loader
DACIA VA PARTICIPA DIN 2025 LA RALIUL DAKAR

DACIA VA PARTICIPA DIN 2025 LA RALIUL DAKAR

Incepand din 2025, Dacia se va angaja in calitate de constructor la Raliul Dakar din cadrul campionatului mondial de rally raid

• In 2025, Dacia va participa la Raliul Dakar cu echipa de constructor, la categoria T1+.

• Echipa Dacia se va baza pe competentele tehnice interne si pe preparatorul auto britanic Prodrive pentru dezvoltarea vehiculelor angajate in competitie.

• Francezul Sebastien Loeb, de noua ori campion mondial de raliu si Cristina Gutierrez Herrero, pilot de raliu din Spania, vor concura oficial pentru echipa Dacia inca din 2024 cu ocazia fazelor de testare.

• Vehiculele de competitie Dacia care vor participa la raliul Dakar vor utiliza combustibil sintetic produs de Aramco.

DACIA VA PARTICIPA CU ECHIPA DE UZINA LA RALIUL DAKAR

Incepand din 2025, Dacia se va angaja in calitate de constructor la Raliul Dakar din cadrul campionatului mondial de rally raid. Considerat un veritabil test suprem de robustete si rezistenta, Dakar este, de peste 40 de ani, o aventura umana iesita din comun, care reuneste intr-o competitie unica peste 500 de concurenti din 60 de tari.

Dakar ilustreaza perfect echilibrul intre rational si emotional, inscris in ADN-ul marcii Dacia.

Rally-raid-ul este o aventura umana si sportiva care corespunde perfect teritoriului de marca Dacia :

- O aventura de tip Robust & Outdoor la volanul unui vehicul cu tractiune integrala dezvoltat pentru a infrunta conditiile cele mai dificile.

- O aventura Eco-Smart intrucat Dacia este atenta la impactul asupra mediului si va concura cu un vehicul de competitie care va utiliza combustibil sintetic.

- O aventura Essential but Cool cu un obiectiv ambitios in care nu e loc pentru nimic superflu.

Raliul Dakar va fi un teren de testare si un laborator de idei pentru Dacia. El va permite testarea si verificarea unor noi solutii ingenioase « in stilul Dacia », atat in termeni de functionalitate outdoor, cat si in domeniul energiei.

Inainte de a se angaja in sezonul Dakar 2025, prototipurile Dacia vor fi testate, inca din 2024, in Raliul Marocului.

O BAZA TEHNICA SOLIDA SI EXPERIMENTATA

Dacia va aborda acest proiect incitant bazandu-se pe competentele Renault Group si pe experienta companiei Prodrive in domeniul dezvoltarii de vehicule de rally-raid. 

De aproape 40 de ani, Prodrive este unul din actorii majori ai sportului auto pe plan mondial, ajutand numeroase marci sa castige campionate internationale.

Prodrive este implicat in raliul Dakar si in campionatul de Rally-Raid din anul 2020 si a participat la ultimele trei raliuri Dakar cu vehicule concepute de propriile echipe, obtinand locul al doilea in clasamentul general in 2022 si 2023 cu Sebastien Loeb, care face parte de acum din noua echipa Dacia.

SEBASTIEN LOEB SI CRISTINA GUTIERREZ HERRERO VOR FI PILOTII DACIA

Cristina Gutierrez Herrero este prima femeie pilot de raliu din Spania care a terminat raliul Dakar la categoria auto, in 2017. In varsta de 31 de ani, ea are deja la activ 7 participari la raliul Dakar, intre 2017 si 2023.

Din anul 2012, Cristina este totodata campioana de raliu tot-teren (categoria feminin) in Spania.

Pilotul francez de raliu Sebastien Loeb (49 de ani), a castigat campionatul mondial de raliuri de 9 ori consecutiv intre 2004 si 2012.

El este cel mai titrat pilot din sportul auto si este deseori considerat drept cel mai mare pilot de raliu din toate timpurile.

Sebastien Loeb participa la Dakar din 2016. In 2021 el a condus vehiculul Bahrain Raid Xtreme Hunter proiectat si construit de preparatorul britanic Prodrive. Cooperarea dintre Sebastien Loeb si Prodrive va continua acum la volanul unui vehicul de competitie Dacia.

PROTOTIPUL DACIA VA UTILIZA COMBUSTIBIL SINTETIC

Prototipul Dacia va utiliza combustibil sintetic produs de Aramco.

Sinteza acestui tip de combustibil se realizeaza cu energie electrica regenerabila. Pe intregul ciclu de productie, combustibilii sintetici au o amprenta de carbon inferioara celei a carburantilor derivati din petrol.

Raliul Dakar este terenul de testare ideal al acestei tehnologii pentru marca Dacia.