loader
89% dintre reprezentantii afacerilor locale cer asigurarea stabilitatii mediului de reglementare si fiscalizare, conform rezultatelor Barometrului Business Evolution realizat la Constanta

89% dintre reprezentantii afacerilor locale cer asigurarea stabilitatii mediului de reglementare si fiscalizare, conform rezultatelor Barometrului Business Evolution realizat la Constanta

160 de antreprenori si manageri din Constanta si din judetele invecinate au participat la conferinta „Business Evolution. Finantare. Digitalizare. Sustenabilitate.”

”Business Evolution”, cel mai important road show de conferinte dedicate top managementului companiilor si antreprenorilor, a atras la Constanta peste 160 de oameni de afaceri interesati sa afle mai multe despre solutiile bancare dedicate, fondurile nerambursabile europene, guvernamentale sau din PNRR, despre digitalizare, GDPR, vanzari, sustenabilitate sau tranzitia verde.

Evenimentul a fost sustinut de: Raiffeisen Bank Romania, Telekom Romania Mobile, Patronatul Intreprinderilor Mici si Mijlocii Constanta (PIMM), Biris Goran SPARL, DigiQuery, Kompass Romania, Tudor Galos Consulting, Valoria Business Solutions si Wise Money.

Parteneri media ai evenimentului au fost: Agerpress, Bucuresti Business, BZI, Financial Market, Iasi4U.ro, Jurnalul de Afaceri, Jurnalul de Craiova, Prahova Business, Reusita, SpatiulConstruit.ro, Spotmedia.ro, Transilvania Business.

Rezultatele Barometrului Business Evolution Constanta

Cea mai recenta editie a Barometrului Business Evolution are la baza raspunsurile primite de la antreprenorii si oamenii de afaceri din zona de sud-est a tarii care au participat la conferinta de la Constanta in data de 11 octombrie 2023.

Pentru realizarea cercetarii s-au colectat 135 raspunsuri la un chestionar alcatuit din 12 intrebari. Au raspuns 19% companii cu cifra de afaceri sub 250.000 Euro, 41% companii cu cifra de afaceri intre 250.000 Euro si 1 milion de Euro, 21% companii cu cifra de afaceri intre 1 milion de Euro si 10 milioane Euro, 11% companii cu cifra de afaceri intre 10 milioane de Euro si 25 milioane Euro si 8% companii cu cifra de afaceri peste 25 milioane Euro.

Rezultatele Barometrului Business Evolution Constanta arata ca:

• 79% dintre companiile respondente se asteapta la cresterea cifrei de afaceri in 2023

• 74% estimeaza cresterea profitului in acest an

• 32% au inregistrat cresterea numarului de angajati

 

Rezultatele barometrului de la Constanta mai arata si ca 49% dintre companiile respondente sunt foarte increzatoare si oarecum increzatoare in evolutia favorabila a economiei nationale, iar 59% sunt foarte increzatoare si oarecum increzatoare in evolutia favorabila a industriei din care compania face parte.

Intre actiunile care vor ajuta la cresterea vanzarilor in acest an, managerii si antreprenorii de la Constanta au mentionat pe primele locuri urmatoarele: adaugarea altor servicii/produse in portofoliu (58%), cresterea investitiilor in marketing si comunicare (37%) si deschiderea de noi canale de distributie (26%).

Totodata, raspunsurile la acest barometru au aratat ca cele mai importante obstacole intampinate in dezvoltarea afacerilor sunt urmatoarele:

• incertitudinea din mediul de afaceri (63%)

• birocratia, nivelul fiscalizarii si lipsa de stabilitate politica (fiecare cu 58%)

• lipsa de viziune a politicilor publice (53%)

Pentru a imbunatati dezvoltarea antreprenoriatului in Romania, oamenii de afaceri prezenti la conferinta Business Evolution de la Constanta au spus ca masurile care ar avea cel mai mare impact in urmatorii 3 ani sunt:

• asigurarea stabilitatii mediului de reglementare si fiscalizare (89%)

• simplificarea reglementarilor si a taxarii (84%)

• scaderea impozitarii veniturilor in companiile mici (58%)

Cele mai importante idei prezentate la Business Evolution Constanta

In deschiderea conferintei, Iulian Groposila, Presedinte al Patronatului IMM Constanta a subliniat avantajele apartenentei antreprenorilor din zona IMM-urilor in structuri asociative care sa le reprezinte interesele.

A urmat Sorin Ghinea, Director Regional IMM Dobrogea, Raiffeisen Bank Romania care a vorbit despre solutiile de finantare pentru IMM-uri si a punctat indicatorii si alte elemente cheie urmarite in analiza aplicatiei de credit. In partea a doua a evenimentului, acesta a trecut in revista pasii unui proiect pe fonduri europene si a subliniat modul in care o banca priveste finantarea acestor proiecte.

Mihai Gabriel Pripina, Manager Vanzari Indirecte Enterprise B2B, Telekom Romania Mobile a vorbit despre solutii mobile pentru eficienta in afaceri, cu accent pe tehnologiile si solutii digitale pe care IMM-urile le pot accesa.

Ilustrand conceptul Fara Idei Fixe. Mobil pur si simplu, a aratat cum pot beneficia afacerile de conectivitatea voce-date, de date mobile M2M sau de alte solutii mobile bazate pe conectivitate.

La finalul primei parti a conferintei, Gabriel Biris, Co-Managing Partner, Biris Goran SPARL a scos in evidenta rezultatele studiului Modificarile Noului Cod Fiscal: Inventar si impact, realizat de The Tax Institute, think tank-ul dedicat analizarii impactului masurilor fiscale, care ofera si educatie si formare profesionistilor fiscali.

In partea a doua a conferintei s-au prezentat aspecte practice, care aplicate in companie conduc la imbunatatirea rezultatelor.

Astfel, Alina Ungurianu, CEO, Wise Money a prezentat oportunitatile actuale si viitoare de accesare a fondurilor nerambursabile europene, guvernamentale si din PNRR pentru dezvoltarea afacerilor, digitalizare si sustenabilitate.

Irina Vijoli, Founding Partner DigiQuery a vorbit despre provocarile pe care le au afacerile in lumea caracterizata de volatilitate, incertitudine si schimbare constanta. Ea a aratat importanta gandirii strategice si a prezentat un instrument valoros: business model canvas.

Dumitru Ion, CEO, Doingbusiness.ro si Kompass Romania le-a vorbit antreprenorilor si managerilor prezenti despre resursele pe care le pot folosi pentru a vinde mai mult si pe mai multe piete si cum trebuie sa procedeze pentru a genera noi oportunitati.

 

Tudor Galos, Senior Consultant, Tudor Galos Consulting a explicat care sunt cele cinci greseli des intalnite in legatura cu cerintele GDPR si a aratat modul in care conformitatea la GDPR creste valoarea firmei, optimizeaza operatiunile si scade costurile.

La finalul conferintei, Elena Badea, Marketing & Sales Expert, Managing Director, Valoria Business Solutions a explicat ca oamenii de vanzari de succes au urmatoarele abilitati esentiale: adaptabilitate si rezilienta emotionala, capacitatea de a ”citi” corect  tipologia interlocutorului si abilitati exceptionale de comunicare.

Radu Soviani, cunoscut analist si jurnalist economic a moderat evenimentul contribuind si facilitand excelent interactiunea constanta dintre audienta si expertii invitati ca vorbitori.

Caravana Business Evolution in 2023 – Expunere. Experienta. Excelenta.

In total 680 de oameni de afaceri, antreprenori si manageri, au participat la cele 4 editii ale road show-ului Business Evolution din anul 2023. Reprezentanti relevanti ai comunitatilor de business locale s-au strans la Oradea, Brasov, Iasi si Constanta si au discutat despre tendintele, solutiile si parteneriatele care vor contribui la succesul durabil.

 

Fie ca a fost vorba de finantarea afacerii, digitalizare sau implementarea strategica a cerintelor de sustenabilitate, despre abordari practice pentru protectia datelor, imbunatatirea proceselor sau cresterea vanzarilor, participantii la conferinte au apreciat calitatea temelor (nivel de satisfactie: 97%) si a expertilor invitati ca vorbitori (nivel de satisfactie: 97%).

 

Ajunsa la cea de-a cincisprezecea editie caravana de evenimente premium Business Evolution a atins o cota a excelentei de 95% nivel de satisfactie, conform feedback-ului primit la cele 4 editii din acest an. In topul aspectelor apreciate mai sunt: locatiile premium alese (nivel de satisfactie: 97%), organizarea excelenta (nivel de satisfactie: 96%) si conceptul evenimentelor (nivel de satisfactie: 94%).

In 2024 caravana Business Evolution va continua, urmand ca elementele de noutate si orasele care vor fi pe ruta editiei cu numarul 16 sa fie anuntate la inceputul anului pe businessevolution.ro.

Despre Business Evolution

De peste 15 ani, Business Evolution este cel mai important road show de conferinte dedicate top managementului companiilor, antreprenorilor, dar si managerilor departamentelor de dezvoltare, IT, financiar, marketing sau vanzari pentru a discuta cele mai recente tendinte si evolutii din mediul macro-enonomic, precum si tendinte si oportunitati. Seria de conferinte Business Evolution ofera participantilor o platforma pentru a face schimb de idei, a impartasi cele mai bune practici si a interactiona cu experti de top in domeniu. Pentru mai multe informatii vizitati: www.businessevolution.ro

Despre Doingbusiness.ro

Doingbusiness.ro este agentia premium de marketing, comunicare si dezvoltare a afacerilor B2B care ofera servicii multimedia integrate la cele mai inalte standarde de calitate. Portalul Doingbusiness.ro este una dintre cele mai cuprinzatoare platforme de afaceri online din Romania si ofera acces la: studii si perspective asupra evolutiilor economice, interviuri cu directori generali si lideri din industrie, cele mai importante stiri de afaceri zilnice, clasamentele celor mai mari companii romanesti, evenimente de afaceri importante, date financiare pe 5 ani pentru 800.000 de companii locale. Conferinta CEO – Shaping the Future este cel mai important eveniment pentru liderii de top din managementul afacerilor din Romania si este organizata de doua ori pe an de catre Doingbusiness.ro in parteneriat cu mari companii romanesti. Aflati mai multe pe: www.doingbusiness.ro

Pentru mai multe detalii puteti accesa si documentul de mai jos:

Imagini

Autori

foto
DOINGBUSINESS.RO SRL
foto
VALORIA BUSINESS SOLUTIONS SRL