loader

Windows Server 2012 face mai simpla intretinerea unei infrastructuri IT si ne permite sa alocam o atentie sporita operatiunilor cu importanta critica

In contextul unui proiect de reconstructie a intregii infrastructuri IT, compania clujeana Indis a optat pentru Windows Server 2012 ca baza pentru virtualizare si continuitate operationala.

Alegerea a fost inspirata, iar compania a obtinut un grad mai bun de incarcare a serverelor, timpi mai buni de raspuns pentru aplicatiile de business, dar si o reducere cu 90% a timpului de restaurare a datelor dupa un eventual incident.

Despre client

Cu sediul central in Cluj, INDIS PARTENER este o companie specializata in distributia de piese de schimb si consumabile pentru diverse echipamente si utilaje industriale, iar complementar ofera si sisteme de mentenanta predictiva prin care asigureaclientilor cel mai ridicat nivel de utilizare a echipamentelor. Activitatea companiei are acoperire nationala prin mai multe filiale regionale (Bucuresti, Timisoara, Arad) si este sustinuta cu o echipa de circa 50 de persoane.

Situatie

In ultimii ani, Indis a inregistrat o dezvoltare semnificativa a activitatii, atat ca produse si servicii distribuite pe piata, cat si ca numar de angajati. Pentru a gestiona cat mai eficient procesele devenite tot mai complexe, managementul Indis a decis implementarea unor solutii informatice de generatie noua, atat pentru gestiunea resurselor intreprinderii (ERP), cat si a clientilor (CRM). in acest context, compania a facut si o analiza a infrastructurii IT care a aratat ca serverele utilizate erau depasite tehnic si moral si nu mai beneficiau de garantie. Sistemul de Operare instalat pe infrastructura existenta era Windows Server 2003, ceea ce limita posibilitatea de licentiere intr-un mediu virtualizat si nici nu avea cea mai buna compatibilitate cu aplicatiile de generatie noua care urmau sa fie implementate.

Un alt aspect luat in calcul de Indis a fost si faptul ca din iulie 2014, Windows Server 2003 nu va mai beneficia de suport oficial din partea Microsoft, ceea ce va creste riscurile de securitate si va genera costuri suplimentare de intretinere.

Concluziile trase in urma analizei au impus schimbarea intregii infrastructuri precum si migrarea la un sistem de operare actual, ceea ce in final a condus la un redesign complet al mediului IT. „Infrastructura existenta nu putea sustine aplicatiile ERP si CRM pe care Indis dorea sa le implementeze. Mai mult, datorita arhitecturii vechi nu aveam functionalitati de continuitate operationala, iar back-up-ul era facut manual. Orice downtime putea genera pierderi semnificative, iar restaurarea datelor dura cel putin o zi. Riscurile erau prea mari pentru a putea continua cu acest scenariu, iar decizia a fost sa reconstruim complet intreg sistemul IT” afirma, Ionut Olar, Director Executiv Elektroweigl, compania care gestioneaza, in regim externalizat, infrastructura IT a Indis.

Solutia

Pentru proiectul de redesign a arhitecturii IT, Indis impreuna cu partenerul a optat pentru Windows Server 2012 R2 pentru a beneficia de o licentiere mai flexibila in vederea virtualizarii precum si de functionalitatile avansate pentru back-up si restaurare. Un alt aspect necesar era integrarea Active Directory, o componenta obligatorie pentru politica de acces la resurse la nivel de utilizator. „Pentru o companie ca Indis orice intrerupere sau disfunctionalitate a sistemului informatic genereaza pierderi financiare si neplaceri in relatiile cu clientii. Prin urmare, am investit intr-un sistem IT nou, bazat pe tehnologie Microsoft precum si pe solutii de business de la un furnizor local, pentru asigurarea unui nivel ridicat de functionalitate si pentru a reduce la minim riscurile” afirma Horatiu Vadan, Director General Indis Partener.

Derulare proiect

Instalarea si configurarea noului sistem a fost realizata de compania Elektroweigl, partener Microsoft, in exclusivitate cu resurse interne. Proiectul a avut urmatoarele etape: instalare server hardware, instalare si configurare Windows Server 2012, instalare hipervizor, instalare si configurare masini virtuale, instalare si configurare statii utilizatori.

Au fost activate functionalitatile de alocare dinamica a resurselor , necesare pentru acoperirea varfurilor de incarcare ale aplicatiilor operationale (CRM, BI) un scenariu imposibil de realizat in Windows Server 2003 si care, pe versiunea noua, permite un timp optim de raspuns al aplicatiilor considerate critice de catre client. in derularea proiectului, echipa Elektroweigl a accesat cu precadere documentatie online si tutoriale de pe site-ul Microsoft. Membrii echipei sunt certificati MCSP si familiarizati cu tehnologiile Microsoft.

Beneficiile

Reconstructia completa a unui mediu IT, atat la nivel de hardware, cat si de aplicatii, aduce numeroase schimbari pozitive beneficiarului. in acest proiect, Windows Server 2012 are un rol important pentru ca asigura atat baza pentru virtualizarea infrastructurii si continuitatea operationala, cat si rularea optima a aplicatiilor de business.

Imbunatatirea timpilor de raspuns ai aplicatiilor critice (ERP si CRM) prin alocarea dinamica a resurselor la nivel de server. Periodic, solutiile de business utilizate de Indis au varfuri de incarcare (facturare, salarizare, obtinerea de rapoarte etc) ceea ce poate afecta modul de functionare. Cu Windows Server 2012 resursele de procesor si memorie sunt alocate dinamic in functie de situatie, iar utilizatorii beneficiaza de un timp de raspuns optim al aplicatiilor. Totodata, gradul de incarcare al serverelor a crescut, ceea ce arata o utilizare mai eficienta a infrastructurii.

„Un castig major adus de tehnologia Microsoft este ca aplicatiile de baza ale Indis, solutiile ERP si CRM, implicit baza de date Microsoft SQL, folosesc intr-un mod optim puterea serverelor si ofera rapid raspuns la orice interogare din partea utilizatorilor, chiar si daca acestia sunt la distanta, ” considera Ionut Olar.

Reducerea cu 90% a timpului de restaurare a datelor in eventualitatea unei caderi a sistemului IT. Continuitatea operationala este un aspect relevant pentru orice companie, pentru ca piata doreste tot mai mult servicii si raspunsuri in timp real. Cu Windows Server 2012 Indis a dezvoltat un sistem redundant de pastrare a datelor si rulare a aplicatiilor, bazat pe masini virtuale, care pot fi puse rapid in functiune in cazul unei defectiuni in mediul de productie.

„Din punctul meu de vedere, problema nu este daca apare o defectiune a sistemului IT, statistica arata ca nu exista sistem perfect, ci cat de repede ne revenim dupa un astfel de incident. Analizele facute cu echipa IT au aratat ca aceasta revenire este cu 90% mai rapida acum cand folosim Windows Server 2012” afirma Horatiu Vadan.

Reducerea costurilor prin virtualizarea mediului IT.Pentru asigurarea resurselor necesare rularii aplicatiilor de business, Indis a optat pentru virtualizarea infrastructurii in locul achizitiei de hardware suplimentar. Optiunile de licentiere din Windows Server 2012 Standard Edition permit rularea a doua masini virtuale, fara alte costuri pentru compania Indis.

Simplificarea operatiunilor de instalare si configurare. Pentru profesionistii IT, Windows Server 2012 aduce facilitati la nivel operational si implicit mai putin timp alocat sarcinilor de rutina, dar si in cazul unor defectiuni majore. „Trecerea la Windows Server 2012 ne aduce un castig de timp, deoarece este o solutie mai stabila, mai intuitiva, are operatiuni mai logice si permite automatizarea unor task-uri. in general, Windows Server 2012 face mai simpla intretinerea unei infrastructuri IT si astfel putem sa alocam o atentie sporita operatiunilor cu importanta mai mare” mai afirma Ionut Olar.

Autori

foto
DOINGBUSINESS.RO SRL