loader
DACIA PREZINTA SANDRIDER, VEHICULUL DE COMPETITIE PENTRU RALIUL DAKAR !

DACIA PREZINTA SANDRIDER, VEHICULUL DE COMPETITIE PENTRU RALIUL DAKAR !

Dacia a dezvaluit Sandrider, prototipul cu care va participa in 2025 la Raliul Dakar si la Campionatul Mondial de Rally-Raid (W2RC)

Inspirat din conceptul Manifesto, laboratorul de idei al Dacia prezentat in 2022, Sandrider este un vehicul creat special pentru rally-raid, bazat pe competentele Renault Group si pe experienta recunoscuta a companiei britanice Prodrive, specializata in sportul auto.

Fidel abordarii Dacia, Sandrider exploateaza intr-o maniera inteligenta toate posibilitatile oferite de reglementarile categoriei Ultimate T1+, mizand pe agilitate si greutate redusa si raspunzand totodata nevoilor esentiale ale pilotilor si copilotilor. Echipajele au fost, dealtfel, implicate in mod activ in faza de conceptie a vehiculului. Pilotii au impartasit experienta lor echipelor de design in cadrul unor sedinte de lucru derulate in realitate virtuala.

La interior, designerii si inginerii Dacia s-au concentrat asupra nevoilor echipajului pilot-copilot. Sandrider se distinge printr-un tablou de bord modulabil care permite fiecarui echipaj sa isi adapteze ergonomia si dispunerea anumitor elemente in functie de preferinte.

Vehiculul beneficiaza de o structura complet ranforsata, cu un planseu si cu bare de protectie consolidate, o caroserie din fibra de carbon precum si suspensii cu brat dublu si transmisie 4x4 adaptate constrangerilor extreme ale competitiilor de rally-raid.

Un sistem electric inovator de inalta tensiune permite mentinerea tuturor accesoriilor de la bord la o putere optima, chiar in conditiile cele mai dificile. Astfel, racirea perfecta a motorului va fi asigurata chiar si cand acesta functioneaza la regim maxim dar viteza masinii este mica, asa cum se intampla, spre exemplu, la trecerea peste o duna de nisip.

THE DACIA SANDRIDERS va fi alcatuita din trei echipaje ai caror membri se remarca prin experienta, talent si entuziasm…

Sebastien Loeb (50 de ani) a castigat Campionatul mondial de Raliuri de 9 ori consecutiv intre 2004 si 2012. El este pilotul cel mai titrat din sportul auto si este considerat drept cel mai mare pilot de raliu din toate timpurile. Sébastien Loeb participa la raliul Dakar din 2016. El il va avea drept copilot pe Fabian Lurquin.

Cristina Gutierrez Herrero este prima femeie pilot de raliu din Spania care a terminat raliul Dakar la categoria auto, in 2017. In varsta de 32 de ani, ea are deja la activ 8 participari la raliul Dakar, intre 2017 si 2024. Cristina a castigat Cupa Mondiala de Raliuri Cross-Country, categoria T3, in 2021. In ianuarie 2024, a devenit a doua femeie care a castigat la o categorie (Challenger) a Dakar, dupa Jutta Kleinschmidt care a ajuns pe primul loc la general.

Cristina il va avea drept copilot pe Pablo Moreno Huete.

Nasser al-Attiyah este cvintuplu castigator al Cupei mondiale de Raliu off-road si dublu castigator al Campionatului mondial de Rally-Raid. Veritabila legenda a raliului Dakar, Nasser a castigat de cinci ori aceasta proba mitica.