loader

Ziua Indragostitilor tine de experienta... cand vine vorba de cumparaturi

Studiul “MasterCard Love Index” arata ca, atunci cand vine vorba de cumpararea cadoului pentru persoana iubita, consumatorii prefera experientele si achizitiile personale.

Tranzitia catre cumparaturile online si digitale continua in ritm accelerat, insa cand vine vorba de dragoste, cumparatorii prefera mediul fizic. Astazi, un studiu realizat de MasterCard a dezvaluit ca, pentru a-si arata dragostea cu ocazia Zilei Indragostitilor, consumatorii din jurul lumii prefera sa se deplaseze in magazine pentru a alege ei insisi cadourile pe care le fac, in detrimentul cumparaturilor online.

 

Studiul “MasterCard Love Index” exploreaza comportamentul consumatorilor din peste 200 de tari la nivel global, analizand tranzactiile realizate intre 11 si 14 februarie in trei ani consecutivi (intre 2013 si 2015). Indexul nu a radiografiat doar valoarea cheltuielilor, ci si tipurile de cheltuieli asociate Zilei Indragostitilor, la nivel international.

 

Valoarea cheltuielilor in preajma Zilei Indragostitilor s-a majorat in fiecare regiune, intre 2013 si 2015, cu o rata de crestere medie de 22%. Totodata, datele analizate arata ca tot mai multi oameni aleg sa aiba o experienta unica si sa-si creeze amintiri, in detrimentul cadourilor sau al gesturilor marete.

 

Studiul a identificat cateva tendinte in materie de consum, subliniind diferentele notabile dintre regiuni, in jurul lumii:


•  O experienta personala: La nivel global, 90% dintre consumatori isi fac cumparaturile din magazine, in timp ce doar 6% prefera tranzactiile online. Europenii fac cele mai multe cumparaturi online in preajma Zilei Indragostitilor, cu 21% dintre tranzactii avand loc pe Internet.


•  Experienta, mai importanta decat obiectele materiale: Indexul arata o crestere a cheltuielilor efectuate in restaurante (33%) si hoteluri (28%). Consumatorii din America de Sud (54%) si din S.U.A. (38%) prefera sa celebreze Ziua Indragostitilor alaturi de persoana iubita in cadrul restaurantelor, in timp ce locuitorii din regiunile Asia-Pacific, Europa si Orientul Mijlociu opteaza pentru vacante, aspect indicat de cresterea sederilor la hoteluri.


•  Florile sunt inca la moda: In general, se poate observa un usor declin in vanzarile de flori si felicitari, pe durata celor trei ani analizati. Cu toate acestea, locuitorii din America de Sud dezmint aceasta tendinta, inregistrand o crestere a cheltuielilor realizate in florarii de 92% pe parcursul intervalului analizat, in timp ce Orientul Mijlociu a fost singura regiune care a aratat o crestere a vanzarilor de felicitari – si chiar una semnificativa, de 107%.


“Ne bucura sa descoperim ca, intr-o lume aflata in continua transformare, dragostea si obieciurile sale sunt o constanta. Rezultatele studiului pe care l-am derulat confirma faptul ca oamenii sunt din ce in ce mai dornici de experiente si de crearea unor momente De Nepretuit, alaturi de persoana draga, alegand sa daruiasca ceva personal si unic, in detrimentul cadourilor sau obiectelor asociate in mod traditional Zilei Indragostitilor.” a declarat Cosmin Vladimirescu, General Manager, MasterCard, Romania.

 

Tendintele de consum de Ziua Indragostitilor, dupa regiune:

 

 

 

 

 

 


 

Autori

foto
MASTERCARD EUROPE SPRL - REPREZENTANTA