loader
Studiu Valoria: 44% dintre manageri estimeaza ca perioada de recuperare a impactului actual al pandemiei in economie va fi de 12-24 de luni

Studiu Valoria: 44% dintre manageri estimeaza ca perioada de recuperare a impactului actual al pandemiei in economie va fi de 12-24 de luni

78% dintre companii apreciaza ca situatia generata de pandemie in Romania este critica si foarte critica

Compania de consultanta Valoria a realizat un blitz survey care sondeaza perspectiva managerilor si directorilor executivi cu privire la situatia generata de pandemia COVID-19 in Romania. Potrivit raspunsurilor la chestionarul aplicat in luna septembrie 2021, in plina derulare a valului patru al pandemiei, 78% dintre companii apreciaza ca situatia generata de pandemie in Romania este critica si foarte critica.

Managerii a 58% dintre cele 305 de companii respondente spun ca in urmatoarele luni, in mediul economic din Romania lucrurile vor evolua foarte defavorabil, 31% spun ca vor evolua oarecum defavorabil, iar 11% au raspuns ”nici favorabil, nici defavorabil”. Mai mult, 39% dintre companiile respondente estimeaza ca perioada de recuperare a impactului actual al pandemiei in economiei va fi de 9-12 luni, 44% estimeaza ca va fi de 12-24 de luni, iar 17% considera ca perioada de recuperare va fi de 24-36 luni.

Pusi sub presiunea reorganizarii activitatii, a digitalizarii si realocarii resurselor pe noi proiecte, respondentii considera ca top 3 cele mai importante competente pe care echipa de management trebuie sa le stapaneasca in acest moment sunt: managementul schimbarii (88%), conducerea si motivarea echipei prin valori (63%) si tehnici de neutralizare a sabotorilor eficientei (38%).

Sondajul capteaza nivelul de agilitate si capacitatea de invatare a companiilor si a oamenilor. Acum companiile pot sa exprime intentii legate de viitorul apropiat dupa ce au trecut deja prin trei valuri ale pandemiei. Dupa ce au pivotat in mediul online, companiile consolideaza noile procese cautand noi metode sa le imbunatateasca. Pentru angajati, munca in regim hibrid, de acasa si de la birou, a modelat noi asteptari si atitudini.

S-au adoptat competente noi adaptate la noile modalitati de lucru din punct de vedere operational. Managementul echipelor la distanta sau la birou a devenit mai versatil, iar instruirea angajatilor a devenit prioritate. Cu procese sustinute de tehnologie, si un management capabil sa gestioneze echipe de la distanta, companiile isi cresc productivitatea si competitivitatea. De aceea training-urile care sustin aceste obiective sunt preferate de managerii respondenti”, spune Constantin Magdalina, Expert Tendinte si Tehnologii Emergente, co-autor al cercetarii.

                                                  

Digitalizarea fortata de contextul pandemic este un proces care nu s-a incheiat si probabil nu se va incheia prea curand. Pentru companii nu este suficient sa mute procesele in cloud, sa se asigure ca au un sistem CRM si/sau ERP performant, sau sa apeleze la diverse solutii SaaS sau IaaS. E obligatoriu sa instruiasca si oameni care sa le foloseasca. Chiar si cu chestiunea tehnica adresata, raman necesare dezvoltarea abilitatilor de luarea deciziilor, project management, gestionarea oamenilor in acest nou context. Angajatii la randul lor au de acceptat schimbarea si sa-si actualizeze cunostintele pentru lucrul eficient si sustenabil de acasa si de la birou.

Presiunea schimbarii si hibridizarea mediului de lucru a provocat si situatii conflictuale si a stimulat companiile sa considere si mai mult ca temele care au in centrul lor comunicarea sunt relevante pentru echipa de manageri. Astfel, aptitudinile considerate relevante de companiile respondente pentru echipele lor sunt si pentru care fac training sunt: comunicarea eficienta (75%), mecanismele auto-motivatiei (71%), feeback si feedforward in mediul online (38%).

Prin acest blitz survey am vrut sa aflam perspectiva managerilor si directorilor executivi cu privire la evolutia impactului pandemiei. Desi companii din domeniile care nu au fost puternic afectate de pandemie au reusit rezultate peste asteptari in 2021, acestea se confrunta cu numeroase probleme zi de zi. Pentru a le depasi este nevoie de o atentie continua la pregatirea si motivarea angajatilor, iar studiul arata care sunt competentele de interes pentru manageri si echipele lor”, spune Elena Badea, Managing Director, Valoria.

                                                      

Despre acest sondaj

Sondajul Valoria masoara perceptia managerilor asupra temelor de interes, formatului, duratei, pretului cursurilor pentru instruirea angajatilor si echipei de management.  Sondajul are la baza un chestionar care analizeaza perceptiile a 305 de manageri provenind din companii cu activitate in 10 industrii. Chestionarul a fost aplicat in luna septembrie 2021. Dintre respondenti, 12% provin din companii cu cifra de afaceri mai mare de 100 de milioane EUR, 10% din companii cu cifra de afaceri intre 50-100 milioane EUR, 13% cu cifra de afaceri intre 10-50 milioane EUR, 25% cu cifra de afaceri intre 2-10 milioane EUR si 40% sub 2 milion de EUR cifra de afaceri. 44% dintre respondenti au functia de CEO/Presedinte/Director General.

Despre Valoria

Valoria este o companie de consultanta, training, si executive coaching. Prin serviciile noastre ajutam antreprenorii sa isi dezvolte afacerile si sa faca succesul concret si predictibil. Companiile apeleaza la noi pentru consultanta de marketing, de resurse umane si de vanzari. Raspundem des solicitarilor ca sa facem training sau coaching echipelor de conducere. Competenta, increderea, inovatia si pasiunea sunt valorile pe care le sustinem prin tot ceea ce facem. Construim parteneriate si colaborari pe termen lung, deoarece oferim rezultate garantate si cea mai buna calitate, la pretul corect. In 2021, publicatia Daily Finance a nominalizat Valoria in Top 20 companii de management consulting din Bucuresti. Aflati mai multe pe: www.valoria.ro

Autori

foto
VALORIA BUSINESS SOLUTIONS SRL
foto
CONSTANTIN MAGDALINA