loader
Unilever va elimina materiile prime provenite din combustibili fosili, utilizate in produsele de curatenie, pana in 2030

Unilever va elimina materiile prime provenite din combustibili fosili, utilizate in produsele de curatenie, pana in 2030

Compania va investi 1 miliard de euro in noul program Clean Future

Investitia de un miliard de euro face parte din programul Unilever Clean Future, care va inlocui materiile prime derivate din combustibili fosili utilizate in produsele de curatenie Unilever pana in 2030, prin adoptarea de solutii inovatoare de reducere a amprentei de carbon

• Investitia va acoperi proiecte globale de cercetare, dezvoltare si inovare in industria produselor de curatenie

Unilever, unul dintre cei mai mari producatori globali de produse de curatenie, anunta planul de a inlocui in proportie de 100% materiile prime organice avand la baza carbon provenit din combustibili fosili din formulele produselor de curatenie, cu materii prime organice care au la baza carbon obtinut din surse  regenerabile sau carbon provenit din materiale reciclate.

Noua ambitie este parte din initiativa Unilever Clean Future, un program inovator dezvoltat de divizia Home Care a companiei, menit sa aduca o schimbare fundamentala in modul de realizare a unora dintre cele mai cunoscute produse de curatenie din lume, atat in ceea ce priveste procesul de productie a acestora, cat si procesul de ambalare. Clean Future isi propune sa includa principiile economiei circulare atat la nivel de ambalaj, cat si la nivelul formulelor produselor, astfel incat sa reduca amprenta de carbon a brandurilor recunoscute la nivel global.

  • Cea mai mare parte dintre produsele de curatenie contin ingrediente ce au la baza materii prime derivate din combustibili fosili, o sursa de carbon neregenerabila.

Unilever isi propune sa faca tranzitia catre surse de carbon regenerabile sau reciclate pentru aceste substante. Clean Future este prima initiativa de o asemenea amploare, dar si un pas inainte in realizarea promisiunii Unilever de a inregistra zero emisii ale produselor pana in anul 2039.

Materiile prime organice utilizate in produsele de curatenie ale Unilever sunt cele care au cea mai mare pondere in amprenta de carbon (46%) pe parcursul ciclului lor de viata. Prin urmare, prin renuntarea la substante chimice derivate din combustibili fosili in formulele produselor, compania va introduce noi modalitati de reducere a amprentei de carbon a unora dintre cele mai mari branduri de curatare din lume. Unilever se asteapta ca aceasta initiativa sa reduca amprenta de carbon a formulelor produselor cu pana la 20%.

                Peter ter Kulve, presedintele diviziei Home Care a Unilever, explica: „Prin Clean Future ne regandim radical businessul. Ca industrie, trebuie sa reducem dependenta de combustibili fosili, inclusiv ca materie prima pentru produsele noastre. Trebuie sa oprim extragerea carbonului de sub pamant atunci cand exista suficient carbon deasupra solului”.

In ultimele luni am vazut o cerere fara precedent pentru produsele noastre de curatenie si suntem mandri ca avem rolul de a ajuta la mentinerea oamenilor in siguranta in lupta impotriva COVID-19. In acelasi timp, nu putem uita de problemele de mediu cu care se confrunta planeta noastra - casa noastra. Poluare. Distrugerea habitatelor naturale. Urgenta climatica. Planeta este casa pe care o impartim cu totii si avem responsabilitatea de a o proteja”.

  • Clean Future a inspirat deja o serie de inovatii in categoria produselor de curatenie.

In Romania, Unilever a introdus in 2019 portofoliul de produse Seventh Generation care cuprinde produse de curatare a hainelor si a vaselor, alaturi de detergenti universali si pentru baie, care se bazeaza pe un concept eco-friendly. Ambalajele sunt confectionate din materiale reciclate - 100% ambalaje reciclabile pentru a urma un traseu firesc al ciclicitatii in natura. Parfumurile produselor contin 100% uleiuri esentiale obtinute din ingrediente naturale (pentru variantele care contin parfum), produsele au pana la 97% ingrediente derivate din plante, nu contin nici un ingredient de origine animala, formulele sunt biodegradabile; nu contin parfumuri si inalbitori sintetici, compusi organici volatili si coloranti si toate produsele au certificare ecologica (EU Ecolabel) si certificare cruelty-free Leaping Bunny (produse netestate pe animale).

Compania a lansat pe piata din Romania primul odorizant de toaleta sustenabil: Domestos Power 5 Eco. Ambalajul din plastic, carcasa si cartonul sunt fabricate din materiale reciclate si reciclabile 100%, in timp ce produsul livreaza aceeasi prospetime intensa pe care consumatorii o cauta intr-un odorizant de toaleta.

• Nu in ultimul rand, anul trecut Unilever a lansat pe piata locala si prima gama de sprayuri Cif cu produse care contin ingrediente de curatare 100% derivate din surse naturale, ce asigura o curatare in profunzime a suprafetelor - Cif Nature’s Recipe. Gama este comercializata in recipiente obtinute din materiale reciclate, reciclabile si prietenoase cu mediul inconjurator.

Unilever investeste 1 miliard de euro in Clean Future, pentru a finanta cercetarea biotehnologica, utilizarea CO2, procesele chimice cu emisii reduse de carbon, formulele biodegradabile si sustenabile. De asemenea, compania va reduce la jumatate utilizarea plasticului virgin pana in 2025.

Investitia Clean Future, care vine in continuarea angajamentelor asumate de brandurile Unilever de a investi 1 miliard de euro in Fondul pentru Clima si Natura in urmatorii 10 ani, se concentreaza pe crearea de produse de curatenie accesibile, care ofera rezultate superioare de curatare cu un impact semnificativ mai mic asupra mediului.

  • Abordarea Carbon Rainbow

In centrul programului Clean Future sta „Carbon Rainbow”, o noua abordare a Unilever pentru diversificarea carbonului utilizat in retetele produselor. Sursele de carbon neregenerabile (identificate in Carbon Rainbow drept carbon negru) vor fi inlocuite cu dioxid de carbon recuperat (carbon purpuriu), carbon obtinut din plante si alte surse biologice (carbon verde), carbon recuperat din oceane si mari (carbon albastru) si carbon recuperat din materiale reciclabile (carbon gri).

                Peter ter Kulve, presedintele diviziei Home Care a Unilever, concluzioneaza: „O noua bioeconomie se ridica din cenusa combustibililor fosili. Am auzit tot mai des ca oamenii doresc produse sustenabile mai accesibile, la fel de bune ca produsele conventionale. Evolutiile rapide in stiinta si tehnologie ne permit sa le oferim acest lucru, cu noi beneficii pentru consumatorii care folosesc produsele noastre, de la ingrediente de curatare cat mai putin agresive, pana la autocuratarea hainelor si a suprafetelor. Furnizorii si partenerii nostri in inovare au un rol esential in aceasta tranzitie. Prin modelul Carbon Rainbow, propunem o transformare la nivelul intregii economii a modului in care carbonul va fi folosit de fiecare dintre noi”.

Despre Unilever

Unilever este unul dintre cei mai importanti furnizori mondiali de alimente si produse de ingrijire personala, prezent in peste 190 de tari, ajungand la 2,5 miliarde de consumatori in fiecare zi.

Compania are 155,000 de angajati si a generat vanzari in valoare de 51 miliarde euro in 2018. Peste jumatate (60%) din businessul companiei se desfasoara pe pietele emergente sau in curs de dezvolare. Unilever are mai mult de 400 de branduri ce pot fi gasite in casele din intreaga lume, inclusiv Dove, Knorr, Rexona, Axe, Domestos, Cif, Hellmann’s, Delikat, Dero, Dirt Is Good, Wall’s, Lux, Sunsilk and Surf Lipton, Algida, Ben & Jerry’s, Magnum si Betty Ice.  

 Prin Planul Unilever pentru un stil de viata sustenabil, compania si-a propus:

• Sa ajute mai multe de un milliard de oameni sa actioneze pentru a isi imbunatati sanatatea si starea de bine pana in 2020.  

• Sa reduca la jumatate amprenta de mediu a produselor pana in 2030.  

• Sa imbunatateasca viata a milioane de oameni pana in 2020.  

 Planul Unilever creeaza valoare, determinand cresterea businessului si a increderii, eliminand costuri si reducand riscurile. In 2018, brandurile sustenabile ale companiei au crescut cu 69% mai rapid decat restul businessului in comparatie cu 46%  in 2017.

Inca din 2010 am luat masuri prin Planul nostru Unilever pentru viata durabila (USLP) de a ajuta mai mult de un milliard de oameni sa isi imbunatateasca sanatatea si starea de bine, sa decupleze cresterea noastra de amprenta asupra mediului inconjurator, in timp ce crestem impactul nostru social pozitiv. Am inregistrat deja progrese semnificative si continuam sa ne extindem ambitia – cel mai recent angajament pe care l-am facut este ca pana in 2025 sa ne asiguram ca 100% din ambalajele noastre din plastic sunt reutilizabile, reciclabile sau compostabile. Desi mai avemt inca multe de facut, suntem mandri ca am fost recunoscuti in 2019 ca lider in Dow Jones Sustainability Index si recunoscuti ca si companie de top din sondajul GlobeScan / SustainAbility Global Corporate Sustainability Leaders, din 2011.

Pentru mai multe informatii despre compania si brandurile Unilever vizitati www.unilever.com

Pentru mai multe informatii despre Unilever si planul sau pentru un stil de viata sustenabil: www.unilever.com/sustainable-living

Despre Unilever South Central Europe

Unilever urmareste crearea unui viitor mai bun, in fiecare zi. Ii ajutam pe oameni sa arate bine, sa se simta bine si sa ia ce e mai bun din viata, cu branduri si servicii care sunt beneficie atat pentru consumatorii nostri, cat si pentru alti oameni. Unilever unul dintre liderii globali pe piata bunurilor de larg consum  cu operatiuni puternice in peste 100 de tari si vanzari in peste 180 de tari.  In regiunea din sud-centru, grupul Unilever desfasoara operatiuni pe pietele produselor alimentare, de ingrijire personala si de ingrijire a locuintei, prin Unilever South Central Europe si Unilever Romania. Unilever South Central Europe, cu sediul in Bucuresti, coordoneaza operatiunile de marketing si vanzari din Romania, Bulgaria, Serbia, Muntenegru, Moldova. Unilever Romania coordoneaza operatiunile de pe platforma industriala de la Ploiesti.

Pentru mai multe informatii despre compania Unilever si brandurile sale, vizitati www.unilever.ro.

Autori

foto
UNILEVER ROMANIA SA