loader
Bosch este deschizator de drumuri in domeniul mobilitatii si protectiei mediului

Bosch este deschizator de drumuri in domeniul mobilitatii si protectiei mediului

Un an de afaceri profitabil in 2017: veniturile din vanzari au crescut la 78,1 miliarde de euro.

Stuttgart si Renningen, Germania - Bosch doreste o continuare a cresterii in 2018, in ciuda dificultatilor din mediul economic. Dupa obtinerea unor rezultate record in 2017 si tinand cont si de riscurile economice si geopolitice, Grupul Bosch se asteapta ca, in 2018, veniturile din vanzari sa creasca cu 2 pana la 3 procente. In primul trimestru, veniturile din vanzari generate de companie au fost la acelasi nivel cu cele obtinute in anul anterior, fiind chiar cu 5 procente mai mari dupa ajustarile in functie de cursul de schimb valutar.

 

„Compania noastra este de neegalat atunci cand vine vorba despre imbinarea intr-un mod unic a expertizei vaste in domeniul conectivitatii cu industria si cunostintele ample despre produse. Aceasta este oferta unica de vanzari a Grupului Bosch”, a declarat dr. Volkmar Denner, CEO Bosch, la conferinta de presa anuala din Renningen. Denner considera ca imbunatatirea calitatii vietii si contributia la reducerea impactului asupra mediului si climei reprezinta puncte prioritare pe agenda Bosch: „Filosofia noastra «Tehnica pentru o viata» constituie motivatia pentru dezvoltarea celor mai bune tehnologii pentru protejarea mediului. Dorim sa asiguram mobilitatea oamenilor si sa imbunatatim calitatea aerului”. Pentru a transforma in realitate viziunea unui trafic cu zero emisii, compania realizeaza investitii uriase atat pentru a obtine succes pe piata electromobilitatii, cat si pentru imbunatatirea motoarelor cu combustie interna.

 

Tehnologie diesel inovatoare: un nivel fara precedent al emisiilor de oxizi de azot


Bosch a revolutionat tehnologia motoarelor diesel: cu ajutorul noii tehnologii, inginerii Bosch au reusit sa reduca emisiile de NOx la o zecime din limita admisa de lege. In medie, autovehiculele de test echipate cu aceasta tehnologie imbunatatita au emisii mai mici de 13 mg de NOx pe kilometru, mult sub limita de 120 mg prevazuta incepand cu 2020. „Motoarele diesel au un viitor. Vor ramane in continuare solutii viabile de propulsie pentru autovehicule”, a declarat CEO-ul Bosch. Mai multe informatii despre aceste inovatii tehnologice sunt disponibile aici.

 

Analiza anului 2017: venituri din vanzari si profit record


Anul 2017 a fost unul extrem de bun pentru Bosch. Compania a generat vanzari de 78,1 miliarde de euro. Aceasta inseamna o crestere de 6,8 procente (sau 8,4 procente dupa ajustarile in functie de cursul de schimb valutar), ajungand la aproximativ 1,2 miliarde de euro. Toate sectoarele de activitate au contribuit la aceste rezultate pozitive. EBIT (veniturile inainte de dobanzi si taxe ) din operatiuni a ajuns la 5,3 miliarde de euro in 2017, ceea ce reprezinta o crestere de aproape 17 procente fata de 2016.

 

„Sunt cele mai mari venituri din vanzari si cel mai mare profit din istoria companiei noastre. Mai mult, EBIT din operatiuni a crescut cu o rata mai mare decat veniturile din vanzari”, a declarat prof. Stefan Asenkerschbaumer, CFO si vicepresedintele consiliului de administratie Bosch. Marja EBIT a fost de 6,8 procente, cu 0,6 procente mai mare fata de anul anterior. De asemenea, investitiile pentru cercetare si dezvoltate au ramas la un nivel ridicat. Anul trecut, acestea au insumat 7,3 miliarde de euro. Adica peste 9 procente din vanzari.

 

Disciplina suprema in IoT: ecosisteme integrate


Nicio alta companie nu ofera atat de multe solutii de conectivitate ca Bosch: dincolo de mobilitatea inteligenta, acestea includ domenii precum productia conectata (Industria 4.0), orasul inteligent si, nu in cele din urma, casa inteligenta. Pana in prezent, Bosch a transpus in realitate nu mai putin de 170 de proiecte IoT, concentrandu-se asupra provocarilor fundamentale cum sunt cresterea populatiei, urbanizarea si schimbarile climatice. In 2017, compania a vandut aproximativ 38 de milioane de produse inteligente, cu circa 40 de procente mai mult decat in 2016. In prezent, Bosch dispune de peste 25.000 de ingineri de software, din care 4.000 sunt implicati in dezvoltarea de solutii pentru internetul lucrurilor (IoT). In viitor, compania vede tot mai multe oportunitati rezultate din digitalizarea unor ecosisteme intregi. Home Connect, cel mai mare ecosistem IoT pentru aparate electrocasnice, a fost adoptat deja de 28 de parteneri industriali. Aplicatia Home Connect poate fi utilizata pentru a controla toate aparatele electrocasnice, de la filtrele de cafea pana la masinile de spalat.


Bosch a identificat un potential major in ecosistemele integrate care conecteaza diferite domenii de activitate, cum este „Logistics 4.0”. Astfel de ecosisteme reunesc solutii pentru procesele de productie, constructii, securitate si mobilitate, toate domeniile in care Bosch joaca un rol activ. Asa cum a declarat Volkmar Denner: „Ecosistemele integrate reprezinta disciplina IoT suprema. Nicio alta companie nu este mai bine pregatita pentru realizarea acestora decat Bosch. Avantajul competitiv al diversificarii propuse de noi nu a fost niciodata mai mare.”

 

 

Electromobilitate: concurand pentru pozitia de lider de piata


Bosch depune eforturi permanente pentru a imbunatati electromobilitatea. In 2017, compania a obtinut 20 de contracte pentru producerea de sisteme de propulsie electrice, cu o valoare totala de 4 miliarde de euro. Bosch se asteapta ca piata globala a autovehiculelor electrice sa explodeze din 2020 si doreste sa fie unul dintre actorii principali in acest domeniu. Acest lucru se intampla deja in China, unde Bosch colaboreaza cu startup-ul american Nikola Motor Company si cu firma chineza Weichai Power, cel mai mare producator de motoare pentru autovehicule comerciale din lume, pentru a promova utilizarea celulelor de carburant pentru autovehiculele produse in serie. Pe langa afacerea cu componente auto, Bosch vede un viitor promitator si pentru serviciile bazate pe internet, precum solutia recent lansata system!e, pentru a imbunatati viabilitatea electromobilitatii.

 

Conducerea autonoma: de la vanzarea de componente la solutii de sistem


Bosch inregistreaza, de asemenea, progrese semnificative in trecerea la conducerea autonoma. Incepand din 2019, compania estimeaza venituri de 2 miliarde de euro din vanzarea de sisteme de asistenta pentru sofer. Bosch se dezvolta mai repede decat piata, unde se estimeaza o crestere de 20 procente anul acesta. De exemplu, este preconizata o crestere cu 40 procente a vanzarilor de senzori radar si video. „Un grad mai mare de automatizare inseamna tehnologie mai complexa. In viitor, clientii nostri vor avea nevoie de solutii complete, nu doar de componente separate. Acesta este un alt domeniu in care experienta noastra constituie un avantaj”, a declarat Denner. Aproximativ 4.000 de ingineri lucreaza pentru dezvoltarea solutiilor de conducere autonoma in cadrul Bosch, cu 1.000 mai mult decat in urma cu un an.

 

Conducere conectata: intrarea in domeniul ridesharing


Mobilitatea conectata este o alta piata pe care Bosch se asteapta sa genereze venituri semnificative. Se estimeaza ca valoarea acestei piete va ajunge la 140 de miliarde de euro la nivel mondial pana in 2022. Pana in 2025 vor fi peste 450 de milioane de autovehicule conectate pe drumurile din intreaga lume. Bosch a intrat in domeniul ridesharing prin achizitionarea companiei americane Splitting Fares (SPLT). Bosch a adus laolalta SPLT si peste 20 de alti furnizori de servicii de mobilitate in cadrul noii sale divizii Solutii de mobilitate conectata. Acestea includ serviciul COUP de e-scooter sharing, care isi va extinde in curand activitatea in Madrid, Spania.

 

Rezultatele anului 2017 pe sectoare de activitate


Toate sectoarele de activitate au raportat cresterea veniturilor din vanzari in 2017: Solutii de mobilitate a raportat venituri din vanzari mai mari cu 7,8 procente (9,4 procente dupa ajustarile in functie de cursul de schimb valutar), ajungand la 47,4 miliarde de euro. Aceasta reprezinta o crestere de trei ori mai mare decat cea a industriei auto la nivel mondial. Veniturile din vanzari includ, pentru ultima data, contributiile diviziei Bosch de demaroare si generatoare, care a fost vanduta la finalul anului 2017. Marja de profit operational a fost de 7,3 procente, cu 1 procent mai mare decat cea inregistrata anul anterior. In sectorul Bunuri de larg consum, veniturile din vanzari au insumat 18,4 miliarde de euro. Aceasta reprezinta o crestere de 4,5 procente, sau 6,7 procente dupa ajustarile in functie de cursul de schimb valutar. Marja de profit operational a fost de 8,1 procente. Sectorul Tehnologie industriala a inregistrat venituri din vanzari mai mari cu 7,8 procente, de 6,8 miliarde de euro, sau cu 9,2 procente dupa ajustarile in functie de cursul de schimb valutar. Marja de profit operational a fost de 3,3 procente, cu 2,1 procente mai mare fata de anul precedent. In sectorul Tehnologie pentru constructii si energie au fost inregistrate vanzari de 5,4 miliarde de euro, echivalentul unei cresteri 4,1 procente, sau 5,8 procente dupa ajustarile in functie de cursul de schimb valutar. Marja de profit operational a fost de 4,4 procente.

 

Rezultatele anului 2017 pe regiuni


Grupul Bosch a generat venituri din vanzari de 40,8 miliarde de euro in Europa in 2017. Aceasta reprezinta o crestere de 5,6 procente, sau 6,6 procente dupa ajustarile in functie de cursul de schimb valutar. Compania a beneficiat de pe urma revenirii pietelor importante din vestul Europei si a dezvoltarii economice din Germania. Si veniturile din vanzari obtinute in tarile est-europene precum Rusia, Romania si Turcia au crescut semnificativ. O crestere puternica a fost raportata, de asemenea, in zona Asia Pacific, inclusiv in Africa. Veniturile din vanzari au crescut cu 13,5 procente (16,5 procente ajustarile in functie de cursul de schimb valutar), ajungand la 23,6 miliarde de euro. Dupa ajustarile in functie de cursul de schimb valutar, veniturile din vanzari realizate de grup in America de Nord au ramas la nivelul anului anterior. Datorita rezultatelor scazute din sectorul auto si efectului negativ al cursului de schimb valutar, veniturile din vanzari au scazut cu 2 procente, pana la 12,1 miliarde de euro. In schimb, in America de Sud veniturile din vanzari au crescut substantial, cu 16,4 procente (13,2 procente dupa ajustarile in functie de cursul de schimb valutar), ajungand la 1,6 miliarde de euro.

 

Numarul de angajati: cerere continua de experti software si IT


Conform raportarii de la 31 decembrie 2017, Grupul Bosch avea aproximativ 402.000 de angajati la nivel mondial. Cu 12.900 mai multi fata de anul anterior. Angajarile au avut loc cu precadere in zona Asia Pacific si in Europa centrala si de est. In Germania, forta de munca a crescut cu aproximativ 3.700 de persoane, ajungand la 137.700 de angajati. In 2018, Bosch va continua sa angajeze specialisti instruiti si manageri, in special ingineri IT si software.

Autori

foto
BOSCH SERVICE SOLUTIONS SRL