Incepand cu luna iunie 2013, domnul Boris Billich a preluat pozitia de CEO si Presedinte al Mercedes-Benz Romania.
Previziunile pentru 2014: o usoara crestere in industria auto
Ca prognoza pentru noul an, domnul Billich si-a exprimat asteptarile in timpul unei sesiuni de informare a presei. Astfel, el prevede o usoara crestere a cotei de piata, atat in segmentul premium, cat si pe piata auto, in general. Prin strategii dedicate, Mercedes-Benz Romania isi propune sa atinga cele mai bune rezultate si sa consolideze pozitia companiei in toate segmentele.
“In 2014 ne asteptam ca tot mai multi clienti sa opteze pentru achizitionarea unui autovehicul nou sau a unuia rulat. in acest sens, ne-am propus sa facem din 2014 un an chiar mai bun la nivel de vanzari si servicii post-vanzare. Suntem increzatori ca strategia noastra va conduce la o crestere a satisfactiei si a fidelizarii clientilor si, in consecinta, la cresterea cotelor noastre de piata. in plus, am intalnit in Romania o echipa puternica si dedicata, iar impreuna suntem determinati sa depunem toate eforturile pentru ca si in 2014 sa furnizam servicii de inalta calitate si produse de clasa mondiala”, a declarat domnul Boris Billich, CEO al Mercedes-Benz Romania.
Mentinerea standardelor inalte ramane un obiectiv clar pentru 2014
Unul dintre principalele obiective ale Mercedes-Benz Romania continua sa fie obtinerea unui nivel inalt de satisfactie din partea fiecarui client. Mercedes-Benz Romania isi propune sa depaseasca in mod constant asteptarile si cerintele clientilor, trecand de la „clienti satisfacuti” la „clienti fericiti” si parteneri pe termen lung, oferindu-le in permanenta motive pentru a se bucura de statutul de proprietar al unui autovehicul Mercedes-Benz.
Si in 2014, Mercedes-Benz Romania va mentine cel mai ridicat nivel al standardelor de calitate. Compania va continua sa ofere servicii complete si, in acelasi timp, sa le personalizeze pentru toti clientii, indiferent daca acestia sunt proprietari de autoturisme, autovehicule comerciale usoare sau camioane.
2013 a insemnat un an bun in vanzari pentru Mercedes-Benz Romania
In comparatie cu 2012, vanzarile de anul trecut au crescut semnificativ, la nivel general, luand in considerare toate unitatile de business Mercedes-Benz Romania. Evolutia de ansamblu a companiei indica o tendinta pozitiva si o crestere continua, atat in ceea ce priveste volumul, cat si calitatea, setand standarde mai inalte pentru obiectivele din anul 2014.
In ceea ce priveste autoturismele, cu o crestere de 15% a inmatricularilor (fata de 2012) si o cota de piata de 36% in segmentul premium, Mercedes-Benz Romania a reusit sa se pozitioneze in 2013 ca lider in segmentul sau comparativ, pentru prima data din 2004.
Acest rezultat a fost, de asemenea, generat de lansarea noului model - CLA, care extinde si mai mult gama Noii Generatii de Modele Compacte - si a binecunoscutelor modele Mercedes-Benz Clasa E si Clasa S. in acest an, Mercedes-Benz Romania va continua sa isi extinda portofoliul de produse cu noi modele de automobile (Clasa C, GLA, Clasa V, Clasa S-Coupé, CLS Facelift, Clasa B Facelift), urmarind astfel sa isi mentina pozitia de lider si continuand trendul ascendent.
Mercedes-Benz Romania continua sa fie lider in segmentul de Autovehicule Comerciale Usoare de dimensiuni medii si mari. Cu o cota de piata de 21,2%, activitatea diviziei de Autovehicule Comerciale Usoare este axata pe oferirea de solutii personalizate pentru toate tipurile de afaceri si pe sustinerea clientilor, in nevoile acestora de transport, cu produse care pot fi considerate parteneri de incredere pentru activitatile lor de zi cu zi. Principalul eveniment al anului 2013 a fost lansarea noului Sprinter care a influentat in mod semnificativ volumul de vanzari, in timp ce 2014 va fi dedicat lansarii noului Vito.
In cazul comercializarii camioanelor, Mercedes-Benz Romania a crescut cu succes cota de piata cu pana la 20%, imbunatatindu-si pozitia in clasamentul pietei de pe locul 4 pana pe locul 2. Volumul ridicat de vanzari ale noilor modele Actros si, in special, ale camioanelor Euro VI, reprezinta doar unul dintre indicatorii evolutiei pozitive. Mercedes-Benz Romania este pregatita sa mentina aceleasi rezultate bune si in acest an, cu o gama complet noua de camioane din toate segmentele: Antos, Arocs si Atego.
Produsele si serviciile post-vanzare oferite de Mercedes-Benz joaca un rol-cheie in activitatea companiei pentru ca performanta in acest sens determina in mod direct satisfactia clientului. Prin serviciile personalizate si vanzarile pieselor de schimb de origine Mercedes-Benz, se asigura ciclul de viata al autovehiculelor. In general, veniturile acestor activitati in 2013 sunt mai putin supuse fluctuatiei in comparatie cu activitatea vanzarii de autovehicule. Acest lucru este valabil atat in cazul Centrelor Autorizate de Service, precum si in cazul companiei Mercedes-Benz Romania. Avand in vedere aceasta relativa stabilitate, contributiile serviciilor post-vanzare sunt semnificative, nu doar in termeni de volum, dar si in ceea ce priveste sustenabilitatea. in plus, contributia acestora este in continua crestere, in fiecare an, prin intermediul ofertelor inovatoare de produse si promovarea beneficiilor oferite de serviciile de calitate, in randul clientilor.
Mai mult decat atat, atunci cand vine vorba de autovehicule noi, cum ar fi Clasa C, GLA sau Clasa V si sprijinul de specialitate pentru clientii companiei, serviciile post-vanzare pot consolida pozitia Mercedes-Benz pe piata.
In ceea ce priveste obiectivele atinse in 2013, dupa sosirea in Romania in a doua jumatate a anului, CEO-ul confirma ca multe dintre acestea vor continua sa fie urmarite in 2014, cu perseverenta.
Informatii biografice despre Boris Billich
Cunostintele domnului Boris Billich despre Romania, ca tara si ca piata, s-au format intr-o lunga perioada de timp. Primul sau contact cu Romania a avut loc in 1996, cand a fost numit Market Manager pe segmentul de Autoturisme si Autovehicule Comerciale Usoare in Europa Centrala si de Est, in cadrul sediului central Mercedes-Benz. in perioada precedenta anului 2004, domnul Billich a condus si coordonat activitatile de formare si consolidare a business-ului de Autovehicule Comerciale Usoare si Camioane Mercedes-Benz in Romania.
Noul CEO Mercedes-Benz Romania dispune de o vasta experienta in cadrul departamentului de vanzari, acumulata atat la sediul central din Germania, cat si in cadrul sucursalelor din Emiratele Arabe Unite, Republica Ceha si Rusia, unde a ocupat pozitia de CEO Mercedes-Benz Trucks Vostok, inainte de sosirea sa la conducerea Mercedes-Benz Romania.
In ceea ce priveste relatia domnului Billich cu echipa Mercedes-Benz Romania, CEO-ul declara ca a intalnit aici un grup bine structurat, format din profesionisti care impartasesc pasiune pentru munca lor si pentru marca pe care o reprezinta. Echipa intruchipeaza principiile sustinute de Mercedes-Benz: onestitate, integritate si respect, dublate de viziune si determinare. Despre profesionistii romani, in general, domnul Boris Billich afirma ca acestia sunt determinati, muncitori si de incredere, o observatie pe care a facut-o inca din strainatate, unde a aflat despre multe povesti de succes si proiecte remarcabile dezvoltate de romani. in ceea ce priveste echipa Mercedes-Benz Romania, el considera ca managerii fiecarei unitati de business sunt inspirati si dedicati, reprezentand adevarate modele de urmat pentru echipele lor. De asemenea, domnul Billich are incredere ca Mercedes-Benz Romania se va bucura de un parcurs de succes, sub coordonarea lor, in 2014 si in viitor.