactiile dau posibilitatea jucatorilor sa cumpere ceea ce au ei nevoie, in loc sa plateasca item-uri pe care nu si le doresc.

4. Viitorul jocurilor in realitatea virtuala este aici. In prezent jumatate din veniturile generate de realitatea virtuala provine din valorificarea jocurilor in acest mediu. Pana in 2020, jucatorii vor cheltui 4,5 miliarde dedolari pe jocuri in realitatea virtuala, adica de 30 de ori mai mult decat astazi.

5. Jucatorii sunt conectati la joc chiar si dupa ce nu mai joaca. Fie ca se uita la turnee, tutoriale sau trailere, 665 de milioane de oameni din lumea intreaga se uita pe site-uri precum Twitch sau YouTube la continut despre jocurile lor favorite. Adica mai mult decat pe HBO, Netflix, ESPN si Hulu impreuna si au un numar de doua ori mai mare decat populatia SUA.

Jocurile pe PC, console sau mobil nu mai sunt activitati marginale in viata oamenilor ci au devenit un fenomen. Oamenii petrec tot mai mult timp in online si din ce in ce mai mult timp jucandu-se. Acest fenomen se amplifica corelat cu cresterea vanzarilor de dispozitive mobile si dau o directie privind experienta de joc.

 

Potrivit Verto Analytics, pentru 57% dintre detinatorii de dispozitive mobile, jocul pe mobil este a doua cea mai populara activitate dupa utilizarea social media.Ca o consecinta a avansului tehnologiei, jocul pe mobil surprinde foarte bine transformarea comportamentelor. Esti fizic in spatiul social real si in acelasi timp in virtualitate. Esti vazut si in acelasi timp te ascunzi ca avatar in joc cu o identitate virtuala. Jocurile copilariei se practica tot mai mult online. De-a v-ati ascunselea se joaca acum pe mobil.
 

Autori

foto
CONSTANTIN MAGDALINA