Bucuresti - Bosch, lider global in furnizarea de tehnologii si servicii, a incheiat anul fiscal 2016 cu o cifra de afaceri de aproximativ 1,5 miliarde de lei (332 milioane de euro) in vanzari consolidate in Romania, inregistrand astfel o crestere semnificativa de 22 de procente fata de anul anterior. Vanzarile totale nete de 2,7 miliarde de lei (592 milioane de euro), inclusiv vanzarile companiilor neconsolidate si livrarile interne catre companiile afiliate, au inregistrat o crestere fata de anul trecut de aproximativ 58 de procente. “2016 a fost un an cu o crestere dinamica pentru Grupul Bosch in Romania, care continua sa fie o piata importanta pentru Bosch”, a spus Mihai Boldijar, reprezentantul Grupului Bosch in Romania, la conferinta anuala de presa a companiei din Bucuresti.“Ne asteptam ca vanzarile noastre sa continue sa creasca, deoarece cautam in permanenta noi domenii de expansiune in toate sectoarele de activitate. In primul trimestru din 2017, compania noastra a atins din nou o crestere semnificativa, cu doua cifre, a vanzarilor,” a adaugat Boldijar.Bosch numara in prezent aproximativ 4.800 de angajati in Romania – o crestere cu peste 50 de procente fata de anul trecut, in acord cu dezvoltarea pozitiva a afacerii in tara. Se preconizeaza o crestere a acestui numar in 2017, mai ales pentru locatiile din Blaj, Cluj si Timisoara.
Bosch investeste puternic in Romania
Ca parte a angajamentului sau solid fata de Romania, Bosch a investit aproximativ 282 milioane de lei (63 milioane de euro) in 2016 – in special pentru continuarea dezvoltarii locatiilor de productie pentru Solutii de mobilitate si a activitatilor de cercetare si dezvoltare. La fabrica de componente auto electronice din Jucu, Bosch produce, printre altele, unitati electronice de control pentru asistenta la condus si unitati electronice pentru siguranta, care ofera siguranta in trafic si creste confortul condusului. Pentru a raspunde cererii tot mai mari de dezvoltare profesionala a angajatilor talentati, Bosch construieste la fabrica din Jucu un Centru Multifunctional. Acesta va fi dedicat in special formarii elevilor in cadrul sistemului de invatamant dual, dar si dezvoltarii continue a angajatilor Bosch. in plus, unitatea de productie din Blaj si-a marit capacitatea de productie in 2016 in sectorul Solutii de mobilitate pentru senzori si componentele electronice pentru grupul motopropulsor. Fabrica din Blaj, care produce si pentru sectorul Tehnologie industriala, va continua sa isi consolideze pozitia in viitor, extinzandu-si capacitatea de productie. in plus, Bosch planifica sa investeasca in Blaj in urmatorii doi ani in construirea unui depozit nou si a unei cladiri suplimentare de birouri.
In calitate de furnizor de top si utilizator al Industriei 4.0, Grupul Bosch investeste si in productia conectata in Romania: Bosch opereaza deja 150 de proiecte de Industrie 4.0 in fabricile proprii – in Romania, unitatile de productie de la Blaj si Jucu deja utilizeaza tehnologie de ultima ora in procesul de productie. De exemplu, masinile sunt echipate cu etichete NFC (Comunicare Camp Proxim). Prin scanarea lor prin intermediul telefoanelor mobile standard, personalul de intretinere poate sa verifice imediat disponibilitatea componentelor de schimb sau sa acceseze documentatia masinii.
Dezvoltare dinamica a Centrului de Inginerie Bosch din Cluj
O alta investitie importanta a fost noul laborator de la Centrul de Inginerie Bosch din Cluj, prevazut cu tehnologie avansata pentru operatiuni hardware si mecanice, precum testarea si verificarea calitatii produselor. Momentan, sunt peste 170 de ingineri talentati in Cluj, care lucreaza la teme strategice precum asistenta la condus si conducerea automatizata, solutii pentru Internetul lucrurilor si dispozitive conectate. De exemplu, sistemele de asistenta la condus sunt precursoarele conducerii automatizate si pot preveni accidente, crescand siguranta si confortul in timpul condusului. Centrul de Inginerie din Cluj intentioneaza sa isi extinda operatiunile in Romania in urmatorii doi ani.
Performanta puternica in toate sectoarele de activitate ale Bosch
Toate sectoarele de activitate ale companiei au contribuit la dezvoltarea pozitiva in 2016 in Romania. in sectorul de activitate Solutii de mobilitate, divizia Piese auto si echipamente de service a inregistrat un nou record de vanzari, pentru al treilea an consecutiv, in toate segmentele de produse: piese de schimb, echipamente de diagnoza si acumulatori. Avand noi parteneri, reteaua Bosch a crescut la 328 de service-uri, fiind cea mai extinsa retea independenta de service-uri auto din Romania. in acelasi timp, sectorul Tehnologie pentru constructii si energie a inregistrat o dezvoltare pozitiva anul trecut. Divizia de Termotehnica a continuat cresterea vanzarilor pe toate segmentele de produse in 2016 si s-a bucurat de succes in special in ceea ce priveste centralele termice in condensare. in plus, sectorul Bunuri de larg consum s-a prezentat foarte bine anul trecut. Afacerea cu aparate electrocasnice a inregistrat din nou o crestere cu doua cifre in 2016, depasind piata locala. in cei 17 ani pe piata locala, BSH Electrocasnice a livrat familiilor din Romania 3,7 milioane de electrocasnice. in acest an, prin lansarea de noi produse, precum plitele pe gaz cu tehnologie FlameSelect, pentru o ajustare precisa a flacarii, sau robotul de bucatarie OptiMum, cu cantar integrat si temporizator, compania preconizeaza o crestere a cifrei de afaceri cu doua cifre pe piata din Romania. Divizia Scule Electrice a inregistrat, de asemenea, o crestere cu doua cifre in anul 2016, in special in segmentul sculelor profesionale. De anul trecut, sculele Bosch sunt disponibile si in marile lanturi de magazine. Divizia a obtinut rezultate excelente si in segmentul sculelor de gradinarit si al telemetrelor inteligente cu laser, unde vanzarile au crescut cu peste 30 de procente.
Zece ani de servicii de externalizare a proceselor de afaceri in Romania
Bosch Service Solutions din Timisoara a inregistrat, de asemenea, o crestere cu doua cifre in 2016, fiind principala locatie din Europa ce ofera servicii externalizate pentru Grupul Bosch. Diversitatea lingvistica reprezinta unul din atuurile importante ale locatiei, care ofera servicii in 20 de limbi de circulatie internationala. Prezenta pe piata din Romania din 2007, compania sarbatoreste in acest an un deceniu de activitate.
Concentrare pe dezvoltarea angajatilor si pe conditiile de munca atractive
Bosch investeste in dezvoltarea profesionala a angajatilor sai si in asigurarea unor conditii optime de munca. Compania ofera angajatilor sai diverse beneficii, precum program de lucru flexibil, posibilitatea de a lucra de acasa, acces la activitati sportive sau servicii medicale. Compania incurajeaza o cultura organizationala deschisa, bazata pe colaborare si creativitate. Pentru a sprijini aceasta viziune, Bosch a inceput implementarea „conditiilor de munca inspirationale” in locatiile sale din Romania. in plus, Bosch a oferit angajatilor sai in 2016 peste 2.500 de zile de instruire in tara. Aproximativ 500 de angajati au avut ocazia sa-si extinda competentele in locatii Bosch internationale.
Bosch sustine educatia si comunitatile locale din Romania
Grupul Bosch isi asuma o responsabilitate deosebita in ceea ce priveste piata muncii si educatia. De exemplu, Bosch Romania este un partener de incredere al scolilor locale in cadrul proiectului de sistem educational dual, incepand cu anul 2013. in prezent, peste 120 de elevi din licee si scoli profesionale se pregatesc pentru carierele lor ca tehnicieni in fabricile Bosch din Blaj si Jucu. in plus, fabrica Bosch din Jucu a donat anul trecut echipament tehnic in valoare de 296,000 de lei (66,000 de euro) liceelor sale partenere din Cluj. Bosch sustine, de asemenea, dezvoltarea educatiei universitare din Romania. Centrul de Inginerie din Cluj se afla in prezent in discutii avansate cu Universitatea Tehnica din Cluj-Napoca pentru a initia un program de masterat cu o programa innoita si stagii de practica. in plus, un total de 350 de studenti si-au inceput carierele in programe specifice dezvoltate in locatiile Bosch din Romania. in acelasi timp, compania sustine mai multe organizatii caritabile in activitatile lor sustenabile pentru oameni aflati la nevoie, comunitati locale si mediu. Campania de responsabilitate sociala, intitulata „Doneaza un zambet”, a incurajat angajatii sa se implice si ei in proiecte sociale.
Grupul Bosch: Strategie globala si perspective de afaceri pentru 2017
Pentru 2017, tinand cont de previziunile economice modeste si de incertitudinea geopolitica, Bosch urmareste sa atinga o crestere a vanzarilor cu trei pana la cinci procente. si, in pofida investitiilor initiale solide pentru asigurarea viitorului companiei, rezultatul este planificat sa creasca. “Succesul afacerii de azi ne permite modelarea lumii de maine,” a spus Dr. Volkmar Denner, presedintele consiliului de administratie al Bosch. “in calitate de lider in inovatii, modelam si generam transformarea,” a adaugat Denner. Punctele principale ale acestei transformari sunt reprezentate de schimbari in sfera mobilitatii si conectivitatea IoT. Pana in 2020, toate produsele electronice Bosch noi vor prezenta conectivitate. Cheia catre acest pas este inteligenta artificiala (AI). in urmatorii cinci ani, Bosch va investi 300 de milioane de euro in propriul centru pentru inteligenta artificiala.