loader
Trendul @Home - driver de crestere pe piata de Electro-IT

Trendul @Home - driver de crestere pe piata de Electro-IT

Studiu GfK cu privire la piata de bunuri de folosinta indelungata

Desi anul 2020, marcat de criza generata de COVID-19, a adus provocari semnificative pentru piata romaneasca, cateva dintre categoriile de bunuri de folosinta indelungata au reusit sa beneficieze de contextul impus de restrictiile de deplasare. Vanzarile de produse electronice si electrocasnice pentru gatit, curatenie sau pentru lucru de acasa au crescut cu peste 50% atat in anul 2020 cat si in primul trimestru al anului 2021 fata de aceeasi perioada a anului anterior.

Analizele reflecta rezultatul rapoartelor GfK Market Intelligence cu privire la vanzarile retailerilor catre clientul final in Romania.

Trendurile @ Home s-au manifestat in piata de produse de folosinta indelungata atat la nivel global cat si in Romania in cursul anului 2020.

In anul 2021 tendinta de crestere a cheltuielilor pentru categoriile de produse electronice sau electrocasnice care participa la cresterea confortului acasa a continuat sa fie prezenta in piata romaneasca.

Munca/Studiu @Home, Curatenie @Home

In primul trimestru al anului 2021 achizitiile romanilor de produse care fac mai usoara munca de acasa si curatenia au continuat sa inregistreze cresteri substantiale in comparatie cu aceeasi perioada a anului anterior.

Astfel, vanzarile de tablete s-au dublat in primul trimestru al anului 2021 in comparatie cu primul trimestru al anului 2020, iar vanzarile de computere mobile au crescut cu peste 50%.

De asemenea, vanzarile de aspiratoare au crescut cu peste 50%, principalii driveri de crestere fiind produsele premium de tip robot si aspiratoare verticale.

Gatit @Home, Rasfat @Home

Vanzarile de produse electrocasnice pentru gatit si masinile de cafea au continuat, de asemenea, sa creasca in anul 2021 in contextul in care restaurantele nu sunt complet deschise iar in noul stil de viata al consumatorilor gatitul si gospodaria in sine au capatat o mai mare importanta.” declara Darius Ile, Market Inteligence Specialist, GfK Romania.

In primul trimestru al anului 2021 friteuzele  si-au dublat vanzarile in comparatie cu aceeasi perioada a anului anterior, iar cuptoarele incorporabile si aragazurile, precum si plitele incorporabile au crescut vanzarile cu peste 50%.

De asemenea, cresterea investitiilor in tehnologie a contribuit la cresterea confortului de acasa. In primul trimestru al anului 2021 au continuat sa creasca semnificativ vanzarile de electrocasnice de tip smart connect, produse care se conecteaza la o aplicatie mobila. Astfel masinile de spalat smart connect au inregistrat cresteri ale vanzarilor de peste 500%, raportandu-ne inca la o baza relativ mica. Uscatoarele de rufe smart connect au inregistrat o dublare a vanzarilor, iar masinile de spalat rufe smart connect au inregistrat o crestere a vanzarilor de aproximativ 40%.

O alta tendinta care s-a manifestat in aceasta perioada in randul consumatorilor este cea de imbunatatire a calitatii vietii si sanatatii. Acest trend s-a tradus in cresterea vanzarilor de produse cu functia steam atat in Europa si in Romania. Cresterea vanzarilor de masini de spalat rufe cu aburi, masini de spalat vase cu abur, precum si uscatoare de rufe cu aburi a ajuns la peste 50% in anul 2020 dar si in primul trimestru al anului 2021 in comparatie cu aceeasi perioada a anului anterior.

GfK Market Intelligence Sales Tracking:

In cadrul Panelului de Retail, GfK colecteaza in mod regulat date de vanzari in peste 70 de tari din intreaga lume pentru produse Electronice, Photo, Telecomunicatii, IT, Echipamente de birou, Electrocasnice Mari si Electrocansice Mici.

GfK. Growth from Knowledge

De peste 85 de ani, am castigat increderea clientilor din intreaga lume raspunzand la intrebari critice de business in procesul de luare a deciziilor cu privire la consumatori, piete, marci si mass-media. Datele si analizele noastre, impreuna cu capabilitatile avansate de Inteligenta Artificiala, au revolutionat accesul la recomandari care pot fi implementate in timp real si cresc eficienta activitatilor de marketing, vanzari si organizationale ale clientilor si partenerilor nostri. Astfel promitem si oferim cresterea prin cunoastere.

Se poate consulta si completarea din documentul de mai jos:

Autori

foto
GFK ROMANIA-INSTITUT DE CERCETARE DE PIATA SRL