loader
Studiu Accenture: Companiile care au un ADN de sustenabilitate puternic genereaza cu 21% mai mult profit si au un impact pozitiv de durata asupra societatii si a mediului

Studiu Accenture: Companiile care au un ADN de sustenabilitate puternic genereaza cu 21% mai mult profit si au un impact pozitiv de durata asupra societatii si a mediului

Studiul Shaping the Sustainable Organization constata ca valorile responsabile si intentiile de mediu, sociale si de guvernanta (ESG) ale companiilor depasesc capacitatea acestora de a oferi schimbarea comportamentala necesara

Companiile au nevoie sa isi transforme modelul de afaceri si de operare pentru a deveni organizatii cu adevarat sustenabile, iar cele care reusesc sa faca acest lucru genereaza cu 21% mai mult profit si au un impact pozitiv de durata asupra societatii si a mediului, conform celui mai recent studiu Accenture, realizat impreuna cu Forumul Economic Mondial.

Studiul Shaping the Sustainable Organization constata ca valorile responsabile si intentiile de mediu, sociale si de guvernanta (ESG) ale companiilor depasesc capacitatea acestora de a oferi schimbarea comportamentala necesara. Pentru a transforma obiectivele de sustenabilitate in realitate, Accenture si Forumul Economic Mondial au decodat „ADN-ul sustenabilitatii”, un set de 21 de practici, sisteme si procese de management.

„Provocarile sociale si de mediu ale lumii perturba deja afacerile in prezent”, a declarat Peter Lacy, CRO (Chief Responsibility Officer) Accenture si lider in serviciile de sustenabilitate globala. „Cercetarile noastre realizate impreuna cu Forumul Economic Mondial au constatat ca cei care implica in ADN-ului organizatiei si de conducere toate partile interesate se bucura de performante semnificativ mai bune. Acesti pionieri utilizeaza noi tehnologii si seturi de date ESG pentru a crea lanturi de aprovizionare mai durabile si mai reziliente, valorifica in mod sistematic puterea inovatoare a diversitatii si stimuleaza cresterea plasand nevoile partilor interesate in centrul produselor, serviciilor si noilor oportunitati de piata. Cei care ignora acest moment pentru a se pozitiona corect pentru viitor risca sa ramana in urma.”

Pentru a evalua puterea ADN-ului de sustenabilitate in companii din intreaga lume, Accenture si Forumul Economic Mondial au creat Indicele Organizatiei Sustenabile (SOI - Sustainable Organization Index), care inregistreaza aproape 4.000 de companii pe baza dovezilor de piata ale practicilor de sprijinire a ESG in 146 de domenii. Organizatiile din sfertul superior al SOI inregistreaza performante semnificativ mai puternice in comparatie cu cele cu scoruri mai mici sau mai putin consistente. Mai exact, companiile cu un ADN de sustenabilitate mai puternic realizeaza in medie o crestere de 21%, atat a marjei EBITDA, cat si a impactului asupra mediului si societatii.

Potrivit studiului, incorporarea ADN-ului de sustenabilitate determina schimbari comportamentale in cadrul organizatiilor in trei moduri – prin incurajarea conexiunilor umane, prin stimularea inteligentei colective si prin responsabilizarea la toate nivelurile. In general, companiile tind sa obtina un punctaj mai mare in ceea ce priveste factorii care adancesc „conexiunile umane” (scor mediu SOI = 57), reflectand capacitatea lor de a angaja partile interesate, dar un scor mai mic in privinta factorilor care construiesc „inteligenta colectiva” (47).

In general, scorul mediu pentru toate companiile din SOI a fost de doar 52/100, sugerand ca majoritatea au un spatiu semnificativ pentru a-si consolida ADN-ul de sustenabilitate. Studiul sustine trei masuri pe care organizatiile ar trebui sa le ia pentru a crea un ciclu de schimbare care sa genereze valoare pentru toate partile interesate:

  • Diagnosticare: Efectuarea unei evaluari la nivel inalt folosind instrumente de diagnosticare care descopera domeniile de activitate in care ADN-ul sustenabilitatii este mai puternic si unde sunt necesare mai multe eforturi.
  •   Definire: Identificarea interventiilor cheie necesare pentru indeplinirea obiectivelor de sustenabilitate ale organizatiei folosind o varietate de idei diferite.
  • Elaborare: Construirea unei foi de parcurs bazata pe viziunea organizatiei privind schimbarile, cu un set clar de indicatori de performanta pentru a masura succesul in consolidarea ADN-ului sustenabilitatii in mod continuu.

„Impactul global al pandemiei de COVID-19 ne-a facut sa intelegem ca organizatiile trebuie sa raspunda nevoilor tuturor partilor interesate”, a declarat profesorul Schwab, fondator si presedinte executiv, Forumul Economic Mondial. „Investind in practici organizationale care se aplica si mentin, companiile vor fi mai bine plasate pentru a-si atinge obiectivele financiare, contribuind in acelasi timp la bunastarea sociala si binele comun.”

Autori

foto
ACCENTURE CENTRAL EUROPE B.V AMSTERDAM OLANDA SUCURSALA BUCURESTI