loader
Studiu Reveal Marketing Research in parteneriat cu DENT ESTET:

Studiu Reveal Marketing Research in parteneriat cu DENT ESTET:

“Romanii, din ce in ce mai preocupati de sanatatea lor dentara. 33% dintre cei cu venituri peste medie merg mai des la dentist decat in perioada pandemiei”

• 88% dintre respondenti se declara preocupati de sanatatea lor dentara

• 8 din 10 participanti la studiu declara ca au vizitat medicul stomatolog cel putin o data, in ultimul an

• Creste interesul pentru serviciile de estetica dentara. Aproape 50% dintre romani apeleaza la astfel de servicii avand ca motivatie imbunatatirea increderii in sine si echilibrul emotional

• Desi sunt preocupati de sanatatea dentara, romanii prefera in continuare sa mearga la medic pentru a trata nu pentru a preveni

• Frica de stomatolog ramane in top trei motive pentru care romanii nu merg la dentist

Peste 70% dintre romani sufera de afectiuni stomatologice netratate[1], desi majoritatea acestora pot fi prevenite intr-un stadiu incipient, printr-o igiena orala corespunzatoare si vizite periodice la medicul stomatolog. In Romania activeaza in prezent, conform statisticilor UE, aproximativ 17.000 de cadre medicale stomatologice, avand o proportie de 0.84[2] dentisti pentru fiecare 1 000 de locuitori. Cu toate acestea, Romania este pe ultimele locuri din Europa in ceea ce priveste bugetul alocat sanatatii orale[3].

In acest context, Reveal Marketing Research a realizat, in colaborare cu clinicile stomatologice DENT ESTET, un studiu reprezentativ la nivel national pentru a identifica atitudinile si comportamentele romanilor din mediul urban, cu venituri peste medie, in raport cu sanatatea lor dentara.

Doua treimi dintre respondenti respecta, in medie, sfaturile medicilor in ceea ce priveste igiena dentara zilnica

Desi un procent de 88% dintre respondenti se declara preocupati de sanatatea lor dentara, doar 55% considera ca nivelul acesteia este optim. De asemenea, remarcam ca nivelul de preocupare cu privire la sanatatea orala a crescut semnificativ in ultimii 3 ani, pandemia determinand oamenii sa fie mai constienti de importanta ingrijirii danturii, o treime dintre respondenti declarand ca merg mai des la dentist decat in perioada pandemiei.

Indreptandu-ne atentia catre comportamentele de igiena orala, observam ca doar doua treimi dintre respondenti respecta recomandarile medicilor stomatologi de a peria dintii de doua ori pe zi, in timp ce doar 61% dintre respondenti declara ca isi schimba periutele de dinti la 3 luni sau mai des. In aceeasi ordine de idei, apa de gura este utilizata de 64% dintre respondenti, iar ata dentara de un procent si mai scazut, de 48%.

Chiar daca periuta electrica devine din ce in ce mai populara in randul romanilor (53%), acestia prefera in continuare, intr-o masura semnificativ mai mare, sa utilizeze periuta de dinti clasica (70%).

2 din 10 romani au mers la dentist in ultimul an din cauza unei urgente dentare

Conform aceluiasi studiu realizat de Reveal Marketing & DENT ESTET, 8 din 10 respondenti declara ca au vizitat cel putin o data medicul stomatolog in ultimul an. Dintre acestia, cca 50% au efectuat 1-2 vizite de control, iar restul au urmat tratamente care s-au extins pe mai mult de 3 vizite. Un procent de 10% au urmat planuri de tratament mai complexe ce au necesitat 10 sau mai multe vizite la specialist.

Daca ne referim la motivele pentru care respondentii au programat o vizita la stomatolog, in cazul a 78% dintre ei vorbim despre programari planificate (control, tratament in lucru), in timp ce 22% s-au prezentat pentru o situatie de urgenta (carie, durere, etc).

Dr. Oana Taban, CEO si Fondator DENT ESTET

O igiena orala necorespunzatoare nu afecteaza doar dintii, ci sanatatea intregului organism, iar problemele dentare pot afecta semnificativ calitatea vietii. Rezultatele studiului realizat de Reveal Marketing Research pentru DENT ESTET confirma ceea ce observam si noi medicii in cadrul clinicilor stomatologice: igiena precara si amanarea vizitelor la medic atrag de la sine acutizarea problemelor orale. Acest aspect este observabil, de altfel, si din rezultatele studiului, care arata ca obturatiile se numara printre cele mai solicitate tratamente, prevalenta cariilor dentare fiind in continuare una extrem de ridicata.

Trebuie mentionat, de asemenea, faptul ca amanarea vizitelor la stomatolog conduce la cresterea costurilor cu tratamentele dentare, ceea ce poate reprezenta o povara in plus pentru bugetul unei familii. In acest context, sunt necesare eforturi sustinute din partea tuturor celor implicati pentru crearea de programe nationale de constientizare si educare a populatiei, astfel incat romanii sa ofere atentia necesara sanatatii lor orale.”

Preventia continua sa fie o provocare: romanii aleg in continuare sa mearga la dentist pentru a trata, nu pentru a preveni

Dintre respondenti, 89% sunt de acord ca amanarea vizitelor la dentist poate creste nivelul costurilor pentru tratamente, iar 84% considera chiar ca amanarea acestor vizite poate conduce la pierderea unor dinti (edentatie). Desi sunt constienti de aceste riscuri, 36% dintre respondenti declara ca prefera sa viziteze medicul stomatolog doar atunci cand apare o urgenta.

In ceea ce priveste motivatiile pentru care respondentii aleg clinici stomatologice, observam nevoia unei mai bune educatii sanitare, deoarece tratarea afectiunilor stomatologice (82%) ocupa o pozitie superioara preventiei acestora (68%).

Este important de evidentiat faptul ca estetica dentara joaca un rol important pentru 43% dintre respondenti, acestia dorindu-si imbunatatirea aspectului fizic atunci cand merg la stomatolog. La baza acestui tip de motivatie regasim beneficii de ordin emotional, cum ar fi recastigarea stimei de sine sau acceptarea sociala.

In ceea ce priveste cele mai accesate servicii, studiul arata ca efectuarea detartrajului ramane in top, 84% dintre respondenti declarand ca au avut parte cel putin o data de un astfel de tratament. In proportie de 67% dintre romanii din mediul urban merg la dentist pentru realizarea unui detartraj cel putin o data pe an.

Marius Luican, CEO al Reveal Marketing Research:

Studiul realizat alaturi de DENT ESTET este de o profunzime asa cum nu s-a mai facut pe piata romaneasca si scoate in evidenta principalele probleme si temeri cand vine vorba de igiena dentara. Chiar daca diferentele sunt mai mici decat daca ne-am raporta la nivelul general al societatii romanesti, aflam din studiul nostru ca si in cazul reprezentantilor clasei sociale peste medie tratarea castiga duelul impotriva preventiei afectiunilor dentare. Ramanand tot in aria motivatiilor de a merge la stomatolog este remarcabila importanta in crestere a esteticii dentare si a beneficiilor de ordin emotional ce vin la pachet cu aceasta. Un zambet ingrijit si frumos imbunatateste stima de sine fiind ca o carte de vizita, un semn al sanatatii si al preocuparii fata de sine.”

Metodologie: Studiul Reveal Marketing Research s-a desfasurat online in perioada 13-17.10.2022 pe un esantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu varsta intre 25-65 ani, cu venituri peste medie, rezidenti in mediul mediul urban mare, utilizatori de internet. Marimea esantionului a fost de 1011 respondenti, iar eroarea maxima de esantionare este +/-3.1% la un nivel de incredere de 95%.

Despre Reveal Marketing Research

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piata full-service, specializata in marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiza in peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede ca cercetarea de piata reprezinta baza deciziilor corecte si a pozitionarii brandurilor. Solutiile calitative si cantitative ajuta de 14 ani companii din Romania si Europa.

Despre DENT ESTET

Grupul DENT ESTET a fost infiintat in anul 1999, iar in prezent este lider de piata consacrat in domeniul serviciilor de medicina dentara din Romania. In cei 23 de ani de existenta, echipa s-a extins la un numar de aproximativ 500 de angajati si colaboratori, dintre care 158 sunt medici.

DENT ESTET detine 17 clinici stomatologice multidisciplinare in Bucuresti, Timisoara, Sibiu, Brasov, Ploiesti, Cluj-Napoca, Oradea, Craiova si Arad, destinate tuturor categoriilor de varsta, 4 divizii de excelenta unice in Romania (Implant Division, Ortho Digital DE Team, Estetica Dentara, Laser Division), primul laborator de tehnica dentara digitala - Aspen si 9 studiouri foto digitale specializate Future Smile Studio. Toate acestea reunesc un numar de 104 de sali de tratament echipate la standarde hi-tech, care includ si 3 sali de chirurgie complet utilate. DENT ESTET ofera o experienta integrata prin cele 9 centre de imagistica si radiologie complet digitalizate, care includ aparate de tomografie computerizata (CBCT).

Din anul 2016, DENT ESTET face parte din grupul MedLife, cel mai mare operator privat de servicii medicale din tara noastra.

Autori

foto
DENT ESTET CLINIC SA
foto
REVEAL MARKETING RESEARCH SRL