loader
Studiu Reveal Marketing Research: 6 din 10 romani ar achizitiona dispozitive Smart Home iar primul loc din casa unde le-ar integra este bucataria (54%)

Studiu Reveal Marketing Research: 6 din 10 romani ar achizitiona dispozitive Smart Home iar primul loc din casa unde le-ar integra este bucataria (54%)

Astfel, 67% dintre romanii care declara ca intentioneaza sa achizitioneze dispozitive de tipul Smart Home ar alege sa le integreze in bucatarie (54%), dormitor (25%) si living (18%)

In contextul cresterii apetitului populatiei pentru noile tehnologii, inteligenta artificiala si realitate virtuala, Reveal Marketing Research a derulat un studiu la nivel national despre gradul de penetrare a dispozitivelor smart in Romania pe categorii de solutii inteligente, dar si intentia de cumparare in randul romanilor. Studiul Reveal Marketing Research s-a realizat la nivel national pe un esantion de 1.007 respondenti, in perioada 16.07.2021 – 22.08.202.

Astfel, 67% dintre romanii care declara ca intentioneaza sa achizitioneze dispozitive de tipul Smart Home ar allege sa le integreze in bucatarie (54%), dormitor (25%) si living (18%).

63% dintre romani sunt dispusi sa plateasca pana la 3000 de euro pentru electronice si electrocasnice smart

Potrivit studiului realizat de Reveal Marketing Research, cei mai multi dintre respondenti sunt dispusi sa investeasca in dispozitive smart si isi doresc in special electrocasnice smart – cuptor, masina de spalat, etc. (53%), electronice smart – prize smart, intrerupatoare smart, tv smart, etc. (50%) si sisteme smart – sisteme de supraveghere, automatizari smart, etc. (43%). Doar 38% dintre respondenti declara ca ar investi in automatizarea unei usi – usa sa poata fi controlata cu ajutorul unei aplicatii.

De asemenea, studiul Reveal Marketing Research mai arata ca, in noua era digitala, deciziile de cumparare nu mai sunt influentate de criterii precum varsta, venit, educatie sau regiune geografica. Importante sunt acum siguranta si confortul (53%), iar eficienta energetica se afla pe locul doi ca importanta, fiind mentionata de catre 4 din 10 respondenti. Toate acestea se traduc printr-o crestere a interesului fata de produsele si serviciile digitale pe care, conform studiului realizat de Reveal Marketing Research, 21% dintre romani si le doresc deja (57%).

                                     

Folosirea dispozitivelor smart este cheia unui trai smart

Potrivit studiului, cei care declara ca isi doresc sa integreze dispozitive smart in propria locuinta cred ca folosirea unor astfel de dispozitive contribuie la un trai mai confortabil (56%). De asemenea, un trai smart mai inseamna optimizarea spatiului de acasa si eliminarea surplusului (47%) precum si planificarea consumului si reducerea risipei alimentare (46%).

Totusi, patru din zece locuinte din Romania au deja integrate solutii smart

Circa 42% dintre locuintele din Romania au deja integrate dispozitive inteligente, potrivit studiului Reveal Marketing Research. Conform datelor, sufrageria este primul loc in care respondentii declara ca au integrat deja dispozitive smart (52%). Topul este completat de bucatarie (25%) si dormitor (28%).

Despre Reveal Marketing Research

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piata full-service, specializata in marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiza in peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede ca cercetarea de piata reprezinta baza deciziilor corecte si a pozitionarii brandurilor. Solutiile calitative si cantitative ajuta de 13 ani companii din Romania si Europa.

Despre studiu

Metoda de colectare pentru proiect este CAWI (computer assisted web interview) – perioada de colectare 16.07.2021-  22.08.2021.

Datele au fost colectate:

pe un esantion reprezentativ national (urban si rural), 1007 interviuri + Marja de eroare este de +/-3%. Nivel de incredere: 95%.

Datele apartin Reveal Marketing Research si sunt utilizate pt punerea in context a studiilor comerciale realizate in viitor pentru clientii companiei.

Autori

foto
REVEAL MARKETING RESEARCH SRL