loader
Cresterea puterii de cumparare si a apetitului pentru cheltuieli si consum in urmatorii 3-5 ani

Cresterea puterii de cumparare si a apetitului pentru cheltuieli si consum in urmatorii 3-5 ani

Majoritatea dintre noi sunt dornici sa plateasca pentru emotii si amintiri atunci cand cumpara ceva, inclusiv produsele alimentare.

Q: Lumea se schimba dupa criza, chiar si in ceea ce priveste comportamentul consumatorilor. Care sunt principalele schimbari la care asistam privind apetitul consumatorului, care vor genera cresteri in comertul cu amanuntul, in urmatorii 5 ani?

 

Adrian Ariciu: In primul rand, 2015 a fost un an bun pentru consum in toata Europa. Cu o crestere economica de mai mult de 4%, la nivelul UE, ratele somajului reduse si ratele scazute ale dobanzii, consumatorii au avut tendinta de a creste apetitul pentru cheltuieli si de a evita economiile din venitul disponibil, toate in beneficiul sectorului de retail.

 

Apetitul consumatorului pentru cheltuielile pe termen scurt este antrenat de mai multi factori, de la evolutia indicelui preturilor de consum, la inflatie si la fluctuatiile valutare locale, si pana la modificarile fiscale.

 

Pe termen mediu si lung, factori cum ar fi schimbari in structura veniturilor disponibile si nivelul datoriei sunt importanti pentru a creste tendinta de cheltuieli. In general, in 2015, puterea de cumparare a cetatenilor statelor membre ale Uniunii Europene a crescut cu 3,7%, atingand un nivel anual pe cap de locuitor de 16.000 de euro, potrivit unui studiu GfK.

 

Oamenii au nevoie de bani, incredere si confort pentru a cheltui dincolo de nevoile de baza. Si aceasta tendinta de crestere a puterii de cumparare si a apetitului pentru cheltuieli si consum este prevazuta sa continue in urmatorii 3-5 ani.

 

Pentru versiunea completa a articolului, va rugam accesati varianta in limba engleza, aici.