loader
Brandul romanesc 5 to go intra in top 10 lanturi de cafenele din Europa

Brandul romanesc 5 to go intra in top 10 lanturi de cafenele din Europa

5 to go inregistreaza a doua cea mai spectaculoasa crestere din Europa in numar absolut de locatii deschise, cu 107 cafenele noi intr-un an

Evolutia spectaculoasa a brandului romanesc 5 to go s-a concretizat intr-un binemeritat loc 10 in topul european al lanturilor de cafenele in 2021, conform clasamentului anual dezvoltat de Food Service, Europe & Middle East, lansat luna aceasta. De altfel, 5 to go inregistreaza a doua cea mai spectaculoasa crestere din Europa in numar absolut de locatii deschise, cu 107 cafenele noi intr-un an, o crestere de 44.6% fata de anul anterior, cand se clasa pe locul 12.

Aceasta evolutie se reflecta in detinerea unei cote de piata de 48.7% pe segmentul lanturilor de cafenele in Romania pentru anul 2021. Si in 2022, ritmul de crestere sustinuta s-a mentinut, depasind pragul de 400 unitati la nivel national, cu o medie de 16 cafenele noi deschise in fiecare luna. Previziunile sunt ca, la finalul anului, cifra de afaceri la nivel de grup sa ajunga la 24 milioane euro, aproape dublu fata de anul trecut si de aproape 4 ori mai mare decat valoarea din 2020.

5 to go a pornit in 2015, cu viziunea unei zile in care toti romanii beau o cafea de calitate, la un pret corect. Pana acum, sunt peste 5 milioane de romani care au baut cel putin o cafea in reteaua noastra, iar asta ne aduce aproape de acest moment. Rezultatele obtinute pana acum ne plaseaza pe o pozitie castigatoare, insa de acum ne indreptam spre un maraton, ce necesita un ritm sustinut in urmatorii 5 ani, care sa ne ajute sa atingem pragul de 1,000 de cafenele la nivel local. In maraton, nu viteza startului, ci anduranta este esentiala, iar aceasta deriva, in cazul nostru, din adaptabilitate, din flexibilitate si creativitate. Business-ul 5 to go este format din mai mult de 220 de antreprenori, care zilnic fac ca acest brand sa castige increderea a zeci de mii de consumatori. Ei ne aleg, pentru ca acest brand este nu numai un produs pe gustul lor, ci si si un furnizor de servicii, iar calitatea serviciilor 5 to go este definita de barista, de zambetul cu care sunt intampinati, de atmosfera prietenoasa din cafenea”, a declarat Radu Savopol, cofondator 5 to go.

Pentru urmatorii 5 ani, pilonii pe care se construieste dezvoltarea sunt expansiunea regionala, catre localitati cu cel putin 10.000 de persoane, consolidarea prezentei internationale, pietele vizate fiind Spania, Germania, Ungaria, unde deja sunt discutii deschise, dar si cele din Bulgaria, Polonia, Republica Moldova, precum si continuarea construirii prezentei in retail si a portofoliului de produse private-label sub marca 5 to go, ca urmare a identificarii de trenduri cu potential.

Trenduri marca 5 to go

In 2021–2022, in reteaua 5 to go s-au remarcat o serie de trenduri importante, care vor ramane prioritare pentru anul viitor:

- Cerere crescuta pentru produse de cafea pe baza de lapte vegetal si a sortimentelor vegane;

- Aparitia de produse sezoniere vedeta, precum boba tea sau frappe cu arome speciale;

- Asocierea consumului de cafea cu produse premium complementare, precum cookies si ape vitaminizate.

Consumatorii 5 to go asociaza brandul nostru cu calitatea, gustul, diversitatea. De altfel, diversitatea gamei de produse a atras in cafenele noi categorii de client, nu doar consumatori zilnici de cafea. Mixul de produse vandute este in continuare in favoarea produselor pe baza de cafea, cu peste 70% din total cifra de afaceri. De altfel, cafeaua este si catalizatorul catre succes pentru antreprenorii locali din orase mici si medii, unde 5 to go devine in scurt timp furnizorul oficial de cafea si energie zilnica pentru comunitatea locala. Suntem un business flexibil si transparent cu partenerii nostri, cu mai multe concepte declinate din viziunea globala, pentru a putea veni cu un model pentru fiecare tip de spatiu si de specific regional”, a declarat Lucian Badila, cofondator 5 to go.

O marca solida, o comunitate puternica

In 2022, strategia de dezvoltare a vizat orasele mici si mijlocii, din cafenelele noi deschise anul acesta 70% fiind in astfel de orase. Aceasta a dus la o modificare a ponderii din numarul total de cafenele din Bucuresti vs. restul tarii la 60-40%. Aceasta se reflecta si in notorietatea marcii, care, conform unei cercetari din februarie 2022, este de 63% la nivel national, cu un rezultat de 90% in Bucuresti, iar in afara capitalei de 56%.

Recunoasterea se reflecta si in numeroasele premii castigate, peste 45 la nivel local si international. Cele mai recente sunt cele oferite in cadrul galei Romanian Hospitality Award, Cel mai bun antreprenor pentru Radu Savopol si locul 2 in categoria „Cel mai inovator brand”, precum si premiile Made in Romania, unde 5 to go s-a numarat pentru finalisti si a castigat premiul publicului. Recunoasterea internationala a 5 to go a inceput inca de acum 2 ani, prin castigarea argintului in cadrul galei The European Coffee Award la categoria Best Coffee Chain din Europa Centrala si de Est, in competitie directa cu mari lanturi internationale cu traditie. Totodata, la finalul anului 2020 a primit Premiul Special al Juriului IREF pentru „European Concept Award”. In total, peste 45 de premii nationale si internationale se afla in palmaresul 5 to go si stau dovada a implicarii, pasiunii si efortului sustinut al intregii echipe.

5 to go in cifre

  • Locul 10 in topul european al lanturilor de cafenele in 2021
  • 48,7% cota de piata din segmentul lanturilor de cafenele din Romania
  • 5 milioane de consumatori, peste 60,000 de consumatori zilnic
  • retea de 220+ antreprenori
  • 4 piete internationale: Marea Britanie, Franta, Belgia, Ungaria
  • 4 produse private-label destinate retail-ului: produse pe baza de cafea RTD, apa cu vitamine VIWA by 5 to go, cafea IBRIK, capsule 5 to go compatibile Nespresso, gama de cookies organici
  • 750+ angajati
  • Peste 45 de premii locale si internationale

Despre 5 to go

5 to go a luat nastere in 2015, iar pana in prezent a depasit pragul de 400 de unitati, fiind cel mai mare lant de cafenele din Europa de Est, dar si cea mai accesata franciza din Romania. Radu Savopol si Lucian Badila sunt fondatorii 5 to go, cei care au adus pe piata HoReCa din Romania conceptul inovator de pret unic pentru toate produsele comercializate. Sub sloganul „Smile, there’s coffee!”, lantul de cafenele ofera consumatorilor un spatiu cald si prietenos, unde cafeaua este actorul principal. Cafeaua folosita este una cu o aroma intensa, corpolenta, cremoasa, ce se constituie intr-un amestec unic, creat special pentru lantul de cafenele 5 to go. Pentru ca cifra 5 reprezinta elementul de structura a brandului, echipa 5 to go ofera clientilor cinci motive principale sa revina in una dintre cafenelele din grup: gustul, profesionalismul, rapiditatea, diversitatea si stilul de viata.

Autori

foto
5 TO GO CONCEPT SRL