loader
Audi Q8 CU AROMA DE CAFEA

Audi Q8 CU AROMA DE CAFEA

Speed Talks : Marius Melesteu, General Manager, Strauss Romania si Audi Q8 e-tron 50 Quattro

Ce-i trebuie unui automobil sa fie numit „o masina buna”, dar oare o cafea cum poate fi ea considerata o cafea buna? Analizand aceste doua intrebari, pare ca avem nevoie de doi specialisti, si totusi, am gasit pe cineva care stie foarte bine ce inseamna o cafea buna, dar si un automobil Audi.

Pentru a afla raspunsul la cele doua intrebari, m-am deplasat la sediul Strauss Coffee Romania, unde am avut o discutie deosebit de placuta cu domnul Marius Melesteu, General Manager Strauss Romania, despre cafea si masini. Asocierea nu este deloc intamplatoare intre modelul nostru din test, Audi Q8 e-tron 50 Quattro, si cafea, deoarece asemeni modelului nostru electric, fabrica in care se produce cafeaua este la un nivel de tehnologizare si eficienta foarte ridicat, folosind intr-o proportie foarte mare energie solara; de altfel, in 2023, panourile solare au produs 224 Mwh, care au fost utilizati in procesul de productie. Peste tot in fabrica vei vedea „frati” mai mici sau mai mari ai lui Q8 e-tron cum ambaleaza, sorteaza, incarca pachetele cu cafea ca intr-un spectacol de balet foarte bine regizat, toti alimentati electric si autonomi. Uneori procesele din fabrica pot fi asemanatoare cu o cursa de Formula 1, de la descarcarea cafelei si pana la livrare, sustenabilitatea fiind o realitate in fiecare proces al productiei. Dar dincolo de procesele tehnologice care au dus la eficientizarea muncii, aroma cafelei din fabrica este unul pe care nu il vei uita niciodata, indiferent ca este vorba de boabele de cafea cruda sau de cea prajita.

Audi Q8

Sa ne intoarcem insa si la modelul nostru Audi. Q8 e-tron este cel mai mare SUV electric al marcii, care ofera o imagine de lux si multa tehnologie. Cu toate ca are un nume nou si o fata usor schimbata, este, de fapt, o actualizare la jumatatea vietii al SUV-ului e-tron lansat in 2018. Desi poate nu pare la fel de atractiv din punctul de vedere al imaginii ca alte SUV-uri electrice concurente, Q8 e-tron este o masina de familie rafinata, confortabila si extrem de spatioasa. Faptul ca arata ca un model Audi cu ardere interna mi se pare punctul forte, o masina electrica nu trebuie sa fie neaparat socanta ca design si sa fie nevoie de o acomodare prelungita cu toate comenzile, mai ales pentru clientii marcii, care sunt in general conservatori si care sunt obisnuiti cu luxul, dar fara sa doreasca sa epateze. Desi este o masina foarte mare, are aproape cinci metri lungime si doi latime, Q8 e-tron se conduce foarte usor, in ciuda greutatii destul de mari, greutate pe care o vei simti la franare sau la manevrabilitatea pe drumuri virajate.

Modelul testat de noi are o baterie de 89 kWh, care se incarca rapid cu 150 kWh la statiile DC si iti poate da o autonomie reala de 400 km, cu un consum mediu care s-a situat in jur de 22 kWh/100 km. Desi dispune doar de 340 CP, cuplul de 664 Nm va face ca masina sa accelereze viguros, iar asta, impreuna cu tractiunea integrala si suspensia pneumatica standard, iti va spune in fiecare moment ca esti la volanul unui Audi. Viteza maxima este de 200 km/h, iar acceleratia 0-100 km/h se face in 6 secunde, insa calitatea cea mai mare a acestui model este aceea de cruiser potrivit pentru calatorii lungi. Daca insa vrei mai multa putere, atunci va trebui sa optezi pentru un SQ8, care beneficiaza de un al treilea motor, care iti va da in total 503 CP.
La interior ai parte de aceeasi atmosfera clasica Audi si daca nu ai vedea pe ecranul de bord informatii despre baterie, nu ti-ai da seama ca esti intr-un model electric. Izolarea fonica este asa cum te-ai astepta la un model premium, iar materialele si calitatea de fabricatie sunt de top. Spatiul este unul generos in fata si pe bancheta din spate, iar portbagajul poate acomoda 569 de litri. Pretul pleaca de la 75.168 de euro cu TVA, iar modelul nostru de test Q8 Advanced 50 e-tron quattro are un pret de 101.736 de euro cu TVA.
Ar mai fi multe de spus, dar cel mai bine este sa-l las pe domnul Melesteu sa vorbeasca despre impresia lasata de Audi Q8 E-tron, mai ales ca este un utilizator fidel de Audi.

Audi Q8

Q: La ce varsta ati obtinut permisul de conducere?

Marius Melesteu: Ca orice tanar care are nevoie sa-si scoata prietena in oras, obtinerea carnetului a fost prima prioritate la implinirea varstei de 18 ani.

Q: Care a fost prima masina cumparata?
Marius Melesteu: Nu se compara nimic cu senzatia cumpararii primei masini, iar aceasta a fost un Oltcit 12 TRS, care inca imi trezeste amintiri foarte placute.

Q: Ce model de automobil v-a facut sa spuneti „asta o sa-mi cumpar fara doar si poate”?
Cum arata masina „perfecta”?

Marius Melesteu: As alege fara ezitare un Audi RS6, desi pot spune ca masina m-a ales pe mine. Imi place aceasta combinatie a fortei in „cuplu” cu eleganta tipica unui Audi.

Q: Ca sa conduci o masina la drum lung, ai nevoie si de cafea uneori. Ce iti trebuie sa dezvolti si sa conduci o fabrica de cafea?

Marius Melesteu: A conduce un Audi Q8 e-tron e ca si cum ai savura o cafea de specialitate; este o experienta ce transcende simpla deplasare, un moment de introspectie si confort. Similaritatea este gandirea unilaterala a producatorului referitoare la experienta consumatorului. Ne gandim permanent la procese de imbunatatire, la feedbackul utilizatorilor/consumatorilor si in special la „after taste”. Ce ramane dupa experienta...

Q: Care ar fi cele trei ingrediente pentru o cafea buna si pentru un automobil bun?

Marius Melesteu:Atat o cafea de calitate, cat si un automobil remarcabil sunt produsele unei combinatii intre ingrediente premium, expertiza tehnica si un varf de inovatie, dar toate au un punct de plecare: experienta consumatorilor, nevoia de elevare a simturilor.

Q: V-as intreba care este brandul auto preferat, dar vad ca aveti un Audi in curte, asa ca va intreb: cand ati descoperit Audi si ce v-a convins sa cumparati acest model?

Marius Melesteu: Am fost sedus de Audi in 2004 si de atunci, sase Audi A6 mi-au trecut pragul, ceea ce defineste fidelitatea fata de aceasta emblema a inovatiei si designului. Audi face parte din portofoliul meu de branduri la fel ca Heineken, Doncafe sau Apple.

Q: Am remarcat un grad foarte ridicat de automatizare si digitalizare a intregii activitati din fabrica Strauss. Puteti sa detaliati acest parcurs? Ce v-ati propus pentru perioada urmatoare?

Marius Melesteu: Asa cum vedeti dumneavoastra automatizarea in fabrica, trebuie sa intelegeti ca vorbim de un proces permanent de modernizare si ca am ajung la acest stadiu dupa multi ani de investitii in roboti, sisteme, retele. Vorbim de o filozofie de productie care are in centru calitatea produsului si consumatorii.

Cafeaua este un produs in care se intervine minim prin procesul de prajire si ambalare, iar obiectivul principal este pastrarea a cat mai multe arome originare (din cele 1000 initiale). Ca un adept al tehnologizarii si eficientei am incercat sa automatizam procesele pentru reducerea semnificativa a timpului de executie si pentru conservarea tuturor atributelor care dau gustul cafelei. Digitalizarea a permis o integrare fara cusur a proceselor de la stagiul de cafea verde pana la produs finit si la livrarea in conditii optime, astfel incat consumatorii sa se bucure de o experienta completa.

Avand o prezenta semnificativa in canalul AFH, suntem conectati activ la toate aparatele care servesc produsele noastre, functionalitatea aparatelor influentand enorm experienta cafelei.

Pentru viitor, intentionez sa explorez si mai mult potentialul inteligentei artificiale si al invatarii automate pentru a anticipa tendintele de piata si pentru a personaliza ofertele in functie de cerintele consumatorilor. In plus, ma concentrez pe dezvoltarea unei infrastructuri de date care sa permita un grad si mai mare de flexibilitate si scalabilitate in toate aspectele operationale. Este un parcurs ambitios, menit sa consolideze pozitia de lider in inovatie si sustenabilitate in industrie.

Q: Daca ar fi sa luati in considerare evolutia tehnologica a companiei si folosirea din plin a energiei solare, cu ce tip sau model de automobil ati compara-o?

Marius Melesteu: Cu Audi Q8 e-tron, ce pare a fi un manifest al progresului tehnologic, integrand armonios tehnologia solara in viata de zi cu zi, fara a compromite estetica sau functionalitatea.

Q:Azi testam Audi Q8 e-tron, ce va inspira acest model la prima vedere? Se poate spune despre clientul de Audi ca este unul conservator, care doreste un model premium, dar nu vrea sa iasa in evidenta?

Marius Melesteu: Q8 e-tron e pentru cei ce cauta un model premium care este in acelasi timp elegant si performant. Vad clientul de Audi ca pe un profesionist serios, care cauta sa exploreze tehnologia moderna fara a epata. Ca un explorator cu un purpose evident, un deschizator de drumuri.

Q:Dupa peste 300 km parcursi cu modelul nostru de test Audi Q8 e-tron, puteti alege trei lucruri care v-au placut foarte mult si trei care nu v-au placut sau ati dori sa fie schimbate?

Marius Melesteu: Ca sa fie foarte clar: experienta testului a fost deosebita, iar senzatia postcondus, una minunata.

Dupa 300 km petrecuti in compania lui Q8 e-tron, am fost uimit de putere, silentiozitate si de aspectul premium. Sunt curios de cum o sa evolueze interfata utilizatorului in timp, de progresul recuperarii energetice si de gradul de personalizare.

Q: Aveti la firma statii electrice de incarcare, dar care este opinia dumneavoastra despre situatia actuala a statiilor? Ce ar fi de facut pe permen scurt?

Marius Melesteu:Infrastructura de incarcare actuala este un teren pe care Audi si toti cei implicati in industrie ar putea sa il cultive spre o mai mare eficienta, sprijinind astfel tranzitia la o era a mobilitatii electrice.

Q: Daca ar fi sa asociati trei sortimente de cafea cu trei marci sau modele auto, care ar fi acestea?

Marius Melesteu: Q8 e-tron reuseste sa imbine robustetea unui espresso, rafinamentul unui latte si versatilitatea unui americano, oferind o experienta de conducere adaptabila la orice paleta de gusturi.

Q: Urmatoarea masina va fi tot un Audi? Si daca da, mai poate fi altceva decat electric?

Marius Melesteu: Viitorul meu in automobilism? Va fi, fara indoiala, alaturi de Audi, continuand sa mizez pe inovatie si sustenabilitate, probabil explorand noi orizonturi electrice ale marcii.

Audi Q8

Autori

foto
DOINGBUSINESS.RO SRL