loader

Consumatorul online – pe primul loc in strategiile retailerilor

Orice business, fie el online sau offline, trebuie sa inoveze continuu si sa fie in pas cu trendurile, iar folosirea datelor despre comportamentul clientilor pe site sunt informatii extrem de importante.

Site-ul unui magazin online este destinat celor 3 tipuri de vizitatori cel mai des intalniti: cei care nu vor cumpara niciodata, cei decisi ca vor sa cumpere si cei care trebuie convinsi sa cumpere.


In ceea ce priveste tendintele comportamentului consumatorului in mediul digital, acesta este definit printr-o suita de elemente cheie, elemente care trebuie identificate si monitorizate constant pentru a gasi, in functie de acestea, cele mai adecvate strategii prin care sa abordam vizitatorul pentru a converti.

 

Orice business, fie el online sau offline, trebuie sa inoveze continuu si sa fie in pas cu trendurile, iar folosirea datelor despre comportamentul clientilor pe site sunt informatii extrem de importante. O companie nu are cum sa functioneze profitabil fara sa aiba la baza date despre fiecare canal de marketing pe care il foloseste si rezultatul actiunilor sale.

 

“The trouble with data - Understanding what different sources can and can’t tell you about your customers and their decision journey to purchase your product”, puncteaza Steen Rasmussen, Web Analytics &Senior Partner@IINordic, speaker care a confirmat prezenta la TeCOMM – Conferinta de eCommerce din 21 Aprilie din Bucuresti, in cadrul debate-ului dedicat strategiilor.

 

Nevoia de a fi online, in crestere si in 2016


Un studiu realizat de compania de cercetare Ibi Research arata ca peste 80% din cumparatori se informeaza in mediul online inainte de a cumpara un produs, conform www.zf.ro, ceea ce ridica interesul celor care doresc sa mentina un business de succes in mediul online.


In anul 2015, 50% dintre respondentii romani accesau zilnic internetul si 72% dintre respondentii din UK, se arata in instrumentul “Consumer Barometer”, dezvoltat de Google, iar procentul este in continua crestere si in anul 2016.
Controleaza-ti business-ul online, “Speranta nu este o strategie” - debate in cadrul TeCOMM - eCommerce Conference&Expo Bucuresti

 

Peste 250 retaileri online vor dobandi in aceasta luna cunostinte noi legate de strategii, de la speakeri precum Steen Rasmussen (DK, IHH Nordic), Marius Flore (Director, E-delivery Channels@Banca Transilvania), Claudiu Farcas, (Manager ProfitShare), Toma Matei (Head Of Commercial VeInteractive) si Horia Grozea (Director Card Payments@mobilPay).

 

In eCommerce, un loc aparte in simplificarea procesului de cumparare il are modul in care se face plata si, totodata, cat de familiarizati sunt clientii cu acest proces. ”Plata online este doar o veriga in experienta clientului de a cumpara online. De aceea, ea trebuie sa fie simpla, comoda si rapida, in ton cu asteptarile clientului, astfel incat la sfarsitul intregului proces de achizitie online acesta sa-si doreasca sa repete astfel de experiente”, afirma Marius Flore (Director, E-delivery Channels@Banca Transilvania).

 

In business-urile eCommerce, afilierea este un canal obligatoriu de implicat in procesul de vanzare si este necesar a se aloca resurse pentru a atrage afiliati, iar ulterior resurse suficiente, in raport cu impactul in vanzari.

 

Claudiu Farcas, Manager ProfitShare (lider de piata in marketing afiliat), unul dintre cei mai cunoscuti specialisti din tara, cu mai bine de 6 ani de experienta in mediul eCommerce, considera ca: “In functie de atractivitatea programului de afiliere, comerciantul va reusi sa isi creasca vanzarile chiar pana la 20-30%, succesul insa nu este asigurat doar de lansarea unui program de afiliere si intrarea intr-o asteptare a rezultatelor.


Diferenta este realizata de strategia abordata de catre comerciant si chiar in intelegerea importantei fiecarui canal de promovare. De cele mai multe ori, 8-10 dintre toti afiliatii care promoveaza vor aduce peste 90% din vanzari, adica pot avea un impact de pana la 15% din totalul vanzarilor online ale unui comerciant.”

 

 


In 2015, 46% dintre consumatorii romani foloseau smartphone, cu 12% mai mult decat in anul precedent, iar 44% dintre romani acceseaza internetul cel putin la fel de des de pe un smartphone ca de pe un computer, se arata in instrumentul “Consumer Barometer”, dezvoltat de Google.


33% dintre consumatori cauta recenzii si opinii in mediul online, prin intermediul smartphone-ului, iar 29% dintre respondenti compara produsele si preturile online de pe device-urile mobile.


“Retailul online este in continuare o piata tanara, insa imatura – deloc. Clientii magazinelor online sunt printre cei mai informati consumatori din Romania – compara preturi, cer feedback, fac review-uri, cumparara doar atunci cand sunt 100% informati si vor sa faca achizitia cat mai rapid si mai simplu cu putinta. Daca toti acesti pasi ii satisfac, vor reveni la acel magazin, si nu doar o data. Optiunea de plata online pe site este obligatorie pentru orice retailer care isi respecta clientul, iar, acum, mai mult decat oricand, plata mobila este o nevoie pe care consumatorul si-o exprima deschis, clar si raspicat”, afirma Horia Grozea (Director Card Payments@mobilPay).

 

Printre principalele bariere pentru care oamenii nu cumpara online se numara si faptul ca acestia nu pot atinge si testa produsele, dar si din teama ca nu pot incerca produsele. Este considerat complicat procedeul de returnare, dar si livrarea contra cost pentru sume mici.

 

"Pentru asigurarea unei experiente cat mai bune pentru clientii tai ai nevoie de informatii despre intentiile si preferintele lor, iar in mediul online poti construi o strategie bazata pe date concrete. Se pot implementa campanii de prospectare prin care sa descoperi interesele potentialilor clienti, iar programele de remarketing iti permit sa fii pe lista de preferinta a clientilor prin livrarea ofertelor relevante in contextul relevant. Cuvantul cheie este: personalizarea!“, afirma Toma Matei (Head of Commercial@Veinteractive – lider mondial in domeniul tehnologiei, ce lucreaza cu peste 10.000 de clienti din domeniul de eCommerce din intreaga lume).

 

Inscrierile la TeCOMM Bucuresti se fac pe www.bucharest.tecomm.ro. Organizatorii au pregatit preturi speciale care ofera participantilor reduceri considerabile din pretul integral al biletelor, in functie de perioada inscrierii. Pana pe 8 aprilie, preturile pentru biletele All Event pornesc de la 79 euro. Mai mult, organizatorii ofera si reduceri atractive pentru grupuri. Vezi aici toate preturile.

 

Companiile care au inteles aportul pe care conferinta de eCommerce il are in dezvoltarea societatii si a mediului de afaceri online si care sustin acest eveniment sunt:

 

Gold Sponsor: MasterCard, UrgentCargus, Veinteractive
Silver Sponsor: Banca Transilvania
Recommended payment processor: mobilPay
Travel partner: Paravion
Official car: Tiriac Auto, CityLimo
Supported by: Conectoo, ProfitShare, MxHost, Creative News, CSDesign, TwoDesign, Champollion, Mobiladalin, Jobus
Partners: Moloso, Simartis, SearchAds, Hostvision, DWF, DPD, ProClick, Wasabi Running Sushi.